רוב הפניות לביטוח לאומי נעשות באינטרנט, בעיקר בנושא אבטלה
מספר הפניות לביטוח הלאומי ירד בשנה החולפת לראשונה מאז 2012. לפי דיווח של ביטוח לאומי, ב-2018 הסתיימה מגמת הגידול במספר הפניות הכולל למוסד. אם ב-2012 היו 16.5 מיליון פניות,וכ-25.6 מיליון ב-2017 ב-2018המספר ירד ל-25.5 מיליון פניות.
רוב הפניות ב–2018 היו דרך האינטרנט – 59% מסך הפניות. מוקדים טלפוניים 20%, קבלת קהל 12%, ועמדות שירות עצמי 9%.
האתר של ביטוח לאומיהושק ב-2008, ואפשר לשגר בו מסמכים ותביעות, לבדוק את מצב התביעה, לקבל אישורים ולצפות בפרוטוקולים של ועדות. מספר המשתמשים בו זינק בכ-25%, מ-582.5 אלף ל-726 אלף. מספר הכניסות גדל בכ-31%, מכ-7 מיליון ל-9.26 מיליון. בשני הנתונים נרשמות עליות מאז 2013. בממוצע נכנס מבוטח לאתר האישי 13 פעם בשנה.
האתר הניב חמישית מהמסמכים שהגיעו למוסד (לעומת 16% ב-2017). דרך האינטרנט – כולל האתר הכללי, האתר האישי ואתר ממשל זמין – שוגרו למוסד כ-1.5 מיליון מסמכים, לעומת כמיליון ב-2017. הנושא העיקרישהוגש באינטרנט היה אבטלה (29%), עם 440 אלף מסמכים.
מספר הפניות לסניפים ירד ב-250 אלף. בבאר שבע ירד המספר בכ-40 אלף, אך הסניף עדיין שומר על שיא בפניות עם 393.5 אלף פניות. לסניף בכרמיאל הגיעו הכי מעט פונים – כ-51 אלף. בתל אביב זינק מספר הפונים בכ-30 אלף והסתכם בכ-111 אלף.
שכירים? יש לכם יותר ממקור הכנסה אחד? אתם זכאים לתיאום דמי ביטוח לאומי
טיפים למלצרים = שכר; יחוייבו בביטוח לאומי והפרשות סוציאליות; ומה עם המעמ?
הגירעון בביטוח לאומי – כבר ב-2022!
סיוע משפטי חינם לתובעי גמלאות ביטוח לאומי; ככב יהיה לכם קל יותר!