מדריכי כרטיסי אשראי    

סליקה באינטרנט – המדריך המקיף

מעודכן ל-08/2021

בימינו רובנו עורכים קניות באינטרנט – הרגל שרק השתרש והתרחב בתקופת הקורונה והמגבלות שהרחיקו רבים ממרכזי הקניות; מן הצד האחר של המשוואה, הביקוש הרב עודד את פתיחהן של עוד ועוד חנויות וירטואליות שצצו בזו אחר זו כפטריות אחרי הגשם ■ אתר שמוכר מוצרים או מספק שירותים בתשלום צריך דרך לגביית הכסף מרחוק – ולכך נועדו מערכות הסליקה האינטרנטיות שמאפשרות לבצע תשלום בקלות, בעזרת כרטיס אשראי או בפייפאל – איך זה עובד? קראו במדריך שלפניכם

בשנות האלפיים, ובעשור האחרון במיוחד, האינטרנט הפך לזירה מרכזית ביותר שבה אנו מנהלים את חיינו, ולכן גם לגורם בעל חשיבות כלכלית עצומה – אנחנו מתעדכנים באינטרנט, אנחנו מתקשרים באינטרנט, אנחנו מזמינים אוכל וטוענים את כרטיס הרב קו שלנו באינטרנט, שוכרים קורקינט באמצעות אפליקציה, משלמים חשבונות באינטרנט, קובעים תור לרופא באינטרנט וכמובן קונים הכול באינטרנט – מפירות וירקות ועד חופשה בחו"ל.

סליקה באינטרנט – למה זה טוב?

כן, אחוז ניכר מבין הישראלים מבצע קניות באינטרנט, כשמן העבר השני של המשוואה ניצבים אינספור בעלי עסקים ונותני שירותים עם אתרי אינטרנט/ חנויות מקוונות. בשנים האחרונות רבים מאוד פותחים חנות תחת האתרים המצליחים של אמזון ו-Ebay. פתיחת חנות מקוונת היא לא מאוד פשוטה,  אבל היא גם לא מורכבת כפי שהייתה פעם; כיום יש פלטפורמות ותבניות ייעודיות להקמת אתרים, וכמעט כל אחד יכול לעשות זאת בעצמו, אז מקסימום עם מעט עזרה מאיש מקצוע. המערכות של WIX ושל וורדפרס (הפופולאריות והמגוונות) עושות "חיים קלים" ליזמי אתרי האינטרנט, ובעלויות יחסית נמוכות.

אתר שמוכר מוצרים או מספק שירותים בתשלום צריך מערכת סליקה אינטרנטית. סליקה של כרטיסי אשראי היא דרך להעביר תשלומים בקלות ונעשית במגוון עסקאות – החל מתשלום בבית עסק קטן עד עסקאות גדולות יותר – כמו למשל חיוב בכרטיס אשראי על השכרת נכס, תשלום על מוצר שנקנה בחנות וירטואלית, טיפולים ברפואה אלטרנטיבית או סדנה בזום. סליקה משמשת בעלי עסקים החל ממוכרי עוגות מעוצבות ועד מקדמי אתרים – וכן, רשימת העסקים שבהם כדאי לדאוג לאופציה לסלוק תשלומים ארוכה במיוחד.

תחת המונח 'סליקה באינטרנט' נמנים למעשה הרבה מאוד רבדים שתלויים באתר עצמו ובמוצר/ שירות עצמו. בשלב הראשון של הסליקה יש לבצע אימות  ולאחר מכן חיוב כרטיסי אשראי לצרכי תשלום.

מערכת סליקה בהגדרתה תאפשר לבצע תשלום מקוון באמצעות כרטיס אשראי, כאשר הכוונה שהתהליך יהיה ידידותי לגולשים, מהיר ובעיקר בטוח – ושהפרטים שהלקוח מזין יהיו מוגנים, כלומר שלא יהיה ניתן לפרוץ למאגר או לקבל מידע על הרוכשים והמנויים בו. אבטחת מידע היא חלק מאוד חשוב במנגנון הסליקה, והפתרונות הקיימים כיום מספקים הגנה טובה.

