חדשות    

2018: רוכשים באינטרנט יותר דברים, רוכשים באינטרנט בפחות כסף

אף שרוכשים באינטרנט ביותר עסקאות רוכשים בסכומים נמוכים יותר. את הצמיחה הכי גדולה חווה ענף האופנה, ירידה נרשמה בשוק התקשורת עקב צמיחתה של נטפליקס

מנתונים שמסרו כאל ולאומי עולה כי היקף הרכישות באינטרנט עלה אבל הסכומים קטנים הרבה יותר. ב-2018 חלה עלייה של כ-20% במחזורי העסקאות באינטרנט לעומת עלייה של 16% בשנה שעברה. מדובר גם באתרים בינלאומיים וגם במקומיים.  מספר הלקוחות שביצעו עסקה אינטרנטית ב-2018 גדל ב-12%.

עוד מסרו כי יש עלייה בהיקף  עסקאות באשראי. בכאל היקף העסקה הממוצעת בכרטיס אשראי עמד על 222 שקל לעומת 225 שקלים ב-2017.  בלאומי מסרו   גם על עסקה ממוצעת של  209 שקל. אבל ההוצאה החודשית עלתה, מ-3,300 בשנה שעברה ל-3,500 ב2018.

לפי כאל, אף שהיקף העסקה ירד, כמות הרכישות עלתה ב-25.5%. האתרים שבהם מבוצעים הכי הרבה רכישות הם עלי-אקספרס, איביי ואמזון. הסיבה לשינוי היא כי כיום כבר לא מסתפקים בקניית כרטיס או גאד'טים לסלולרי אלא גם יותר קונים בתחומי החשמל והאופנה.  סכום הקנייה הממוצעת של מוצרי חשמל באינטרנט גדל מ-588 שקל ב-2017 ל-703 שקל בממוצע ב-2018.

התחום שהכי התחזק השנה ברכישות אונליין הוא האופנה שבו שולטים בעיקר אסוס ונקסט הבריטיים. אבל גם אתרים של חברות ישראליות כמו  קסטרו וטרמינל איקס מבית פוקס. בדואר ישראל 2018 הסתיימה עם יותר מ-70 מיליון חבילות לעומת 61 מיליון  ב-2017. גם זה חלק מהמגמה של יותר רכישות אונליין. דואר ישראל משלח 95% מהמשלוחים בעסקאות איטנרנט בארץ

גם ענף התיירות צמח  ב-9.5% בעקבות כמות העסקאות ב-13.2% אבל סכום העסקה הממוצעת ירד מ-1,516 שקל בשנת 2017 לממוצע של 1,458 שקל ב2018  בשל שחיקת המטבע והעדפת יעדים זולים עקב שחיקת מחירים.  מספר הלקוחות שביצעו עסקה בחו"ל גדל ב-13% וסכום העסקאות גדל ב-13%.

בתחום המזון מחזור העסקאות גדל ב-8.7% בשל  גידול במספר  העסקאות בהיקך של 10.3%.  בתחום  היקף עסקה ממוצעת ב-2018 הוא 140 שקל לעומת השנה הקודמת.  הסיבה היא שיותר קונים גם קניות השלמה במהלך השבוע, כנראה בשל קמעונאיות שעובדות שעות נוספות. ברכישה באיטנרנט שופרסל מובילה בענף עם 15% מהרכישות ואף מתעתדת להקטין את שטחי המסחר שלה

ענף הבריאות צמח אף הוא בעיקר בתחום הביטוח,  -40%-45% מהצרכנים מחזיקים בפוליסת בריאות לעומת שנים קודמות 15%-20% .  בענף הביטוח, היקף העסקה הממוצעת גדלה ל-315 שקל ב-2018 לעומת 303 בשנה שעברה.  גם מחזור העסקאות בתחום הביטוח גדל בשנה ב-10.5%  בגלל עלייה משמעותית בכמות העסקאות, 9% לעומת 2017. התשלום הממוצע השנתי ללקוח בענף עמד על כ-6,300 שקל, צמיחה של כ-2.5% בהשוואה ל2017

 

מי שספג ירידה השנה הוא ענף התקשורת עם כניסתם לשוק הטלוויזיה של פרטנר וסלקום. בענף התקשורת חלה ירידה של 0.7% במחזורי העסקאות ב-2018 לעומת עלייה של 4.4% ב-2017. גם כאן ההסבר הוא ההאטה בשיעור הצמיחה של כמות העסקאות בענף מ-0.8% ב-2017 ל-0.1% ב-2018.היקף העסקה הממוצעת ב-2018 היה 170 שקל – לעומת 168 שקל ב-2017. ההסבר הוא ההתחזקות של נטפליקס בשנה האחרונה.

אזרחים ותיקים: כך תבטלו רכישה באינטרנט או בטלפון

איך מחזירים מוצרים בקנייה באינטרנט

הונאת כרטיסי אשראי – מה זה? ואיך נמנעים מכך?