רכב ותחבורה    

רכישת רכב משומש מחברת ליסינג – יתרונות וחסרונות

רכישת רכב משומש מחברת ליסינג היא אופציה מועדפת על חלק גדול (כנראה רוב) רוכשי הרכבים המשומשים. אבל יש לה חסרונות לא מעטים.

ככלל, הבדיקות שאתם עושים ברכב משומש, מפורטות במדריך לרכישת רכב משומש (רכישת רכב יד שנייה כל מה שצריך לדעת).  כאן, יש התייחסות לשלב שמעבר לבדיקות (בדיקות צבע, פח, מנוע, קילומטראז', צמיגים, בדיקת מכון ועוד…) ובעיקר על היתרונות והחסרונות שבקנייה מחברת ליסינג וחברות טרייד-אין.

רכישת רכב יד שנייה יכולה להיות מאדם פרטי ויש לזה יתרונות גדולים – לרוב בעל הרכב הפרטי שומר ומטפח את האוטו, וזאת לעומת רכבים בליסינג שלא ממש אכפת לנוהגים בהם, מה מצב הרכב.  מעבר לכך, בעל הרכב הפרטי, במקרים רבים, צריך את הכסף, והוא גמיש יותר במחיר (לא תמיד).

אך, בפועל מגוון האפשרויות שיש בחברות ליסינג לצד רכבים שהיא מקבלת במסגרת טרייד-אין, הופכים רכישה מחברת ליסינג כמאוד נוחה – לא שורפים זמן על חיפושים, מגיעים למקום אחד שיש בו מבחר ענק. הרכבים בחלקם היו בליסינג אך בחלקם היו של אנשים פרטיים שרכשו רכב במודל מתקדם יותר וחלק מהתמורה שלומה בהעברת הרכב שלהם לחברה. כלומר, הרכב היה אצל אדם פרטי, והוא לא סובל מתסמינים של רכב ליסינג – השקעה נמוכה בטיפול שוטף. זה גם יתרון לרוכש רכב שרוצה לעשות טרייד-אין לרכב שלו (אין לו זמן וכוח למכור את הרכב שלו באופן עצמאי). ואז הוא בעצם מקבל מחיר על הרכב שלו שמהווה זיכוי לרכישת הרכב במודל מתקדם יותר – רבים תופסים זאת כיתרון של חברת הליסינג, רק צריך לזכור שהכל זה כסף – אתם משלמים על היתרון הזה – המחיר  שתקבלו על הרכב שלכם צפוי להיות נמוך מהמחיר שהייתם מקבלים אם הייתם מוכרים אותו בשוק החופשי , וגם אם נראה לכם שאתם מקבלים מחיר טוב, בשקלול של כל החבילה – רכישת הרכב בליסינג וקבלת זיכוי על הרכב שלכם, אתם נפגעים. אחרי הכל, אין קסמים, ואין ארוחות חינם, בטח לא מול חברת הליסינג.


  מחשבון אחזקת רכב


  רכישה מחברת ליסינג  הדרך הנוחה, אבל…

 בפועל, חלק עיקרי מהרכבים המשומשים הנמכרים כיום הם של חברות הליסינג (רכבי ליסינג ורכבי טרייד אין). מעבר לכך, יש חברות שמתמחות בטרייד-אין ויש יבואנים שמספקים גם הם שירותי טרייד אין (אם במישרין ואם דרך חברת בת), כך שיש היצע מאוד גדול של רכבים משומשים מחברות ליסינג וחברות מתמחת בתחום הרכב (היבואנים, חברות טרייד-אין ועוד).

במקרים רבים מדובר בחברה מכובדת וגדולה, אבל זה לא צריך לגרום לכם שקט נפשי – עדיין, לא נעים להגיד, במקרים לא מעטים, ינסו במילים עדינות – לדחוף לכם את הרכב, גם אם הוא לא מי יודע מה.  אתם צריכים עדיין לבחון את הרכב בקפידה, לא פחות (ואפילו יותר) מאשר אתם בודקים רכב משומש מאדם פרטי.