אז איך מתחילים?  נתחיל בזה שגם כיום, למרות שאנחנו בעידן המטבעות הדיגיטליים, כרטיסי אשראי נשארו אופציית החיוב העיקרית באינטרנט. כרטיסי האשראי הם מונח רחב ויש סוגים שנונים של כרטיסים – כרטיסים מהבנקים , כרטיסים חוץ בנקאיים, כרטיסי קרדיט וכרטיסי דביט, כשבשנים האחרונות קיימים מעין כרטיסי אשראי גלובליים שאותם מטעינים וניתן לעשות בהם שימוש ברחבי העולם – לשלם באינטרנט, לשלם בחו"ל ובארץ, למשוך כסף, ולבצע רכישות בארץ ובחו"ל (מתאים לעבודה מול כל האתרים הגדולים, לרבות אמזון, ו-Ebay) – והשימוש בהם ממש לא יקר, במיוחד לאור העמלה הגבוה שאתם לרוב משלמים על עסקאות בחו"ל (כמה אחוזים בודדים).

כלומר, מצד הרוכשים של המוצרים יש כמה אפשרויות של כרטיסי אשראי, וגם PayPal. ומה קורה מצד האתרים, וליתר דיוק מצד בעלי האתרים. ובכן, רוב האנשים שמעוניינים להציע מוצרים או שירותים למכירה דרך האינטרנט לא יודעים כיצד להתחיל ומה לעשות כדי שיוכלו לסלוק בבטחה, דרך כרטיסי אשראי. במדריך שלפניכם ננסה לעשות לכם קצת סדר.

החדשות הטובות: סליקה באינטרנט פחות מסובכת מכפי שחשבתם

על פניו, הנושא של סליקה באינטרנט נראה מורכב. החשש הוא שיהיה צורך להתעסק עם קודים מורכבים של פיתוח או עם תקני אבטחה. האלמנטים האלה עשויים כמובן להיות קיימים בעמודי הסליקה, אבל מנגד יש פתרונות רבים של גופים שמספקים לכם את השירותים האלו וזה כמובן מקל מאוד על התמונה.

ברמה הכללית אפשר לטעון שניתן לבצע סליקה בשתי דרכים עיקריות: הראשונה היא להקים דף סליקה ייעודי באתר, מה שמצריך ידע טכני בהקמת אתרים ועמודים ייעודיים (בהתאם לסוג האתר), או כאמור שימשו באיש מקצוע שיעשה את זה בשבילנו. כדי להשלים את העמוד הזה תצטרכו למלא  שאלון הצטרפות –  מילוי שאלונים שמבקשות חברות האשראי בישראל; תצטרכו לבצע בדיקות של תקינות המערכת מדי רבעון ועוד. הפתרון הזה מתאים בעיקר לעסקים שלאנשיהם יש ידע טכני, או לחלופין נעזרים בחברות לבנייה וניהול האתר שלהם. מבחינה מעשית מערכת סליקה עצמאית פחות מתאימה לעסקים בסדר גודל קטן עד בינוני, אבל בעסקים גדולים היא יכולה לחסוך כסף וגם לאפשר את הגמישות שמחפשים לפעמים בתפעול המערכת הזו.

האופציה השנייה – הפשוטה והנגישה יותר – היא להיעזר בחברות המעניקות שירותי צד שלישי בתחום. כלומר, זה לא יהיה מנגנון סליקה ששייך לאתר שלכם, זה לא יהיה עמוד סליקה ששייך לאתר שלכם, אלא זה יהיה מנגנון ועמוד ששייכים לחברת הסליקה שתספק לכם את האפשרות להתחבר (בצורה מאובטחת) לעמוד הסליקה, לחייב את הרוכשים, ולנהל ולפקח באדמין ניהול על כל התשלומים, הזיכויים ועוד. זו השיטה המועדפת והיא נעשית דרך חברות הסליקה האינטרנטיות. לכל חברה השיטה שלה – חלק מהחברות ידרשו מכם לטפל באישור מול חברת כרטיסי האשראי – דבר שלוקח זמן, וגם גורם לכאב ראש לא קטן, וכדאי לברר את זה מראש. לרוב אגב, החברות האלו גם יספקו לכם (בתשלום) מערכת חשבוניות אוטומטיות, ואל תגידו לא – זה יחסוך לכם הרבה מאוד זמן ומשאבים, אלא אם מספר המכירות/ עסקאות באתר, הוא מאוד קטן.

