חדשות    

שחקנית חדשה בשוק הרכב בארץ: טסלה יצרנית הרכב החשמלי

אלון מאסק
מעודכן ל-11/2019

החברה שבניהולו של אילון מאסק נערכת לכניסה לישראל ומחפשת מנהל לפעילותה בארץ. כך עולה ממודעת "דרושים" שפרסמה יצרנית הרכב החשמלי באתר האינטרנט שלה

יצרנית הרכב החשמלי טסלה מתכוננת לכניסה לשוק הישראלי: החברה מחפשת מנהל פעילות לישראל במצעות מודעת "דרושים" שפרסמה באתר החברה הרשמי. עצם הפרסום הוא אישור רשמי לכניסה עתידית של טסלה לישראל.

על פי הנכתב במודעה, דרוש לחברה "מנהל מכירות, שירות ואספקה לשוק הרכב הישראלי". כלומר, בדומה למדינות אחרות שבהן היא פעילה, גם בישראל טסלה מתעדת להפעיל בעצמה את מערך המכירות ולא להיעזר בשירותיהם של יבואני רכב מקומיים.

על פי לשון המודעה, "מנהל שוק הרכב הישראלי יהיה אחראי לשירות, למכירות, למסירה וליתר התפעול הנוגע לשוק הישראלי". כמו כן נכתב כי מנהל המכירות: "ישכור ויהיה אחראי לצמיחתם של מנהלים בתוך הארגון, קשרים בין צוותי החברה השונים, החדרת מוטיבציה וביסוס מקומה של טסלה כמעסיק מוביל בשוק הישראלי".

ניסוח מודעת ה"דרושים" של טסלה חושף לא מעט מידע על כוונותיה של טסלה לגבי השוק. כך, מנהל טסלה ישראל יצטרך לבחור נדל"ן מתאימים, להקים מערך שירות עצמאי ולעמוד בראש טסלה ישראל שתהיה חטיבת רווח עצמאית, לשון המודעה. עוד עולה מהמודעה כי מנהל המכירות יצטרך לקחת חלק בתכנון רשת טעינה ייעודית של טסלה, שתכלול את מטעני ה"סופרצ'ארג'ר" של היצרנית ולבסס רשת של קשרים עם בעלי טסלה ישראלים מקומיים, כדי לייצר "מועדון לקוחות" ייחודי.

חברת טסלה היא ככל הנראה יצרנית הרכב החשמלי המוכרת ביותר בעולם. החברה מייצרת כיום מספר דגמי מכוניות – חשמליים כולם – טסלה 3 המשפחתית, טסלה מודל S וטסלה מודל X. בעוד פחות משבועיים נערכת טסלה לקראת הצגת טנדר ראשון לחברה – חשמלי כמובן – ובעתיד תציג טסלה גם משאית.

חברת טסלה שהוקמה על ידי אילון מאסק החלה למכור מכוניות בשנת 2008. אחד מלקוחותיה הראשונים היה עידן עופר, שרכש מכונית חשמלית מדגם רודסטר ואף ייבא אותה ארצה בשעתו לצורך ניסויים שנערכו בשיתוף עם בטר פלייס.

בשנת 2012 החלה טסלה בשיווק מודל S – מכונית המנהלים הספורטיבית המשווקת עד היום. טסלה מודל S נסעה גם בכבישי ישראל, במסגרת שיתוף פעולה נסיוני עם מובילאיי הישראלית – שיתוף פעולה שעלה על שרטון לאחר שמכוניות טסלה מודל S היו מעורבות בתאונות דרכים, חלקן קטלניות ומתוקשרות, בעת נסיעה במצב האוטונומי, מצב שטסלה עצמה המליצה מלכתחילה לשימוש תחת פיקוח צמוד של הנהג. מכירותיו של רכב הכביש-שטח של טסלה, מודל X, החלו רק בשנת 2016 ואילו מכירות טסלה 3 המשפחתית החלו בשנת 2017.

טסלה לא תעמוד בציפיות השוק; משיקה רכב חשמלי מוזל

העסקה של טסלה: תרכוש את מקסוול טכנולוגיות ב-218 מיליון דולר