חדשות    

רשת מלונות קפסולות תקום בת"א עם חדרים 2 על 2 מ"ר, ליחידים, ובזול

מלון קפסולה ביפן. צילום ויקיפדיה

רשת מלונות בראון מאמצת את מודל הקפסולות היפני ומשדרגת אותו לחדרי מלון קטנים עם אפליקציה המתקשרת בין דרי המלון

רשת מלונות "קפסולות" חדשה תציע חדר בתל־אביב במחיר של 45 עד 50 דולר ללילה. רשת מלונות בראון, בשותפות עם האדריכלים האחים דין וליהי גרסטנר, החלה בהקמה של תת־הרשת ששמה יהיה WOM, קיצור ל־Word of mouth או בתרגום חופשי "מפה לאוזן".

המלון בת"א שיוקם בתל אביב יכיל כ־100 חדרים, הן חדרי 2 על 2 מ"ר ליחידים והן חדרים זוגיים גדולים יותר. בכל ארבעה חדרים יהיו שירותים ומקלחת משותפת. בניגוד לאכסניות והוסטלים שמציעים לינה זולה בחדר רב-מיטות, הגרסה של WOM מאפשרת פרטיות לאורח.

בניגוד למלון הקפסולות גרסת טוקיו,  המכיל תא קטן, פה מדובר בחדר ממש. אמנם קטן אך יש בו מיטה, ארון ודלפק עבודה,ואפילו חלון. המלון גם יכלול חלל משותף לאורחים. ובאמצעות אפליקציה ייעודית למלון תוכלו לדעת מתי המקלחת פנויה, למשל.

המלון הראשון, ובו עשרות חדרים, יוקם במפלס הקרקע של בית מגדלור – שבקומותיו העליונות השיקה לאחרונה רשת בראון את מלון לייטהאוס. האתר השני מוקם ליד הים בטיילת ת"א, בדופן בית הטקסטיל במפלס הקרקע.

המלון מוקם בהליך של בנייה מהירה, מאחר שכל חלקי החדריםמיוצרים מראש ומובאים כקיט להרכבה מוכן מראש. החלקים עשויים מקונסטרוקציית ברזל, שעליה גבס וחומר המבודד מרעשים.

אומנם השקת המלון תוכננה לקראת האירוויזיון, אך כנראה עד יוני המלון יהיה מוכן לתיירים.

הפרויקט, לתפיסת היזמים, מספק פתרון לתיירים שרוצים להוציא על חוויות, ופחות עבור "נדל"ן" לשינה. השותפות נולדה כאשר הציגו האחים את הקונספט שהגו בפני בעלי מלונות בראון, שהתלהבו מהנושא ונכנסו לשותפות. "כיום תיירי הלואו־קוסט משלמים 50 עד 100 דולר לכרטיס טיסה, אבל צריכים לשלם בת"א 200 דולר לחדר", אמר בעלי רשת בראון, ליאון אביגד. "זה קונספט מגניב של הוסטל הכי בוטיקי שאפשר".

 

פתאל שכרה ארבעה בתי מלון בלונדון ב-55 מיליון ליש"ט לשנה