חדשות    

שקל חזק: אספן סיני מוכר שקלים ביוקר בעלי אקספרס

אם יצא לכם לגלוש בעלי אקספרס, אולי נתקלתם במכירת כסף ישראלי במחיר גבוה מערכם: מוכר סיני מציע שקלים ושטרות ישראליים עדכניים במחיר כפול מהשווי האמיתי שלהם. בדרך כלל כסף שנמכר ביותר מהערך הנומינלי שלו הוא כסף עתיק ונדיר ווודאי לא כסף שעדיין משמש מטבע עובר לסוחר.

אז איך אפשר למכור בסכום כזה גדול? בעיקר בזכות הבורות של אזורים נידחים בסין, שיכלו פשוט להמיר את היואן בשקל.  המוכר הסיני מציע סט של שישה מטבעות ישראלים ששווים פחות מ-20 שקל ב-12.99 דולר, ושטר של 20 שקל ב-10.69 דולר.  באתרים אחרים מצאו גם מטבע של עשרה שקלים שנמכר ב-67 שקלים באיביי, ושטר של 20 שקל שנמכר ב-108 שקל.

אז האם כדאי לכם למכור 20 שקל בעלי אקספרס ב-40 שקל? לא ממש, אתם לא הראשונים שחשבו כל זה. כך שקשה להאמין שתצליחו להשיג יותר ממחיר ההמרה. ומי קונה? מעט מאוד, בעיקר אנשים מאזורים נידחים שאוהבים את מראה המטבע האקזוטי וסיכוי נמוך שיגיע אליהם. גם שטרות או מטבעות לרגל אירוע חגיגי יימכרו יפה.

איסוף מטבעות הוא תחביב של איסוף מטבעות מארצות ומתקופות שונות. ישנם אספנים המחפשים אחר מטבעות נדירים מתקופות קדומות, ממדינות שאינן קיימות עוד, מסדרות מיוחדות שהונפקו ועוד. ישנם אספנים המרחיבים את האוספים שלהם ומצרפים גם שטרות.

מטבעות נדירים נרכשים במכירות פומביות או מוחלפים באירועי אספנות, וכיום גם באתרי הסחר המקוון. ישנם אספנים שאוספים גם מטבעות מהתקופה שלנו, מארצות שונות, ומשקיעים בכך כסף רב.

הערך של המטבע נקבע על פי גילו, איכות השימור של המטבע ונדירותו. נוסף למטבעות הכספיים יש מטבעות זיכרון. אלו מטבעות אשר הוטבעו בכמות קטנה כדי לציין אירוע במדינה.