כך עולה מדוח שנתי שפרסמה הרשות להגנת הצרכן
בכנס יום הצרכן הציגה הרשות להגנת הצרכן גרף ובו מספר התלונות שקיבלה השנה. הרשות קיבלה כ-10,000 תלונות השנה, מתוכן 27.2% על חברות התקשורת וכמעט 20% על חברות המוכרות ריהוט, ציוד בית ומחשבים.
התלונות נוגעות בעיקר להטעיית צרכנים כ-23%, ביטול עסקה כ-16% חיוב יתר או ללא הרשאה 15%, ותלונות הנוגעות לאחריות ושירות כ-10%. בחברות המובילות מבחינת התלונות חמש הראשונות הן חברות תקשורת. בסדר הזה: הוט כבלים מובייל, סלקום וסלקום טי וי, פרטנר, פלאפון ובזק ובזק בינלאומי. אחריהן שופרסל, גולן טלקום, רמי לוי, מחסני חשמל, ומי עדן סוגרת את העשירייה.
מבחינת הפרות מצאה הרשות שבוצעו 1421 הפרות, רובן באמצעות הטעיה ואי מסירת פרטים במכר מרחוק, פנייה של העסק לצרכן לביצוע עסקה מרחוק בלי שיהיה נוכח פיזית בעסק.לרוב טלמרקטינג
ההפרות הרווחות בעסקאות מכר מרחוק וטלמרקטינג הן דיווח כוזב על חוב, הטבות ושווי פיקטיביים, הטעיה בסוג השירות והפעלת לחץ. בין החברות שנקנסו השנה ואללה שופס, פרטנר, רדמקס, הוטמבייל, 012, זאפה, עבדאי מזון ועוד עסקים קטנים.
111 אלף שקל לעובדת שהתפטרה עקב הפרות דיני עבודה
הציבור כבר לא אוהב את רמי לוי? תלונות שיא על הרשת
הבנקים אגרסיביים בשיווק הלוואות – קנסות ללאומי קארד ודיסקונט