בחרו חברה שיכולה לספק חיוב ותשלומים אונליין באמצעות סליקה מהירה וקלה.

שימו לב כי אתם יכולים לבצע סליקה באמצעות כרטיסים או תשלום פייפאל, וכי אתם בוחרים חברה שתספק סליקה שעומדת בכל תקני האבטחה המוכרים.

כמה זה עולה?

 החברות האלה ייקחו על עצמן את כל שלבי התהליך של בניית המערכת, כאשר העלות לרוב לעסק אינטרנט היא כמה מאות שקלים, ותשלום שוטף של 150 שקלים במינימום ועד כמה מאות שקלים בחודש וכן עמלה מסוימת, לרוב עד 2% מהיקף העסקאות. בכל מקרה, תצטרכו גם מהצד שלכם שמתכנת יעבוד על החיבור של המערכת לעמוד, תצטרכו לכתוב עמודי הסבר, תקנון שימוש באשראי, הסבר על התשלום, פרוט על זיכויים והחזרות – כמה עמודים של תוכן שהקונה יצטרך לקרוא, וכן תצטרכו לעצב את העמודים. החלק היותר מורכב כאן הוא התכנות, למרות שאם אתם במערכות מובנות כמו וורדפרס, אז בהרבה מקרים יש תוספים מיוחדים (תוכנה שמתחברת לוורדפרס) והופכת את העניין לפשוט וקל (מורידים את התוסף, והוקוס פוקוס – יש חיבור ישיר לעמוד הסליקה).


למעוניינים לקבל הצעה לסליקה מטרנזילה (הנחה לגולשי האתר) – היכנסו כאן 


הפתרון הזה מאפשר לכם לדעת בכל רגע נתון מה ההכנסות מהאתר, כאשר החשבונית יכולה לצאת אוטומטית ללקוחות, אתם יכולים לעקוב אחרי הלקוחות, להציע להם מוצרים דומים או משלימים; ויש גם אפשרות לעשות ניתוחים – מה נמכר, ומה לא נמכר? מה קצב המכירות של המוצרים המסוימים, וכך גם להתממשק למערכת המלאי ולדעת מה לייצר או מה להזמין.

בתהליך הזה הרוכש (הגולש/לקוח) מגיע בעת התשלום למערכת חיצונית לאתר – מערכת הנמצאת באחריותה המלאה של חברת הסליקה, על כל ההשלכות של זה (למשל שהאחריות על אבטחת המידע מוטלת על אנשי החברה). העיקרון כאן הוא שהמידע הנוגע לסליקה מועבר למערכת הסליקה/החיוב, שבודקת את העסקה ומחליטה האם לאשר או לדחות אותה. לאחר קבלת האישור עובר המידע בחזרה למערכת הניהול של האתר.

המשתמש עצמו לא מודע לתהליכים האלה, אחרי הכול, כשאנו קונים משהו באינטרנט אנחנו פשוט קונים בלי לדעת על כל הטכנולוגיה מאחורי הקלעים. אבל אין ספק שמבחינתם של בעלי האתרים יש חשיבות גדולה לסוג התהליך, סוג החיוב, אפשרויות החיוב ועוד. ולמה הכוונה? אם אתם מעוניינים בתשלום חודשי קבוע של כ-80-100 שקל, עליכם להגדיר הוראת קבע, אחרת תצטרכו כל חודש להרים טלפון ללקוחות ולחייב אותם מחדש. ולכן, כבר בשלב השיחה עם חברת הסליקה, צריך להגדיר בדיוק מה רוצים. להגדיר אם העסקאות באתר אפשריות בתשלומים או בתשלום אחד, ואל תסגרו אופציות – אם אתם לא בטוחים, קחו הכול, כלומר, אם לדוגמה אתם לא חושבים על עסקה בתשלומים, לפחות תשאירו פתח שתוכלו לעשות זאת בהמשך. תגדירו גם וגם ובינתיים תשתמשו בפיצ'ר של תשלום אחד ובהמשך תוסיפו תשלומים.

