מיסים    

רשות המסים יוצאת בהקלות לציבור: תאפשר הגשה מקוונת של דוחות ובקשות להחזרים

מעודכן ל-05/2020

רשות המסים פרסמה שורת הקלות בהליך הגשת דוחות שנתיים ובקשות להחזר מס, כך שייחסך מהמגישים הצורך למסור אותן באופן פיזי למשרדי השומה.

בהתאם להקלות אלה, תתאפשר החל מהיום ועד לסוף חודש יוני 2020, הגשת דוחות שנתיים ובקשות להחזר מס באופן מקוון באמצעות מערכת "מייצגים" ומערכת פניות הציבור באתר רשות המסים. זאת בשל המצב המיוחד בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ובמטרה להקל על הציבור ועל המייצגים בתקופה זו. הנושא מקבל משנה תוקף לנוכח העובדה שחלק משמעותי מהקריטריונים לבחינת הזכאות לקבלת מענק לעצמאים ובעלי שליטה, מבוסס על נתוני הדוחות השנתיים שהגישו העצמאים ובעלי השליטה לשנות המס 2018 ו/או 2019.

את הדוחות והבקשות להחזרי מס ניתן יהיה להגיש בשני המסלולים הבאים, ובכך למנוע את הצורך בהגעה פיזית לפקיד השומה:

  • מערכת פניות למשרדים ("מערכת מייצגים") – מסלול זה רלוונטי למייצגים המקושרים לשע"מ בלבד.
  • מערכת פניות הציבור באתר האינטרנט של רשות המסים ("מפ"ל") – מסלול זה רלוונטי למייצגים שאינם מקושרים לשע"מ ולנישומים בלתי מיוצגים.

נישום בלתי מיוצג המגיש את הדוח באמצעות מערכת פניות הציבור יצטרך לחתום על הדוח ולצרף צילום של אחד מהמסמכים הבאים: תעודת זהות, דרכון או רישיון נהיגה.

כמו כן, אם למייצג קיים קושי של החתמת הנישום על הדוח והצרופות הרלוונטיות, ניתנה למייצגים האפשרות להחתים את הלקוח על המסמכים הנ"ל בתקשורת מרחוק באמצעי אלקטרוני כגון: מייל או תוכנה להחתמת לקוח מרחוק.

לא ניתן להגיש במסלול זה דוחות שבהם נדרש זיכוי במס בגין תרומות לגביהן נדרשת קבלה מקורית.

רשות המסים מתקדמת למאה ה-21: עובדים בחו"ל יוכלו לדווח בדיגיטל

יצאתם לחל"ת ויש לכם רכב חברה? רשות המסים תאפשר זקיפת שווי שימוש יחסי