ביטוח    

רק בדיגיטל: חברת הביטוח ליברה תספק ביטוחי רכב ודירה לפי מודל פרסונלי (וכנראה זול יחסית)

אתי אלישקוב; צלם אבי מועלם

מעודכן ל-10/2018

חברת הביטוח ליברה, שקיבלה רישיון מבטח מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון לפני ביולי 2018, העלתה בספטמבר 2018 לאוויר את הפלטפורמה הדיגיטלית שלה והיא זמינה לקהל.

 עד כה פעלה החברה במתכונת הרצה, במהלכה הנפיקה למעלה מ-2,000 פוליסות והעניקה למבוטחיה שירותים כמו רכב חליפי עד הבית, תשלום תביעות תוך 48 שעות ואי העלאת פרמיה בעקבות דיווח על נזק שלא באשמת המבוטח

 ליברה פיתחה מודל לשיתוף המבוטחים ברווח. במסגרת זו, לכל מבוטח מוקם, כבר בעת רכישת הביטוח, "ארנק דיגיטלי" בו הוא צובר "ליברות", המהוות את חלקו ברווח. באמצעות הליברות החברה תחלק עד 25% מרווחיה למבוטחים שלה.

ביטוח דיגיטלי – מהפכה בעולם הביטוח

 אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "עולם הביטוח עובר מהפכה בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות והשינויים בהעדפות הצרכנים. ליברה גאה לעמוד בחזית השינויים האלה, בכמה אופנים: ראשית, בחוויה הדיגיטלית שמספקת החברה. שנית, במודל הפרסונלי הבלעדי של החברה, הכולל שאלות ייחודיות המאפשרות הוזלה משמעותית במחיר. ושלישית, שיתוף מבוטחיה ברווחים, כבר מהיום הראשון, באמצעות ארנק דיגיטלי שהיא מקימה עבור כל מבוטח"

מאז קבלת הרישיון, פעלה החברה במתכונת הרצה ובתקופה זו כאמור הנפיקה למעלה מ-2,000 פוליסות. החברה פועלת כחברה דיגיטלית מלאה, ומאפשרת ללקוחות לבצע פעולות באמצעות האזור האישי שלהם באתר ובדיגיטל בכלל. במקביל, החברה מעמידה מוקד טלפוני לטובת לקוחות שבכל זאת יבקשו להיעזר במענה אנושי.

בין היתר, יוכלו לקוחות החברה לעדכן את הפוליסה בכל עת באופן עצמאי, באזור האישי. המבוטחים יוכלו להחליף או להוסיף נהג, לשנות את סוג הרכב המבוטח, לשלוח לחברה באמצעות האתר מסמכים רלוונטיים (כגון מסמך העדר תביעות או אישור שיעבוד) ועוד. בעת תאונה או גניבה, ליברה מספקת אופציה לקבלת רכב חלופי כבר במקום התאונה, או לחלופין בכל מקום שיבחר המבוטח לקבלו, על מנת שהלקוח יוכל להמשיך בשגרת יומו. החברה מתחייבת לתשלום ללקוח תוך 48 שעות מרגע הכרזת הרכב כ"טוטל לוס" או במקרה גניבה.

ליברה מספקת גם פרסונליזציה: המודל האקטוארי של החברה, יחד עם הכלים הדיגיטליים המתקדמים, יאפשרו לה להתאים את הצעת המחיר לכל מבוטח, על ידי מענה לשאלות כגון: מספר הקילומטרים שהרכב נוסע בשנה, תחזוקת הרכב, רמת הנהיגה, גילאי הילדים, תביעות שהוגשו ב-10 השנים האחרונות, סקר רכב ועוד. המענה לשאלות הוא וולונטרי ובאמצעותו ניתן להוזיל את הצעת המחיר באופן משמעותי, במקרים מסוימים אף יותר מ-50%.