שירותי הסליקה עצמם נעשים על ידי החברה הסולקת, אבל אם אין לה רישיון סליקה היא סוג של מתווכת, ולכן צריך את האישורים מול כל חברות כרטיסי האשראי. כלומר, שירותי הסליקה יכולים להיות מוצעים על ידי חברות האשראי עצמן. בלאומי קארד לא מפרטים מהי העלות הנדרשת עבור השירות, מבחינת עמלת הסליקה, אבל מציינים שיש אפשרות לבחור במסלול המותאם ללקוח. החברה מציעה נכון לעכשיו מבצע של פטור מעמלת הקמה וחודש במתנה. חברת ישראכרט מציעה חבילה די רחבה של שירותים הנוגעים להקמת חנות אינטרנטית, החל מהקמת האתר ועיצובו, דרך פעולות של קידום האתר ברשת ושיווק שלו ועד כמובן לפעולות של סליקה. אבל חשוב להבין – אתם תצטרכו לעשות מעבר על כל חברות כרטיסי האשראי כדי לאשר אותם במערכת, ואתם בכל מצב תצטרכו מערכת סליקה שאחד מהגופים האינטרנטיים יספק לכם, אז מן הסתם, עדיף לכם לעבוד מול גורם אחד ולא מול כל חברות כרטיסי האשראי. זאת ועוד – עבודה מול גורם אחד שהוא לקוח גדול של חברות כרטיס האשראי (כי דרכו עוברים אתרים רבים) עשויה להיות משתלמת כלכלית – כשאתם תעבדו מול לאומי קארד (אם בכלל היא תאשר אתכם – יש תנאי סף), היא תדרוש עמלה מסוימת שאפילו עשויה להיות גבוהה מהעמלה שדרוש גוף הסליקה (מעין מתווך)  שעובד כבר עם החברה, ולכן הוא נחשב "לקוח גדול" שלה, והוא משיג עמלה נמוכה יותר גם לכם.

סיכום ביניים – יש אפשרות לעשות עמוד סליקה באתר, יש אפשרות (פופולרית יותר) להתחבר לחברות הסליקה ולקבל מהם גם את העמוד וגם את האישור מול חברות כרטיסי האשראי. אתם יכולים לעשות זאת לבד – לפעול מול חברות כרטיס האשראי, עדיף, לדעתנו, דרך גוף שעובד מול חברות האשראי (תחסכו הרבה זמן, כאב ראש וכנראה גם כסף).  שירות הסליקה ניתן בנפרד או כחלק ממערך רחב יותר של שירותים הנוגעים להקמת אתר ולתפעול העסק (לרבות מערכת חשבוניות)  על השירות הזה יש צורך בעמלה, שיכולה להיות במספר דרכים (כפי שנראה בהמשך).

חברות המספקות שירותי חשבונית דיגיטלית, למשל ICount או חשבונית ירוקה, מציעות אף הן אפשרות לרכוש חבילות עם ממשקי סליקה באינטרנט, שיהיו רחבות יותר מחבילות השימוש הסטנדרטיות. בחברת Icount לדוגמא ניתן להוסיף שירותי סליקה לחבילה בעלות חודשית של 15 שקלים, לצד העלויות של ספק הסליקה המשתנות אצל כל אחד מהספקים הפועלים בשדה המשחק.

אי אפשר בהקשר הזה שלא להזכיר את שירות Paypal, שנחשב לנוח ולמקובל בעולם . יש לציין שהעמלה במקרה של Paypal קיימת בכל העסקאות ו"שקופה" גם מבחינת המשלם, כלומר, הוא צריך להוסיף למחיר הרכישה את גובה העמלה שמגדירה החברה. אחוז העמלה של פייפאל עומד בדרך כלל בטווח שבין 2.4% ל-3.4%, כאשר העמלות גבוהות יותר במקרה של עסקאות במט"ח – לא מעט, והבעיה – לא לכולם יש פייפאל ולא לכולם נוח לשלם בפייפאל.  מנגד, מי שמשתמש בפייפאל אבל מנהל עסקאות בהיקף גבוה יחסית, עשוי לקבל הורדה בגובה העמלה הנדרשת עבור העסקאות. עמלה נוספת שיש להתייחס אליה היא על משיכת הכסף, כאשר החל מגובה מסוים (כ-1,000 שקלים) אין צורך בעמלה אבל בסכומים קטנים יותר נדרשת עמלה בשיעור של כ-8-22 שקלים.

