חדשות    

שכר הדירה הולך לעלות – בגלל הגידול בתיירות; מה הקשר?

שכר הדירה הולך לעלות בחודשים הקרובים ובשנה בכלל, הסיבה – הגידול בתיירות. לכאורה, אין קשר בין התיירות ובין שכר דהירה, אבל בשנתיים האחרונות יותר דירות מופנות לתיירים במסגרת AIRBNB – הרעיון הוא פשוט – מאפשרים לתיירים לשכור את הדירה לתקופה קצרה. זה כלכלי מאוד לבעלי הדירות כי הם מקבלים שכר דירה גבוה לתקופת שכירות קצרה יחסית, והם בתקופה קצרה (התקופה החמה של התיירות) יכולים להרוויח אולי כמו השנה כולה.

וברגע שהדירות האלו מופנות לתיירים הן בעצם יוצאות משוק השכירות. שוק השכירות קיבל מכה בשנים האחרונות בגלל שהאוצר העלה את המס על משקיעים, ובנוסף לחששות בקשר לשוק הדירות, המשקיעים הורידו הילוך משמעותית, ואפילו בחלקם יצאו מהשוק. על הבעיות העמוקות האלו, נוסף עניין ה-AIRBNB וככה בעצם נגרם קיטון משמעותי בהיצע הדירות, כשהביקוש מש לא יורד, כנראה ההיפך.

במצב כזה עליית מחירי השכירויות היא ברורה. בלידר שוקי הון מסבירים כי – "זינוק בתיירות לוחץ על מחירי השכירות. בארבעת החודשים הראשונים של השנה מספר התיירים הנכנסים עלה ב- 24.1% לעומת אותה תקופה אשתקד. הגידול המהיר בתיירות הנכנסת נובע מהרגיעה (היחסית) במצב הביטחוני, זאת למרות שהייסוף בשקל הופך את ישראל ליעד יקר עבור התייר מחו"ל. הגידול המהיר בתיירות הנכנסת מעודד את השכרת הדירות במסגרת Airbnb ,מה שמקטין את היצע הדירות להשכרה עבור ישראלים, ולוחץ על מחירי השכירות כלפי מעלה. אנו צופים עלייה של 2.5% במחירי השכירות בשנה הקרובה".