חדשות    

תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן – מה צריך לדעת

מועצת עיריית רמת גן אישרה השבוע הפעלת קווי שאטלים לים ולמוקדי הבילוי בעיר בסופי שבוע. החלטת מועצת העיר התקבלה  ברוב של 15 חברים שהצביעו בעד מול שישה לעומת שישה שהתנגדו.  יגי ש"ס, סגן ראש העיר דוד מנחם ועו"ד זוהר ישרים הצביעו נגד תחבורה ציבורית בשבת – לצד מרבית מחברי האופוזיציה, לאחר שחברי המועצה קיבלו מראש העיר חופש הצבעה בנושא.לפי ההחלטה, שני קווי אוטובוס יפעלו בצירי תנועה מרכזיים למוקדי הבילוי בתל אביב החל מהתאריך ה-19 ביולי. נושא הדת היה הנושא המרכזי שעליו נסבה מערכת הבחירות בעיר.  ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, אפשר חופש הצבעה לקואליציה בנושא.

על פי התוכניות יהיו שני אוטובוסים, אחד מקריית קריניצי במזרח העיר והשני בחניון הפארק הלאומי, שינועו בצירים ראשיים ויאספו תושבים בתחנות האוטובוס הקיימות. האוטובוסים לא ייכנסו לשכונות ללא סמלי עירייה וללא עצירות מול מקומות רגישים לציבור הדתי בעיר.
התגובות לא איחרו להגיע: בהודעה שפרסמה יהדות התורה  כתבה: "נפל דבר בישראל! לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל".
עוד מסרו ראשי יהדות התורה כי "מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן".
מגיב אחר הוא ח"כ אופיר סופר (איחוד הימין), שצייץ בטוויטר כי "יש לי המון אהבה לעיר רמת גן. כצנחן היא זכורה לי כעיר מאוד מחברת, העיר המאמצת של הצנחנים. ואני שואל לאן לעזאזל אתה לוקח את זה כרמל שאמה? ובעבור מה – אהבת התקשורת? מה עם אהבת תושביך?".
אך היו גם תגובות חיוביות. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את עיריית רמת גן על ההחלטה לאפשר תחבורה ציבורית גם בשבת. זה נעשה במינון נכון ובהתחשבות. מקווה שגם עיריות נוספות ילכו בכיוון הזה".גם אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית בירך את הצעד. "ישראל חופשית מברכת אתג ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ואת מועצת העיר על ההחלטה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, תחבורה המאפשרת לכל תושבי העיר להמשיך לנוע גם בסוף השבוע בעיר ומחוצה לה. היוזמה המבורכת מצטרפת לשורה של ערים שדואגות לציבור החילוני, איפה שהמדינה מערימה קשיים, הערים פועלות בצורה פשוטה וראויה לטובת הציבור. מדובר בצעד חשוב בייחוד לקראת הבחירות הקרבות לכנסת אשר יוכרעו על נושא חופש הדת בישראל והשמירה על הדמוקרטיה. מקווים שהצעד שעושה הערב רמת גן יעודד ערים ורשויות מקומיות נוספות לפעול למען תושביהן".

פתיחת עסקים בשבת – מתי מותר ומה הקנסות

עבודה ביום מנוחה – בעד ונגד