שוק ההון    

ירידה קלה בהכנסות של יוטורן, חברת החניונים הרובוטיים של פימי

 

חברת יוטרון, העוסקת בשוק החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים, ובשליטת קרן פימי, מדווחת על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של שנת 2019. הדוחות משקפים בין השאר את ההוצאות המיוחסות לפיצול פעילות תחום הפתרונות האוטומטיים מחברת יוניטרוניקס והפיכת יוטרון לחברה ציבורית. עוד דיווחה יוטרון מתחילת 2019 על חתימת הסכמים להקמת חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה בהיקף מצטבר של כ-82 מיליון שקל, וגידול בצבר ההזמנות מתחילת השנה, וכן השלימה גיוס של 33 מיליון שקל (בניכוי הוצאות הנפקה) מגופי השקעה בישראל, חיזקה את בסיס ההון והכשירה את הקרקע לצמיחה ושיפור ברווחיות.

הגידול בצבר ההזמנות מתחילת השנה מקורו בחתימת חמישה הסכמים משמעותיים מתחילת 2019 להקמת חניונים אוטונומיים בארה"ב בעיר ניו יורק ולראשונה גם בסן פרנסיסקו.

כחלק מהיערכותה של החברה להקמת החניונים ומקסום ההזדמנות העסקית, החלה החברה בתהליכי גיוס כוח אדם והשקעות  בתחומי התפעול והאיכות לשדרוג והרחבה של המערך התפעולי להערכות לביצוע  הפרויקטים שבצבר ההזמנות של החברה. במקביל החברה מגדילה את מאמצי השיווק והפרסום בארה"ב, שוק המהווה כיום כמחצית מסך הכנסות החברה.

 הכנסות פעילות הפתרונות האוטומטיים של יוטרון במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו בכ-30.5 מיליון שקל, ירידה קלה בהשוואה להכנסות של 30.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בין היתר בשל השפעת ירידת שער החליפין של הדולר. הגידול במכירות בתקופה, הוגבל בין היתר כתוצאה מתהליך ההרחבה והשדרוג של מערך התפעול של החברה שנערך לטפל בצבר ההזמנות. החברה מעריכה כי צבר ההזמנות הגבוה, שהסתכם בכ-257 מיליון שקליאפשר את צמיחת הפעילות במהלך המחצית השנייה של השנה.

הגידול בעלות המכירות להרחבת מערך התפעול להיערכות לביצוע צבר הפרויקטים, הירידה בשער החליפין, הגידול בהוצאות הפיתוח לפיתוח מערכות התוכנה וממשק המשתמש וההוצאות המיוחסות להפיכת יוטרון לחברה ציבורית, הגדילו את ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של 2019 לכ-5.5 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-0.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ואת ההפסד הנקי למחצית הראשונה של 2019 לכ-7.4 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-2.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

יוטרון חתמה עד היום על הסכמים להקמת 19 חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה בערים מרכזיות דוגמת ניו יורק, ניו ג'רזי, לוס אנג'לס, בוסטון, סן פרנסיסקו ויוסטון. כיום כבר פועלים בצפון אמריקה שבעה חניונים אוטונומיים המבוססים על המערכות הרובוטיות של החברה, המכילים יחדיו כ–1,600 מקומות חניה.

חיים שני, מנכ"ל יוטרון, מסר כי "ליוטרון צבר הזמנות גבוה ואיתנות פיננסית שמאפשרים את ההשקעות בתשתיות הנדרשות לגידול בהיקפי הפעילות בתחום הקמת החניונים האוטונומיים וניצול מעמדנו המוביל לצורך מימוש הפוטנציאל העסקי הגבוה הקיים ליוטרון בשוק האמריקאי. אנו משקיעים בחדשנות ובפיתוח רכיבי חניונים אוטונומיים ומערכות תוכנה וממשק למשתמש שיאפשרו לנו להמשיך ולהגדיל את צבר ההזמנות ולחתום על הסכמים משמעותיים נוספים. התמיכה של מערכות יוטרון בטעינת רכבים חשמליים בחניונים האוטונומיים בארה"ב, מהווים גורם שיחזק את מעמד החברה ככל שמהפכת הרכבים החשמליים תגדל. אנו יודעים, כבר היום, לענות על צרכי המחר של יזמי הנדל"ן ובטוחים כי הטכנולוגיה שלנו לצד החיסכון בנדל"ן, באנרגיה ובתחזוקה תבסס את צמיחת החברה והגדלת הרווחיות".

יוטרון מעסיקה כ-120 עובדים; מטה החברה ומשרדיה בישראל ממוקמים בקריית שדה התעופה. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי ומייסד החברה חיים שני, המכהן כמנכ"ל החברה.

ישי דוידי, מנהל קרן פימי – מה סוד ההצלחה שלו ואיך מצליחה פימי לייצר תשואה עודפת על פני זמן?

יוניטרוניקס לקראת פיצול תחום החניונים האוטומטיים; מדווחת על הזמנות בהיקף של 17.5 מיליון שקל