חדשות    

שופרסל וכאל יורשו לשווק שוב הלוואות

שופרסל וכאל ישווקו שוב הלוואות ללקוחות רשתות המזון והפארם שופרסל ו־Be בסניפים לאחר חג הפסח המתקרב. זאת לאחר טיוטת הוראות של בנק ישראל שנועדו ליצור לראשונה רגולציה על חברות אשראי חוץ־בנקאי, ובין היתר אישר הבנק לראשונה לרשתות שיווק לשווק הלוואות תחת מגבלות.

אחת המגבלות היא שרשתות השיווק יחויבו לשווק את ההלוואה במתחם להלוואות שאינו קופות הרשת. מתחם זה יסומן בשילוט בולט וברור שמציג את זהות התאגיד הבנקאי ואת שירות ההלוואה, וכולל אזהרות למקרה של אי־עמידה בהחזרים.  כמו כן תידרש חברת האשראי לקבל מהלקוח אישור נוסף להלוואה שלא ברצפת המכירה. אישור זה יוכל להימסר טלפונית או דיגיטלית, ובמסגרתו תציג החברה ללקוח את התנאים המהותיים של מתן האשראי.

עכשיו שופרסל תוכל להוציא לפועל את המיזם שהוציאה עם חברת כרטיסי האשראי כאל, והוקפא בידי המפקחת על הבנקים חדוה בר בשנה שעברה.

הניסיון הקודם נעצר

כבר בשנה שעברה תכננה שופרסל  להרחיב את פעילותה בתחום ההלוואות ולפרוס משווקי אשראי למתן הלוואות בתוך סניפי הרשת — אך הפיקוח על הבנקים הקפיא את הפרויקט

מיזם ההלוואות נועד להיות שלב נוסף בתוכנית של שופרסל שנה קודם לכן, בינואר 2018, הוא השיק שיתוף פעולה עם כאל, שהחליף את השותפות בת 10 השנים שניהלה שופרסל בתחום האשראי עם לאומי קארד.

במסגרת שיתוף הפעולה עם כאל הקימה שופרסל עמדות להחתמת לקוחות על הסכם להנפקת כרטיס האשראי החדש המשותף לשתי החברות, והעניקה לכל לקוח הטבות במאות שקלים כמתנת הצטרפות. בעקבות מבצע הגיוסים, בסיום תשעת החודשים הראשונים של 2019 עמד מספר מחזיקי כרטיס האשראי החדש על 586 אלף לפי דו"חות החברה.

כעת, עם פרסום ההנחיות החדשות של הרגולטור, תפשיר רשת המזון את המיזם שהוציאה עם חברת כרטיסי האשראי כאל, והוקפא בידי המפקחת על הבנקים חדוה בר.

שופרסל משיקה: משלוחי תרופות ללא מרשם לצד המזון

כתב אישום נגד שופרסל: שכרה קבלן עבודה חסר רישיון

התחרות בהטבות לטסים נמשכת: פליי קארד בשיתוף מסטרקאד ישתפו פעולה עם שופרסל, דור אלון וסונול