בנוסף לחברות האנרגיה הגדולות זכו יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס, עם כ־12 עמדות, וכן חברת הנדל”ן המסחרי אמות השקעות, חברת התשתיות אפקון החזקות וחברת האנרגיה והתשתיות ג'ינרג’י. מהירות ההטענה תשתנה מעמדה לעמדה: העמדות המהירות יספקו 50 קילו־ואט ויאפשרו טווח נסיעה של 100 ק”מ בתום טעינה בת 20 דקות. העמדות הכי מהירות יעבדו בהספק של כ־150 קילו־ואט, ויאפשרו להשיג טווח נסיעה של 100 ק"מ בכ־7 דקות טעינה. זמן ההקמה של העמדות נקבע ל־12 חודשים בסבסוד של כ־15 מיליון שקל.
לא רק שמדובר בחסם לקניית רכב חשמלי, אלא שלפי מבדק של משרד האנרגיה, החסם המרכזי היה חשש ממחסור בעמדות טעינה, ורוב מכריע של הנשאלים הצביעו על הבית ומקום העבודה כמקום מועדף לעמדה. עוד אמרו הנשאלים כי היו מצפים לזמן טעינה אופטימאלי של חצי שעה, שלאחריו יוכלו לנסוע 350 ק”מ.
לא מדובר במכרז ראשון, אלא האחרון מתוך ארבעה מכרזים. ב-2018 מספר כלי הרכב החשמליים נע סביב 1,000 יחידות בלבד, כאשר תחזיות המשרד צופות שב־2025 לפחות רבע מהיקף המכירות בענף אמור להיות מבוסס על רכב חשמלי, ולכן כדי לספק את הביקוש יידרשו קרוב ל־150 אלף עמדות טעינה פרטיות ו־13 אלף עמדות טעינה ציבוריות.
המכרז המדובר הוא למעשה השלב האחרון בסבב הנוכחי של עמדות הטעינה. פריסת העמדות היא ברחבי הארץ.
המס על מכוניות חשמליות יישאר ברמה מופחתת ושל 10% בלבד עד 2024, אז הוא יחל לטפס בהדרגה כדי למנוע פגיעה בהכנסות המדינה.
האם רכב חשמלי כדאי לכם לנסיעות ארוכות?
בתוך שנה: 2,500 עמדות הטענה לרכב חשמלי ב-30 רשויות