מדריכי צרכנות    

תינוק חדש במשפחה – איך נערכים כלכלית?

מעודכן ל-05/2019

ילדים זה שמחה, אבל זה גם "עולה" הרבה כסף. אז איך חוסכים בהוצאות? רשימת מוצרים נדרשים (בלי חריגה), ניהול תקציב וקבלת עזרה יסייעו לכם לגדל את התינוק החדש, בלי לאבד את המכנסיים

מצפים לתינוק חדש במשפחה? קודם כול, מזל טוב. שום דבר לא יהיה אותו דבר, ומלבד אובדן השינה צריך לדאוג גם לאדם נוסף שיש לו עלויות  – חיתולים, מזון, עגלות ובהמשך מטפלת, גן וכד'. כיוון שתינוק בן יום עוד לא מביא פרנסה הביתה, ההכנסה הפנויה יורדת בהכרח.

אז מה עושים? זה לא שונה בהרבה מניהול עסק או ניהול התקציב שניהלתם עד עכשיו. כלומר, מחשבים מראש הכנסות והוצאות צפויות ונערכים בהתאם.  לצד זאת משתדלים להימנע או לצמצם חובות. נכון שעם תינוק חדש במשפחה זה לא פשוט, לכן כינסנו לכם כמה עצות

  1. ערכו רשימה של מוצרים ודעו איפה לקנות אותם

את עיקר ההוצאה של משק הבית על רקע התרחבות התא המשפחתי מקדישים ההורים לרכישה של מוצרי תינוקות. כמובן שעל חלק ממוצרי התינוקות אי אפשר לוותר, אבל צריך לדעת איפה לקנות אותם ולערוך רשימה מסודרת.

רשימת מוצרים תעזור לכם להישאר עם אצבע על הדופק בכל הנוגע להתנהלות כלכלית. התחילו עם מוצרי החובה והבסיס כמו עגלה וסל קל, המשיכו עם חלוקה של מוצרים לקטגוריות והבחינו בין כאלה שהם פריבילגיה לבין כאלה שהם חלק בלתי נפרד מהחודשים הראשונים עם התינוק. כמו כן, נצלו את הזמן של ההיריון כדי להשוות מחירים.

בדרך כלל הכי משתלם לקנות חלק מהמוצרים באינטרנט וחלק מהמוצרים בחנות. אם מדובר על מוצרים שאתם צריכים להרגיש ולראות מקרוב, זה הזמן להגיע לאולמות התצוגה ולקבל המלצות קונקרטיות. בכל מקרה אחר או אם יש לכם ניסיון קודם, רכישה דרך האינטרנט תחסוך עבורכם טרחה והוצאות.

  1. נהלו את התקציב

צד נוסף של התנהלות כלכלית עבור משפחה שמצפה לתינוק מחייב אתכם להכין שיעורי בית. זו כבר משימה שלא קשורה ישירות לתינוק עצמו, כי מצופה מכם לדעת כמה כסף נכנס לחשבון הבנק וכמה עולה לכם לנהל אותו. לכן, כדאי להכניס למערכת השיקולים גם שכר מעבודה וגם קצבאות, תמיכות מהממשלה, הכנסה משכירות וכן הלאה.

בדקו את הוצאות המגורים שלכם בהשוואה להוצאות מחיה וקניות שוטפות ובדקו איפה אפשר להדק את החגורה. לבסוף, ערכו רשימה של הוצאות נסיעה ורכב ונסו להתכונן ליום שאחרי הלידה כדי להישאר בתקציב מאוזן.

  1. בדקו איזו עזרה אפשר לקבל

להורים עם מספר ילדים יש פריבילגיה להעביר את הציוד מזה לה. אם אתם נמצאים במצב דומה, נצלו זאת ותחסכו מאות עד אלפי שקלים על בגדים וצעצועים. בכל מקרה אחר, אולי אתם יכולים לקבל עזרה מחברים ומשפחה.

אל תתביישו לבקש עזרה וזכרו שבמצב שאתם נמצאים יש עוד המון זוגות. חסכו בטווח הקצר והארוך ושמרו על התנהלות כלכלית נכונה.

חופשת לידה, דמי לידה וזכויות אחרות – המדריך המלא

נעליים ראשונות – כיצד קונים נעליים לפעוט?