חדשות    

תוכנית שדה דב – 16 אלף יחידות דיור, 6.9 אלף דירות לדיור בר השגה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה  להפקדה את תוכנית רשות מקרקעי ישראל ומנהלי "הגוש הגדול" לשטח שדה התעופה שדה דב.

מדובר בתוכנית ענק שממשתרעת על פני כ-2,500 דונם וכוללת 16 אלף יחידות דיור – מתוכן 6,900 יחידות עבור דיור בר השגה, דיור ציבורי, בתי גיל זהב ודירות לסטודנטים.

כמו כן, כוללת התוכנית 514 אלף מ"ר עבור מבני ציבור, 126 אלף מ"ר עבור מסחר, 323 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 200 אלף מ"ר עבור מלונאות ו-385 דונם של שטחי פארק וגנים ציבוריים.

התוכנית כוללת הרחבה של שטחי מלונאות –  200 אלף מ"ר שבהם כ-3,700 חדרי מלון. מדובר בתוספת של כ-1,700 חדרי מלון ל-2,000 חדרי המלון שהוצעו בתוכנית המקורית.

התוכנית הופקדה להתנגדויות, אך יו"ר הוועדה המחוזית, האדריכלית דניאלה פוסק, הדגישה כי "עקרונותיה של התוכנית מבטאים רוח תכנונית שונה מהמוכר בשכונות הקיימות מצפון לירקון. לעומתן, הרובע החדש תוכנן כרובע עירוני למגורים, מסחר תעסוקה ומלונאות עם נגישות לאמצעי תחבורה ציבורית שונים, ובו מרחב ציבורי עשיר. זאת כדי ליצור איכות חיים מיטבית עבור התושב".

במסגרת התוכנית מתוכנן שילובן של יחידות דיור בבנייה נמוכה יחסית של 10-5 קומות לאורך הרחובות הראשיים, לצדם של 35 מגדלים בני 40 קומות לאורך ציריו המרכזיים של הרובע. באשר לגובה הבינוי בתוכנית, החליטה הוועדה להגביל את גובה הבינוי בחזית הראשונה לים ל-25 קומות. זאת, בהתאם לגובה שנקבע בתוכנית המתאר של תל אביב (תא/5000). הרובע המוצע יכלול גם  שטחים ציבוריים רבים, לרבות  שני פארקים במערב התוכנית (פארק המסלול והפארק החופי) וכן פארק נוסף החוצה את התוכנית ממזרח למערב.

לפי הוראות התוכנית, היצע תקני החנייה בשטח הרובע יהיה מצומצם, במטרה להפחית משמעותית את השימוש ברכב פרטי. זאת בשל מעברו המתוכנן של הקו הירוק של הרכבת הקלה בשטח הרובע.

תוכנית שדה דב: יוספו עוד 1700 חדרי מלון

ב-1 ביולי עומד להיסגר שדה דב, ישראייר וארקיע עדיין ממשיכות לשווק כרטיסים ממועד זה