מדריכי כרטיסי אשראי    

רמי לוי וישראכרט מציגים: מועדון לקוחות פתוח לכולם; האם כדאי להיות חבר מועדון?

רשת רמי לוי וישראכרט חברו לתפעול מועדון לקוחות משותף.

רמי לוי תשלוט במועדון

פעילות המועדון תתבצע באמצעות חברה חדשה אשר תוקם על ידי החברה ועל ידי ישראכרט ותוחזק 80% על ידי החברה ו-20% על-ידי ישראכרט. החברה החדשה תקלוט את נכסי הפעילות על פי הסכם המועדון הקודם. כמו כן, החברה החדשה תהא בעלת הזכויות לתפעול כרטיסי חיוב שיונפקו על פי ההסכם ושיקנו הטבות ברכישות בחברה.

עיקרי ההסכמות שהושגו בין הצדדים בקשר עם המועדון:

במסגרת ההסכם ישראכרט תעניק לחברה את שירותי ההנפקה והתפעול של כרטיסי המועדון, והחברה תישא בעלויות שונות בקשר עם הטבות לחברי המועדון ובהוצאות נלוות מסוימות. כן כולל ההסכם הוראות ומנגנונים מקובלים בדבר ניהול החברה החדשה וקבלת החלטות בה, לרבות החלטות מסוימות הטעונות הסכמה פה אחד, ומגבלות מקובלות על העברת מניות החברה החדשה.

החברה החדשה תהיה זכאית לחלק מרווחי האשראי הנובעים מהעמדת אשראי בכרטיסי המועדון, חלק מההכנסות מדמי הכרטיס וכן להכנסות משיתופי פעולה של החברה החדשה עם צדדים שלישיים. רווחי אשראי יוגדרו לצורך ההסכם כהכנסות אשראי, בניכוי עלויות מימון, הוצאות תפעול והוצאות בגין הפסדי אי פירעון אשראים  נטו מגביה, בגין לקוחות המועדון שכנגדם נרשמה הוצאה כאמור.

בנוסף, התחייבה ישראכרט כי אם לא יגיעו הכנסות החברה בקשר עם הכנסות החברה החדשה למינימום השנתי, תשלם ישראכרט לחברה סכומים מסוימים, אשר לאחר תשלומם יגיעו הכנסות החברה באותה שנה למינימום שנתי שנקבע. שירותי ההנפקה והתפעול של כרטיסי המועדון על פי ההסכם יינתנו לחברה החדשה באופן בלעדי על-ידי ישראכרט ולתקופה של שבע שנים החל ממועד תחילת הפעילות, אלא אם הוארך בהסכמה בהתאם לקבוע בהסכם. בהסכם נקבע מנגנון היפרדות במקרה של סיום ההסכם, במסגרתו ניתנו אופציות הדדיות שעם מימושן תרכוש החברה את אחזקות ישראכרט בחברה החדשה.

אוקיי אבל מה זה אומר לצרכנים?

מועדון פתוח – מה זה?

מועדון צרכנות פתוח מבוסס כרטיס אשראי הוא מועדון (ולצידו כרטיס אשראי) שפתוח לכולם ללא דמי כניסה. כלומר, אין תשלום חד פעמי, אין תשלום חודשי שוטף – זה חינם, וניתן לצבור נקודות, לקבל הנחות והטבות. מה למשל מקבלים? הנחות של ישראכרט – כרטיסי קולנוע מוזלים (1+1),  הנחות למופעים, והטבות ברשת רמי לוי לרבות בתחום התקשורת (סלולר).

ודוגמאות יותר ספציפיות – כרטיס לסרט בסינמה סיטי ב-19 שקל ופיצה האט משפחתית ב-20 שקל, הנחה של 30%-40% על כרטיסים של הופעות – זמרים ועוד.

במועדון של רמי לוי כולם יכולים להיות חברים – אין פרוטקציות, אין שייכות לגוף מסויים, לחברת החשמל, להסתדרות, לא צריך להיות בקבע, לא צריך להיות גמלאי. פשוט, פתוח לכולם.

כדי להיות חבר במועדון, פשוט מצטרפים דרך הנפקת כרטיס אשראי של רמי לוי (כרטיס אשראי בשיתוף ישראכרט). כלומר, הנפקת כרטיס האשראי היא הצטרפות אוטומטית למועדון הלקוחות של רמי לוי. החברות במועדון מקנה הטבות כמו  5% הנחה על המותג הפרטי של של רמי לוי.

אז אכן יש כאן "פתיחות" – המועדון פתוח לכולם. אבל שלא תטעו. הכרטיס עולה כסף. אתם תשלמו 20 שקל בחודש בגין ההטבות האלו. השאלה אם זה משתלם, תלויה בשימוש שלכם ברשת רמי לוי, ובניצול ההטבות שיש לכם בישראכרט. כמו כן, יש הטבות למצטרפים חדשים – 120 שקל לקניות או הלוואה ללא ריבית. המצטרפים יכולים לבחור אם לקבל הלוואה של עד 5000 שקל ללא ריבית, או שובר לקניות ברמי לוי בסך 120 שקל בכפוף (בכפוף לעסקאות של 500 שקל במהלך 4 חודשים מיום הנפקת הכרטיס).

המבצעים המיועדים לחברי המועדון, תקפים רק בסניפים ולא באתר רמי לוי.

כרטיסים פופולאריים

רמי לו לא לבד כמובן בעולם המועדונים וכרטיסי האשראי. גם לקבוצת המשביר לצרכן יש מועדון גדול. פוקס הקימה עם לאומי קארד מועדון גדול (הרחבה כאן) ; לשופרסל יש מועדון , ובעצם לי לא. עם זאת, המועדונים הגדולים הם לרוב מועדונים של גופים חזקים כמו וועדי העובדים של הגופים הגדולים במשק – ההסתדרות מחזיקה במועדון ובכרטיס – ביחד בשבילך; הצבע, אנשי קבע מחזיקים במועדון חבר, יש גם את הכרטיסים המיועדים לכוחות המשטרה, למורים ולארגונים גדוןלים נוספים.

הנה מידע נוסף על כמה מהמועדונים הגדולים –

מועדון חבר

ביחד בשבילך

 קרנות השוטרים