מדריכי צרכנות    מובייל וגאדג'טים    

תחביב יקר: גיימינג – כמה זה עולה לכם?

 

מעודכן ל-04/2019

מכל תעשיות הבידור גיימינג הוא המרוויח ביותר והופך גם לפופולרי ביותר. בשנים האחרונות אפשרויות המשחק גדלו לצד היכולת לשחק עם כל בן אדם על כדור הארץ. אומנם עם השנים גם מחיר הציוד ירד, אבל זה עדיין יקר.

אבל אם אתם רוצים להיות גיימרים כבדים, פה גם הכיס יהיה כבד. בעוד במשחקי מובייל פשוטים המחירים נעין בין חינם ומבוססי פרסומות לכמה דולרים, בפלטפורמות אחרות עתירות גרפיקה וביצועים המחירים עולים.

כיום המשחקים הפופולריים ביותר הם משחקי התלת-ממד. ריכזנו כאן את המחירים עבור ציוד, את המחיר עבור הזמן שאתם מבזבזים רק אתם יכולים לאמוד. האומדן מתייחס למחירים בארץ. אפשר למצוא בזול יותר במדינות אחרות אבל צריך להשקיע בחיפוש.

קונסלות

קונסולות הן הכלי הראשוני שאליו נכנס גיימר, חוץ מהטלפון כמובן ועל אף דעיכתן בציבור הכללי אצל גיימרים הן עדיין דבר. מבין הקונסולות הפופולריות אקסבוקס זולה יותר, עם 900-1000 שקלים. פלייסטיישן לעומתה 1200-1400 שקל בממוצע. נינטדו סוויץ' בטווח היקר יותר עם, 1400-1800 שקל בממוצע.

עיקר ההבדלים במחירים הוא מרחב האחסון ואביזרים נלווים. אבל קונסולות ניידות עולות רק 300-200 שקל

מחשב נייד

אומנם מחירי מחשב נייד ירדו בשנים האחרונות, אבל בעיקר לשימושים פשוטים. עבור גיימרים שצריכים חוויית משחק טובה וגרפיקה משובחת וכן  מעבד חזק יותר, מחירי מחשבים ניידים מתחילים ב-4,000 שקלים. קראו עוד: כמה עולה מחשב נייד, איפה קונים ואיך קוניים נכון?

כרטיס מסך

גיימרים לא יכולים להסתפק בכרטיס משחק מותקן וזקוקים לכרטיס מסך באיכות גבוהה.  עבור כרטיס מסך טוב המחירים נעים בין 1000 שקל ל-3,000 שקל.

מסך

מסכי גיימינג מאופיינים ברזולוציה גבוהה, לעתים גדולים יותר, בעלי קצב רענון מהיר ויש להם איכות צבע משובחת. בטווח הנמוך אפשר למצוא מסכים ב-900 שקל, הממוצע הוא בערך 1300 שקל, ובטווח  הגבוה המחירים חוצים את ה-3000 שקלים.

המשחקים עצמם

המשחקים תופסים את רוב העלות של גיימרים וגם של שחקנים חובבים. כך משחקי פלייסטיישן עולים 150-200 שקלים. בטווח היותר גבוה 60-250 שקלים ובאקס בוקס 90-170 שקלים. המשחק הפופולרי פורטנייט גרף ב-2017 800 מיליון שקל בישראל

אביזרים נלווים

אביזרים נלווים לגיימר יכולים להיות עכבר ייעודי לגיימינג שעולה 80 שקל, מקלדת גיימינג שעולה כ-300 שקל, בקרים שעולים 200-300 שקל ואפילו כיסאות מיוחדים לגיימינג שעולים מעל 1,000 שקל.

איך לחסוך בגיימינג

הצעד הראשון בחיסכון הוא לרכוש כל גאדג'ט או חומרה שיוצאת. אפשר להסתפק בהחלט באלמנטים הבסיסיים. במשחקים אפשר לחסוך באמצעות מעקב אחרי דילים באירועים או באתרים כמו גיימינג דיל וכן חברות במועדונים ומנויים. אפשר גם לקנות ביד שנייה, להחליף משחקים ואף למכור. אפשר גם לארגן מעין קבוצות רכישה.  קנייה מחו"ל גם חוסכת הרבה כסף. כמו כן אפשר ליהנות גם ממשחקים ישנים שטרם שיחקתם בהם לפני שאתם קופצים ללהיט היקר יותר.

שימו לב  שלא כל משחק חינם הוא באמת חינם ושלבים מסוימים עולים כסף עבור עליית שלב או שדרוג כללי של החוויה. הביאו את זה בחשבון בצריכת המשחק.

מחשב, משחקים וסיורים – כלים ללימוד חינוך פיננסי

סוני מדווחת על פלייסטיישן החדשה

נינטנדו חוזרת לישראל עם קונסולה ב-1550 שקל