שחקנים בתחום  (רשימה חלקית) – טרנזילה, פלאקארד, ICount

שירותי סליקה באינטרנט עשויים להיות תלויים בשורה ארוכה של פרמטרים, שעשויים להיות תלויים בעסק, בהיקף העסקאות המצופה וכן הלאה. בנוסף לכך יש כאן הרבה יותר מקום למיקוח ממה שאנשים חושבים, ולכן מומלץ לפעול גם בחזית הזו – תמיד זה נכון וטוב להתמקח, במיוחד בשוק תחרותי, וכאן מדובר על שוק תחרותי מאוד. זה נכון תמיד, ובעיקר אם יש לכם כבר פעילות מסוימת של חנות – אם אתם לקוחות של חברות המתפעלות ומקימות חנויות וירטואליות יש אפשרות בחלק גדול מהמקרים לקבל הנחה על שילובכם במערכת הסליקה שלהם, ולכן מומלץ לברר גם בכיוון הזה.

ברמה הכללית, אפשר לחלק את עלות שירותי הסליקה לשני פרמטרים. הראשון הוא דמי ההתקנה, שעולים בדרך כלל כמה מאות שקלים: טווח המחירים הוא בין 200 ל-800 שקל, למעט PayPal שאינה דורשת דמי התקנה. העלות החודשים משתנה בהיקף הפעולות. דרך חברת Tranzilla למשל יש אבחנה בין עסקים המבצעים עד כ-200 פעולות בחודש לבין עסקים המבצעים כמות פעולות גבוהה יותר, עם עלות חודשית של כ-70-170 שקלים, דמי התקנה בגובה של כ-300-600 שקלים. ב-PeleCard, דוגמא נוספת, העלות עשויה להתחיל מכ-50 שקלים בחודש עבור עד מאה פעולות, אבל יכולה להיות גם כפולה מכך עבור עד 400 פעולות. מחיר ההתקנה עומד על כמה מאות שקלים, שיש להוסיף למשוואה הכלכלית. מעבר לכך, צריך לזכור שיש פיצ'רים מיוחדים – הוראת קבע, מערכת חשבוניות ועוד שמייקרים את המערכת, אבל – כמעט תמיד יש גם מבצעים שמורידים את העלות הכוללת!

מודל התשלום משתנה אף הוא בין העסקים השונים המספקים שירותי סליקה. יש שירותים בהם העלות החודשית היא שנלקחת בחשבון בלבד, כשהתנאי היחידי הוא עמידה בכמות הפעולות המוצעת בחבילה. בחברות אחרות התשלום הוא בצורה של עמלה בלבד על כל עסקה, לדוגמא NetPay שגובה לרוב משהו כמו 2.5% עבור העסקה. לנט פיי יש מסלול פרימיום המיועד לעסקים קטנים עם מחזור של עד 50,000 שקלים בחודש, ושחבילת הסליקה בו כוללת סליקה של כרטיסים מכל המותגים, תוכנת סליקה, פתיחת מספר ספק אצל חברות האשראי וחשבוניות – המחיר הנגבה על החבילה הוא 2.9% מסך המחזור (סכום אליו יש להוסיף דמי פתיחה). במקרים אחרים מודל התשלום הוא משולב, כלומר, עלות חודשית לצד עמלה עבור עסקה. במקרה הזה הגדלת הסכום החודשי עשויה להקטין את גובה העמלה, ולהיפך. אגב, אתם כמובן צריכים להתמקח גם על העמלה השוטפת – היא יכולה להצטבר לכסף גדול, כתלות בהיקף המכירות שלכם.