ואם אתם בעניין לקנות רכב משומש מליסינג, אז כעיקרון עדיף לקנות ישירות מחברות הליסינג, ולא מאינסוף המתווכים וגוזרי הקופון (סוחרים למיניהם).

אתם צריכים לזכור שזה באמת נוח לקנות בשיטה הזו, אבל במקרים רבים, כלי הרכב מליסינג והשכרה עוברים התעללות (תלוי בנהגים) שפשוט לא אכפת להם מהרכב – זה רכב חברה, זה לא שלהם.

הרכבים האלו מטופלים בחברות הליסינג עצמה, וזוכות לטיפול מינימלי, ובעלות מינימלית, המבוססת על חלפים לא מקוריים. כמו כן, האזור נחות ומינימלי ביחס לרכבים אחרים (פרטיים).מול זה צריך לדעת שבליסינג, אתם לרוב מקבלים תנאי תשלום טובים וגם תנאי מימון נוחים ?(למי שמעוניין).

ואם בכל זאת אתם מעוניינים לרכוש בדרך הזאת, ובפועל חלק הולך וגדל מהציבור פועל כך, אתם צריכים לעשות בדיקה של הרכב. בפועל, חברות הליסינג (או החברות המוכרות האחרות) עושות בדיקה, אבל, זו בדיקה של מכון מטעמם. זו עשויה להיות בדיקה אובייקטיבית, אבל למה לקחת סיכון – כדאי לעשות בדיקה בעצמכם.

יתרון נוסף ברכישה מחברת ליסינג – יש אחריות.  תעדיפו רכבים עם אחריות יצרן (שהאחריות עדיין בתוקף), זה עדיף על אחריות של חברת הליסינג, אבל בכל מקרה זה טוב יותר מרכישה של רכב משומש מאדם פרטי.

ובעת קבלת הרכב תבדקו שיש הכל – שכל הציוד שהובטח לכם נמצא – זה יכול להיות ארוך, אבל קחו את הרשימה ותעברו אחד אחד כדי לוודא שלא חסר כלום. אחר כך, זה יהיה מאוחר.

וחשוב לזכור שהמחיר גמיש. תעשו בדיקת שוק בין חברות הליסינג, תבדקו בחברות הטרייד-אין, ותתמקחו, כי היצע הרכבים ענק, והחברות האלו מאוד רוצות למכור, אז תנצלו את זה.

סיכום בנקודות:

יתרונות ברכישת רכב משומש מליסינג:

1. מגוון רחב של רכבים

2. תנאי מימון נוחים

3. מחיר נוח (אפשר להתמקח)

4. פחות כאב ראש מרכישה מאדם פרטי – פחות טרטורים, טלפונים, מפגשים וכו'

5. אפשרות לעשות טרייד-אין עם הרכב הישן (בחלק מהחברות)

חסרונות ברכישת רכב משומש מליסינג:

1. רכבים פחות מטופלים (נהגים ברכב מליסינג, לא דואגים ומשקיעים ברכב כמו בעלי רכב פרטי).

  גם הטיפולים השוטפים הם מינימליים וזולים (חלפים לא מקוריים).

 אם מדובר ברכבים שחברת הליסינג קיבלה בטרייד-אין, זה כבר סיפור אחר (יכולים להיות רכבים מטופלים היטב)

2.  רכבים בדגמים הסטנדרטיים ובאבזור המינימלי (לרוב)

3. סוחרים מנוסים


   מחשבון אחזקת רכב


למדריכים קשורים:

כל מה שצריך לדעת על רכישת רכב יד שנייה

האם כדאי לקנות רכב אפס קילומטר מליסיגנ?

אחזקת רכב – כל ההוצאו וכמה זה עולה?