חדשות    

רשתות האופנה סוגרות שעריהן ומוציאות עובדים לחל"ת

גבי רוטר, בעל שליטה ומנכ"ל קבוצת קסטרו צילום: דודי חסון

רשתות האופנה מוציאות לחל"ת אלפי עובדים עקב ההודעה של ראש הממשלה אמש על סגירת הקניונים ואיסור התקהלות של מעל 10 עובדים, בהן קסטרו וזארה.  קבוצת קסטרו הודיס סוגרת את כל החנויות שלה ומפסיקה פעילות. 6,000 עובדי החברה הוצאו לחופשה ללא תשלום.

 עם זאת, אתרי הסחר  של הקבוצה ימשיכו לעבוד כרגיל. אתר אורבניקה נסגר לאחרונה למכירות ומשמש כאתר תדמיתי בלבד. אף אתי וגבי רוטר, מנ"כלי הקבוצה והבעלים, לא יקבלו שכר וכל השותפים יקצצו למעלה מ-50% מהשכר. גם קבוצת זארה הודיעה על סגירת כל חנויותיה החל מהיום. הערב הודיעה גם רשת בורגראנץ' על סגירת כל הסניפים שלה החל מהיום. " סניפינו יהיו סגורים ללקוחות. הרשת תפעיל את מערך המשלוחים בצורה אחראית תוך דגש על בטיחות העובדים והלקוחות".

גם קבוצת המשביר מפסיקה את הפעילות של סניפי בתי הכלבו לאור ההנחיות החדשות ועצרה התקשרות עם ספקים. החברה החליטה על השהיית הפעילות בסניפים עד ל- 18 באפריל. לכן החברה הודיעה לרוב העובדים בבתי הכלבו של המשביר, על יציאה לחל"ת עד לסיום השהיית הפעילות.

חברת עדיקה משביתה את הפעילות של תשעת הסניפים הפועלים בקניונים ומוציאה את כל 500 העובדים לחופשה ללא תשלום. עדיקה מדווחת כי לאור ההנחיות החדשות, חנויות הרשת ייסגרו החל מהיום למשך חודש ימים ולכל הפחות, עד ל-15 באפריל 2020. נכון למועד זה, תמשיך פעילות המסחר הקמעונאית המקוונת של חברת האופנה לפעול בישראל ובעולם.
רשתות האופנה רנואר וטוונטיפורסבן, השותפות, הודיעו שיסגרו את חנויותיהן, אך אין כרגע החלטה בחברה על הוצאת העובדים לחופשה ללא תשלום. גם קבוצת זארה הודיעה כי "אנו פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ועל כן כל חנויות הקבוצה יהיו סגורות". מדובר ברשתות זארה, זארה הום, ברשקה, פול אנד בר, מאסימו דוטי וסטראווידריוס.
קבוצת פוקס הודיעה גם היא כי תסגור את כל חנויותיה. בין היתר מדובר בפוקס, פוקס הום, מנגו, אורבן אאוטפיטרס, איירי, ללין, אמריקן איגל, דה צ'ילדרנס פלייס, נייקי, פוט לוקר, סאקס, אנתרופולוג'י, פרי פיפל, קוויקסילבר, בורדריידרס, בילבונג ושילב. אתרי הסחר המקוון טרמינל x ופוקס הום ימשיכו לפעול כרגיך.
מרכזי המסחר יפעלו חלקית

קבוצת ביג הודיעה על סגירת מרכזי המסחר המקורים שלה. ביג תסגור את מרכזי ביג פאשן בית שמש, טבריה, ירכא וקניון בת ים. שאר מרכזי ביג הפתוחים, 13במספר, ימשיכו לפעול והחנויות יוכלו לעבוד, אם יבחרו בכך. על פי ההנחיות, ביג תאסור פתיחת בתי קפה, מסעדות ומקומות בילוי במרכזי הקניות שלה.

גם דיזינגוף סנטר בתל אביב יפעל חלקית ויציע שירותים של בתי עסק חיוניים כמו בנקים, מרפאות, שירותי וטרינריה, סופרמרקט, סופר פארם ודואר. בסנטר פועלים להרחיב את שירות המשלוחים מהחנויות שלא מוגדרות כחיוניות. החנויות הפונות לרחוב והחניון יפעלו כרגיל.

רשת האופנה פריימרק מחזירה לקוחות אל הקניונים

בשורה לחובבות האופנה: מעכשיו תוכלו לשכור בגדים ברשת H&;M