בגדר חובה: אבטחה נאותה

האינטרנט הוא זירה שאינה חפה מסיכונים מבחינת אבטחת מידע, ולראיה מתקפת הסייבר העולמית האחרונה (מאי 2017) במסגרתה הותקפו אינספור מחשבים ברחבי העולם. האתגר הגדול של בעל העסק הוא ליצור מערכת שתעמוד בדרגות אבטחת האיכות הגבוהות ביותר. עמוד הרכישה, בו הלקוח מכניס את המידע הרגיש כל כך של כרטיס האשראי שלו, צריך להיות מוצפן מ-א' ועד ת'. כך למשל התקן המרכזי בו המערכת צריכה לעמוד הוא SSL. מה שחשוב לא פחות לבדוק מבחינה מעשית הוא מצביע על כך שמערכת האבטחה עומדת בתקן . DDS PCI, תקן משותף של חברות האשראי שמחייב למעשה את הגורמים הנמצאים מכל צדי המתרס: הן העסקים המשתמשים במערכת הסליקה, הן הגופים הסולקים והן אותם גורמי צד שלישי. קצרה היריעה מלפרט כאן באריכות על התקן, אבל בגדול הוא כולל מספר דרישות חובה של המערכת המתעסקת בסליקה: החלפת סיסמאות ברירת המחדל בסיסמא "חזקה", התקנת חומת אש, שימוש בתוכנה עדכנית ומאושרת של אנטי ווירוס, הכנסת עובדים למערכת אך ורק עם שם משתמש ייחודי, הצפנת נתוני הכרטיסים ועוד. כשבדקנו מול חברות הסליקה כולן אמרו שהדבר הכי חשוב להם זה אבטחת מידע והן מוגנות בתוכנות ובפרוטוקלי הגנה מתקדמים (ואגב רואים זאת במסגרת ההצעה)

לצד זה על העסק שמערכת הסליקה נמצאת באתר שלו לבצע בדיקות של המערכת באופן תקופתי, באמצעות בוחנים חיצוניים. יש כאן מספר רמות אבטחה נדרשות, כאשר ככל שהעסק גדול יותר, וככל שהוא ניזוק בעבר מבעיות של אבטחת מידע, כך דרגת החומרה שהוא ישתייך אליה תהיה מחמירה יותר (1 היא הדרגה החמורה מכולן).

שימו לב שגם מן העבר השני של המשוואה, הלקוח שרוכש מוצר דרך אתר צריך לוודא שהאתר עומד בדרגות הגבוהות ביותר של אבטחת איכות, והוא רואה זאת בעמוד התשלום (שם מצויין מה פרוטוקול האבטחה ומהן תוכנות ההגנה על האתר). יש לא מעט דרכים להגדיל את הביטחון, בין אם התבוננות בכתובת האתר, כניסה לאתרים שלא דרך לינקים חשודים, שיפור רמת האבטחה של הדפדפן שהם נעזרים בו ועוד. אנחנו מציעים לכם לקרוא את המדריך המקיף שהכנו עבורכם לא מזמן על רכישות בכרטיסי אשראי דרך האינטרנט.

אז איך בוחרים שירות סליקה באינטרנט?

למרות העלות של שירותי סליקה באינטרנט והסיכונים המסוימים שהם מקיימים, בעיקר למי שלא מכיר את חוקי המשחק, זהו צעד בלתי נמנע עבור עסקים רבים, כשזה כמובן צעד חיובי – אתם מתחילים לייצר הכנסות, כל הכבוד!

שירותי הסליקה יוכלו למעשה לפתוח לכם  אפיק חדש של הכנסה, וגם מספר גדול של לקוחות פוטנציאליים שיכולים להיחשף לעסק בצורה טובה יותר. מעבר לזה, מסתבר שאפשרות סליקה באתר מגדילה את מספר הרוכשים, ומספקת לאתר תדמית רצינית יותר. באתר הון הפעלנו שירות לאינדקסים, אבל רק שהטמענו מערכת סליקה, החלה זרימה לאינדקס. אנשים פשוט לא אוהבים לשלם בהעברה בנקאית, או שיק, הם מעדיפים כרטיס אשראי – זה יותר נוח, יותר פשוט, ומעבר לזה – הם מרגישים שהאתר משדר רצינות.

