תוכן ממומן    

5 שיטות מוכחות לשיפור החזר השקעה בפרסום בפרסום בגוגל

צילום: Pexels

כולם יודעים ליצור קמפיינים ולהוסיף מילות מפתח רלוונטיות לעסק על מנת להופיע מול הקהל הנכון. אבל כשאנחנו משווקים אתר איקומרס, כל מה שמעניין אותנו זה מה הוא החזר ההשקעה שלנו. החזר ההשקעה שלנו או בשפה המקצועית ROAS הוא כמה כסף השקענו על הפרסום ופי כמה כסף במכירות באתר קיבלנו בחזרה. כדי לעזור לכם לשפר את החזרי ההשקעה שלכם באמצעות פרסום בגוגל , הבאנו בפניכם מס שיטות מוכחות ממומחים לשיפור החזר ההשקעה באתר.

ניתוח נתונים ואופטימיזציה

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות בשביל לשפר את החזרי ההשקעה בפרסום שלנו בגוגל הוא קריאת נתונים וניתוחם מקצה לקצה. ניתוח הנתונים עוזר לנו להבין מה הפרסום שלנו מייצר, עוזר לנו להבין את החוזקות והחולשות שלנו גם ברמת חשבון הפרסום וגם ברמת דף הנחיתה / אתר שאליו הגולשים מגיעים. לאחר שקראנו את הנתונים נוכל להתחיל לבצע שינויים ברמת הקמפיין. למשל, נוכל לגלות מיקום גיאוגרפי מסויים, טווח גילאים מסויים או קהל כלשהו שיצרנו שעובדים מאוד טוב לעומת האפשרויות האחרות שכרגע גם מנצלות כסף. במצב כזה, במידה והנתונים מראים זאת לאורך תקופה באופן ודאי, מה שנכון יהיה לעשות זה לעצור את מה שמניב לנו החזר השקעה נמוך או בכלל לא מניב החזר, כדי שיותר תקציב יוזרם לאיפה שיש החזרים גבוהים.

שיפור ציוני המודעות

יכול להיות שהמוצרים שלנו מצויינים, המחיר מעולה, וברגע שנכנסים לאתר יש אחוזי המרה מעולים. אבל במידה ולא תהיה לכם מודעה מניה לפעולה – גולשים פשוט לא ילחצו על המודעה שלכם ולא יגיעו לאתר. לכן, חשוב קודם כל לייצר מודעות טובות, איכותיות ומזמינות עבור הגולשים, וגם חשוב להיות במעקב על ביצועי המודעות. גוגל נותנת לכל מודעה ציון על הביצועים שלה ועל התוכן שלה. היא תגיד מה עובד פחות טוב ומה יותר כדי שתוכלו לשפר את המודעה.

החרגת מונחי חיפוש ומוצרים הפסדיים

שיטה נוספת לשיפור החזרה ההשקעה היא החרגת מונחי חיפוש / מוצרים הפסדיים. בקמפיין חיפוש גולשים מוצאים אותנו דרך מנועי החיפוש של גוגל על בסיס ביטויים שהגדרנו מראש. ובנוסף לביטויים שהגדרנו, גוגל מציגה את המודעות שלנו עבור מונחי חיפוש דומים ורלוונטים למה שכבר הגדרנו. בואו נלך ללשונית של Insights & Reports במערכת הפרסום של גוגל, לאחר מכן ניכנס לSearch terms ושם נוכל לראות את כל הביצועים של מונחי החיפוש שניצלו כסף בקמפיין. במסך הזה נוכל להגדיר את העמודות ואיזה מידע אנחנו רוצים לדעת על כל הביטויים. ברגע שהוספנו את עמודת החזר ההשקעה, נוכל לגלות אילו ביטויים הניבו את החזרי ההשקעה הגבוהים ביותר ואילו הכי פחות. למשל נוכל לראות הרבה מונחים עם החזר השקעה מצויין ולגלות ש 5 מונחים עם החזר השקעה של 2.3 (בהנחה שזה לא תקין בעסק שלך), במצב כזה במידה וזה כבר תקופה ככה, נרצה להחריג את הביטויים שמביאים החזר נמוך כדי שהחזקים יקבלו יותר תקציב.

אותו דבר אנחנו נעשה ברמת המוצרים בקמפיינים מסוג שופינג, שמקדם את המוצרים שלנו בקרוסלות מוצרים. המוצרים מוצגים עם שם, תמונה, מחיר ותיאור ככה הגולש יוכל להבין במבט מהיר אם זה מה שהוא מחפש. בקמפיין כזה, בדומה לקמפיין חיפוש אנחנו נחריג מוצרים עם החזרים נמוכים, בשביל שהמוצרים עם החזרי ההשקעה הגבוהים ביותר יקבלו יותר תקציב. אפשרות נוספת היא פיצול הקמפיינים הממירים ובכך לייעל את התקציב ברמת הקמפיין וכך השליטה שלכם תהיה טובה יותר.

הגדרת המרות משופרות

בעולם הפרסום של גוגל, יעילות פעולת ההמרה היא מפתח לשיפור הROAS. "המרה" במונחי פרסום באינטרנט מתייחסת לפעולה ספציפית שגולש עושה – כמו קנייה, הרשמה לניוזלטר, או הורדת מדריך.
לשיפור החזר השקעה, חשוב להגדיר את ההמרות באופן שמשקף במדויק את יעדי העסק. הגדרת המרות משופרות דורשת ניתוח מעמיק של התנהגות הלקוחות וזיהוי של הפעולות שבאמת משפיעות על הרווחיות. זה כולל הגדרת ערך כלכלי לכל סוג של המרה.
לכן, באמצעות התמקדות בהמרות שמביאות את התוצאות הכי טובות ואיכותיות, נוכל לשפר באופן משמעותי את החזר ההשקעה ולהבטיח שהתקציב המושקע בפרסום מניב את התועלת המרבית.

מיטוב התקציב למקום הנכון

עלינו לדעת כל הזמן מה הרווחיות של חשבון הפרסום כולו ובפרט של כל קמפיין. במידה ואנחנו מנהלים מס קמפיינים עלינו לוודא תמיד שהקמפיין עם הביצועים הכי טובים מקבל את רוב התקציב, וזה כדי לייצר ממנו עוד המרות טובות. אם הקמפיין הכי טוב לא מקבל את רוב הכסף, אנחנו פשוט שורפים כסף ומבזבזים את הזמן.

לסיכום

את ההחזר ההשקעה ניתן לשפר, אין על זה וויכוח. אבל בשביל לשפר אותו אנחנו חייבים לשלוט בחשבון בכל הרבדים שאפשר. אנחנו חייבים להכיר כל איזור בחשבון הפרסום ולדעת שהכל מנוצל במקום הנכון – שמביא לנו את ההמרות שאנחנו רוצים על מנת לקבל את החזר ההשקעה הגבוה ביותר. את השיטות והכלים במאמר קיבלתם ממומחים לפרסום בגוגל של SFB Digital Marketing , אשר נושמים וחיים את עולם הפרסום בגוגל ביום יום.