חדשות    

שינויים בתוכנית המענקים: 750 שקל נוספים לכל נכה וקשיש

דיבידנדים
מעודכן ל-07/2020

על פי התוכנית החדשה, תשתנה חלוקת הכספים כך שחצי מיליארד שקלים מתוכה יוקצו לשש אוכלוסיות "מוחלשות" שיזכו לתוספת. בכירי המגזר הציבורי ובעלי שכר גבוה לא יקבלו מענק כלל

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ דנו בתוכנית המענקים לציבור והחליטו לשנות את אופן הקצאת הכספים, שהייתה אמורה להיות אוניברסלית. במקום זאת החליטו השניים להקצות חצי מיליארד שקלים מתוכה למענקים מוגדלים לאוכלוסיות מעוטות יכולת.

על פי ההסכמות שגובשו בתום דיון משותף עם שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ, ובהתאם לדרישות שהציבה מפלגת כחול לבן, יחולק התקציב בין שש קבוצות: מקבלי קצבת סיעוד, נכים, עולים חדשים, קשישים, מקבלי הבטחת הכנסה ומובטלים מעל גיל 67. מדובר בקבוצת אוכלוסיות המונה 800 אלף בני אדם בסך הכול, וכל אדם הנכלל בה יקבל תוספת של 750 שקל לסכום שלו היה זכאי במסגרת התוכנית הראשונית.

עוד הוחלט כי בעלי שכר של מעל 640 אלף שקל ובכירי המגזר הציבורי שמרוויחים מעל 30 אלף שקל בחודש, לא יקבלו מענקים כלל.

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ,  בירך על ההחלטה ואמר: "חשוב מאוד שהמסר יהיה כי השכבות החלשות עומדות בראש סדר העדיפויות בתקופה זו והם הגורם שיצרוך בכל סכום הכסף שיגע אליו, ולכן יהיה חלק מהתנעת המשק".

אתמול אישרה הממשלה את המסגרת התקציבית של התוכנית, בהיקף של כשישה מיליארד שקל. נתניהו הודיע תחילה כי בכוונתו לחלק מענקים אוניברסליים לכל אזרח, ללא קשר למבחן הכנסה או רכוש, במטרה שהכסף ישמש את הציבור כדי "להניע את גלגלי המשק'". אולם בכחול לבן דרשו לעשות שינויים בתוכנית כך שהמענקים יחולקו בעיקר לעצמאים, מובטלים ואוכלוסיות מוחלשות.

דמי קורונה: אילו מענקים כספיים תוכלו לקבל וכיצד?