ועם או בלי קשר, בעולם הוירטואלי קל יותר ונוח יותר, וגם לרוב זול יותר – אם אתם חושבים על חנות, אז ברור שעלויות התפעול של חנות מקוונת נמוכות בצורה משמעותית מאשר חנות פיזית. המכירה באמצעות האינטרנט חוסכת עבור לקוחות העסק זמן ומאמצים רבים, וגם מגדילה את הסיכויים מבחינתם למצוא הצעות משתלמות על מוצרים. באינטרנט (תלוי בסוגי המוצרים והשירותים) רואים הכל, מוצאים הכל, כשאתם מסתובבים בקניון, אתם מבזבזים הרבה זמן (למרות שיש אנשים רבים, בעיר נשים שאוהבים את זה מאוד – סוג של בילוי), ולא בטוח שתמצאו מה שחיפשתם. נכון, זה תלוי בסוג המוצר, כיום למשל – עדיין רוב האנשים מעדיף לקנות ביגוד ולהרגיש אותו בחנות פיזית ולא דרך האינטרנט; ועדיין – חנות אינטרנטית זה העתיד, זה נוח יותר, מהיר יותר, לרוב גם זול יותר.

חנות באינטרנט או מכירה דרך האינטרנט (מנויים, שירותים, מוצרים וכו'), מחייבת כאמור שירותי סליקה. יש חברות רבות הפועלות בסליקה באינטרנט כפי שהראנו למעלה – סוגים שונים של חברות ופתרונות – כל חברה ומערכת הסליקה שלה, והתנאים שלה (לרבות תנאי התשלום). אתם צריכים לעשות מחקר שוק מהיר, אבל בקצרה נחזור על מה שחשוב לכם כמטמיעים מערכות סליקה – אבטחת המידע; הקשר של החברה עם חברות כרטיסי האשראי (או שאתם צריכים לפעול מולן, ואז זה לוקח זמן וטיפול לא תמיד פשוט); סוגי השירות (הוראת קבע, תשלומים ועוד), שירות של החברה (קשור גם לגודל, היכרות, מוניטין, המלצות ועוד). ככלל, הקמת המערכת (עם מערכת החשבוניות הצמודה) עשויה לעלות כמה מאות שקלים, והתשלום החודשי אמור להיות בין 70 לסדר גודל של 200 שקל תלוי בהיקף הפעילות. חוץ מזה יהיה לכם עלויות שקשורות לתוכן (עמודי הרשמה, עמודי מוצרים, הפנייה לעמוד תשלום, עמוד תקנון – החזרה, זיכויים ועוד), עלויות של תכנות (המתכנת יתאים את העמוד סליקה לאתר, יבדוק שהתעבורה והחיוב נעשית (קודם בטסטים כמובן), וידאג שבממשק ניהול שלכם, יראו הכל (כל מה שאתם צריכים). בהערכה גסה זה עשוי לעלות לכם סדר גודל (תלוי בסוג והיקף העסק) של 1 עד 3 אלף שקל, כך שכל הוצאות ההקמה הן בין 1 ל-4 אלף שקל (בהערכה גסה).

אז איך עושים את זה?  פונים אל החברות, מקבלים הצעה, מבינים מה היא אומרת (עם חשבונית, בלי חשבוניות, עם הוראת קבע, עם תשלומים) ואז בודקים את טיב החברה, מוניטין שלה (שהוא חשוב מאוד במקרים כאלו – שמעורבים כספים והעברות כספים) ובוחרים בפתרון המתאים לכם.

חשוב לשים לב (נדגיש שוב) שיש פתרונות שלא מצריכים התקשרות מול חברות כרטיסי אשראי, אבל אם בחרתם בפיתרון של התנהלות מול החברות האלו, אתם הופכים מבחינת החברות ללקוח של החברות האלו ואז תצטרכו למלא מול כל חברה פרטים (מי אתם, מה מוכרים, היקף עסקאות, סוגי כרטיסים, סוג עסקה ועוד) שזה אולי לוקח זמן, אבל זה בהחלט אפשרי. רק שמבדיקה שעשינו לא בטוח שזה יותר זול מאשר לעבוד מול גוף שבמהירות מחבר אתכם לכל החברות האלו (חברות כרטיסי האשראי).

אז שיהיה בהצלחה, צריך לפעמים סבלנות בעסקים, במיוחד בעסקים אינטרנטיים, אבל מניסיון זה יכול להיות משתלם, כשחלק חשוב, אפילו חשוב מאוד מהעניין זה להכניס את השימוש בכרטיסי האשראי באתר.