מובייל וגאדג'טים    

רוצים ללמוד את שפת התכנות פייתון? מיקרוסופט השיקה קורס למתחילים ובחינם

צילום: ויקיפדיה
מעודכן ל-09/2019

מיקרוסופט משיקה 44 סרטונים לקורס פייתון, שפת התכנות הפופולרית, ובחינם

לימודי תכנות הפכו נפוצים בכל מיני צורות, בין אם במדריכים, בין אם בקורסים מקוונים, פיזיים או אפילו דרך תארים שלמים. למה לא ללמוד מהמומחים? מיקרוסופט שחררה  סדרת סרטוני לימוד פיית׳ון שתעזור  ללמוד את שפת הפיתוח הפופולארית ובחינם.

פייתון (באנגלית: Python) היא שפת תכנות דינמית מהנפוצות ביותר. פייתון תוכננה תוך שימת דגש על קריאוּת הקוד, וכוללת מבנים המיועדים לאפשר ביטוי של תוכניות מורכבות בדרך קצרה וברורה. אחד המאפיינים הבולטים בתחביר השפה הוא השימוש בהזחה להגדרת בלוקים של קוד (ללא שימוש בסוגריים או במילים שמורות לצורך כך, כמו ברוב השפות הנפוצות). לשפה כמה גרסאות ושמה ניתן לה כמחווה ללהקת הקומדיה והמערכונים מונטי פייתון. הקורס מתמקד בגרסאות 3.

44 סרטונים קצרים מרבע שעה

בקורס 44  סרטונים שונים וקצרים מאוד, לא מגיעים לרבע שעה.  אומנם הקורס מוגדר כפייתון למתחילים אך אינו מתאים למי שרוצה להתחיל ללמוד תכנות מאפס, אלא לכאלו שמכירים כבר יסודות בעולם התכנות למשל ג'אווה סקירפט או ג'אווה או אפילו סביבות פיתוח של ילדים.

לצד קורס הוידאו, מיקרוסופט נותנת שירות בגיטהאב – שירות למפתחים, שבו יש אפילו עוד מידע שיסייע לכם ללימודים, כולל תרגולים ודוגמאות שונות.

בקורס תלמדו מיני יסודות ואפילו תתרגלו באופן מעשי בנייה של מנגנון לזיהוי פנים אנושיות באמצעות פיית׳ון ו-API זיהוי הפנים של מיקרוסופט ב-Azure. במהלך הקורס ישנם לא מעט שימושים בכלים של מיקרוסופט ו-Azure

מיקרוסופט מצטרפת לכמה קורסי פייתון  המוצעים בחינם לקהל הישראלי, בהם הקורס של אתר קמפוס הממשלתי. גם אתר practice הישראי מציע לימודי פייתון בחינם. בעולם אפשר ללמוד  דרך codeacedemy.learnpython, medium.com ועוד

הפלייליסט המלא של הקורס של מיקרוסופט ביוטיוב זמין לכם בחינם כאן.