שוק ההון    

תוצאות רעות לקסטרו לאחר רכישת הודיס; הפסידה 9 מיליון שקל

גבי רוטר, בעל שליטה ומנכ"ל קבוצת קסטרו צילום: דודי חסון

רשתות האופנה עוברות זמנים לא פשוטים. הרגלי הקניות של הישראלים משתנים והחברות מתקשות לשמור על רווחיות. מוקדם יותר פרסמה גולף דו"חות חלשים ועכשיו תורה של קסטרו להציג מעבר מרווח והפסד.

במהלך הרבעון  רכשה קסטרו את מלוא הפעילות של חברות קבוצת הודיס בדרך של הסכם החלפת מניות.

ההכנסות של קסטרו ברבעון הסתכמו בכ- 434 מיליון שקל לעומת כ- 436 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון נרשמה ירידה במכירות בחנויות זהות בתחום ההלבשה.

בשורה התחתונה רשמה קסטרו הפסד נקי ברבעון שהסתכם בכ- 9 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.הרווח הגולמי הסתכם ברבעון בכ- 240 מיליון שקל (55.2% מהמכירות) לעומת כ- 253 מיליון שקל (58.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף לכך, רשמה קסטרו הוצאה חשבונאית חד פעמית בסך של כ-60 מיליון שקל כתוצאה מרכישת הודיס.

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון בכ- 240 מיליון שקל (55.2% מהמכירות) לעומת כ- 253 מיליון שקל (58.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהפחתות ערך מלאי בתחום פעילות ההלבשה.

החברה מדווח ברבעון על הפסד התפעולי שהסתכם לכ- 8 מיליון שקל. מקסטרו נמסר כי התוצאות הושפעו מגידול בהוצאות תפעול בעיקר עקב העלייה בשכר עבודה בגין עליית שכר מינימום וכן מעיבוי כוח האדם בתחום הדיגיטל וסחר מקוון ובתחום הפעילות הבינלאומית של הקבוצה. כמו כן, רשמה החברה עלייה בהוצאות הפחת בגין פחת מואץ עקב סגירת חנויות וצפי לסגירת חנויות בעתיד, בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה למקד את פעילותה לחנויות עם תרומה חיובית מינימאלית לתוצאות.

גבי רוטר, מנכ"ל משותף, מסר: "ברצוני לברך על השלמת המיזוג של קבוצת החברות ברבעון השלישי שמהווה נקודת ציון משמעותית עבורנו. המיזוג הוא הגדול ביותר שנעשה בישראל בתחום האופנה והלייף סטייל וכתוצאה מהמיזוג נוצרה בקסטרו קבוצה של חברות מובילות בתחומי האופנה והלייף סטייל. עברנו מחברה שמנהלת מותג אחד לחברה שמנהלת מספר מותגים מובילים, דבר הנותן לחברה עוצמה רבה ומגדיל את יכולת התחרות והאטרקטיביותשלה מחד, ומאידך מבזר את הסיכון ומגדיל את הגמישות בהתנהלות החברות הנמצאות בבעלות משותפת. ביחד עם החברות הנמצאות בקבוצה יש היום לחברה פוטנציאל צמיחה משמעותי. כבר כיום, לאחר המיזוג, מחזור המכירות השנתי (2017) של הקבוצה עומד על כ-1.8 מיליארד ש״ח עם תזרים מזומנים חזק וחוב פיננסי נטו אפסי, שמציב את החברה בנקודת זינוק טובה המאפשרת השקעות במנועי הצמיחה שלה. המיזוג מאפשר גמישות וסינרגיה בין החברות בקבוצה אשר יאפשרו גם לשפר את היעילות התפעולית.

אני משוכנע כי המהלך האסטרטגי של המיזוג הוא מהלך נכון בהתייחס לתנאי השוק ומאמין שיישא פרי ויביא לשיפור בביצועי החברה הן מבחינת המכירות והן ברווחים בשנים הבאות."

גולף – הפסד של 1.7 מיליון שקל; קיפאון בפעילות בחנויות; עלייה במכירות המקוונות