מאות אלפי נוסעים שרכשו מינוי "חופשי חודשי" יפוצו בגין התקופה שבה לא יכלו להשתמש בתחבורה הציבורית
חדשות טובות לנוסעי התחבורה הציבורית: על פי מתווה משרד התחבורה והאוצר – החל מהיום (יום שלישי) יוכלו מאות אלפי נוסעים שרכשו מינוי "חופשי חודשי" לקבל פיצוי עבור התקופה שבה נבצר מהם להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית, עקב משבר הקורונה.
במהלך חודש מרס צומצמו בהדרגה שירותי התחבורה הציבורית בישראל, עד לשיעור של 25% בלבד בהיקפם. כתוצאה מכך, החליט משרד התחבורה על מתן פיצוי לנוסעים שרכשו מינויים תקופתיים לנסיעה בתחבורה הציבורית ולא יכלו לממש את זכאותם.
על פי מתווה שסוכם בין משרדי התחבורה והאוצר במטרה למנוע פגיעה כספית בנוסעים, מי שרכשו מינוי "חופשי חודשי" לחודש מרס יוכלו לקבל את הפיצוי באמצעות אחת מהאפשרויות הבאות: קבלת "חופשי חודשי" לשבועיים בחינם, רכישת "חופשי חודשי" בהנחה של 50%, או הטענת "ערך צבור" עם יתרה של רבע מעלות החוזה שהיה ברשותם.
את ההחזר ניתן לקבל דרך אפליקציות ההטענה של הרב קו, הופ-און או רב קו און ליין (https://hopon.co.il/ או https://ravkavonline.co.il/). במקרה שיש ברשות הנוסע טוען כרטיסים או טלפון חכם המתאים לטעינה, ניתן להטעין את ההחזר באמצעות הטלפון. אחרת, ניתן להזמין את הפיצוי באינטרנט ולממש אותו בתחנות הטעינה של החברה. את הפיצוי ניתן להזמין גם דרך הטלפון בקו הכשר: 03-7207406.
לתשומת לב הנוסעים, מאחר שמדובר במאות אלפי בקשות להחזר, צפויים עומסים חריגים על מערכות המחשוב של חברות ההטענה. לכן, ניתן להגיש בקשות לקבלת הפיצוי עד לסוף שנת 2020.
רב קו – איפה מטעינים, איך טוענים וכמה זה עולה?
ההגבלות החדשות: ביטול התחבורה הציבורית, יציאה מהבית – רק ברדיוס של 100 מטרים