ביטוח פרסונלי

בליברה אומרים שהם דוגלים בשיתוף רווחים עם הלקוחות.  במסגרת זו, לכל מבוטח מוקם, כבר בעת רכישת הביטוח, "ארנק דיגיטלי" בו הוא צובר "ליברות", המהוות את חלקו ברווח. באמצעות הליברות החברה תחלק עד 25% מרווחיה למבוטחים שלה. בעת חידוש הפוליסה, הליברות מומרות לשקלים (ביחס של 1:1) וניתן לממש אותן באמצעות העברה לחשבון הבנק, או לחלופין בחידוש ביטוח ורכישת כיסויים נוספים בליברה.

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, אמרה: "עולם הביטוח עובר מהפכה בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות והשינויים בהעדפות הצרכנים. ליברה גאה לעמוד בחזית השינויים האלה, בכמה אופנים: ראשית, בחוויה הדיגיטלית שמספקת החברה. שנית, במודל הפרסונלי הבלעדי של החברה, הכולל שאלות ייחודיות המאפשרות הוזלה משמעותית במחיר. ושלישית, שיתוף מבוטחיה ברווחים, כבר מהיום הראשון, באמצעות ארנק דיגיטלי שהיא מקימה עבור כל מבוטח".

ליברה היא הראשונה מבין 3 חברות ביטוח דיגיטליות חדשות (ליברה ביטוח, WeSure, ואולברייט). חברות הביטוח הדיגיטליות הן בשורה חשובה לצרכנים.

חברת ביטוח דיגיטלית פועלת בלי סוכני ביטוח. המטרה להגיע ללקוחות דרך אתר האינטרנט או אפליקציה ייעודית. באתר וגם באפליקציה ניתן לעשות את כל הפעולות – רכישת ביטוח; קבלת שירות; טיפול בתביעת ביטוח.

כיום פועלות מספר פלטפורמות דיגיטליות של חברות הביטוח הגדולות כמו go של הכשרה ביטוח, ועדיין הפלטפורמות האלו לא מספקות את כל המוצרים וכל השירותים, הן יותר אפליקציות שיווקיות – לשיווק ביטוח.

כמה זה עולה?

הביטוח דרך החברות הדיגיטליות אמור להיות במחירים נמוכים יותר. אבל, ליברה מציעה כאמור שיטת תמחור המותאמת ללקוח באופן אישי בהתאם לפרמטרים שונים של סיכון. לדוגמה ביטוח הרכב ייקבע, בין היתר על פי הפרמטרים הבאים –  היקף קילומטרז' שנתי, איזור מגורים, עבר ביטוחי, גיל, מגדר ועוד. מדובר בפרמטרים שקיימים ברובם בחברות הביטוח המסרותיות, אבל חלק מהפרמטרים חדשים, כך שייתכן שהפרסונליציה זו תחסוך לחלק מהאנשים בסך הביטוח הכולל. זאת ועוד – מאחר שבהגדרה מדובר בגוף רזה יותר, עם הוצאות נמוכות יותר, צפוי שהמחירים הממוצעים בו יהיו זולים יותר מאשר בביטוחים אצל החברות המסורתיות.


עדכון– ביטוח פרסונלי: חברות ביטוח בעולם ימכרו ביטוח חיים רק למי שיסכים להשתמש בשעונים חכמים. השעונים האלו ידווחו לחברת הביטוח בזמן אמת מה המצב הבריאותי האמיתי של הלקוח. "אני חושבת שהטכנולוגיה יכולה לעזור לא מעט לתמחור ביטוח אישי", אמרה בראיון למאקו אתי אלישקוב מנכ"לית ומייסדת ליברה ביטוח, "לרוב האוכלוסיה זה ישפר את המחיר. זה גם נמצא בשוק הביטוחים לרכב.  יש חברות בארה"ב שמחייבות מבוטחים להתקין רכיבי OBD לשקע ברכב – והם אוספים מידע על אופי הנהיגה – כמו מספר קילומטרים, האצות ופניות חדות. אנחנו יכולים לתת הנחה למי שנוהג טוב, וגם יש הנחות גם למי שנוהג מעט קילומטרים".


 

HON TV

ביטוח חיים – כל מה שצריך לדעת!

ביטוח אובדן כושר עבודה – למה זה חשוב? וכמה זה עולה?

ביטוח תאונות אישיות  – מה זה? והאם צריך לעשות?