שוק ההון    

צמח המרמן: הרווח עלה ב-12% ל-10 מיליון שקל

הרווח הנקי  של צמח המרמן ברבעון הראשון עומד על כ-10 מיליון שקל לעומת 9 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד

למרות הקיפאון בשוק הנדל"ן ללא מחיר למשתכן  – הנמצאת תחת סימן שאלה –  חברת הנדל"ן צמח המרמן מציגה בתוצאות הרבעון הראשון של השנה עלייה במספר הדירות שנמכרו וברווח הנקי.

החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של כ-10 מיליון שקל עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (9 מיליון שקל). החברה מכרה ברבעון הראשון 49 דירות בהיקף כספי של כ-130 מיליון שקל (חלקה של החברה עומד על כ-71 מיליון שקל) לעומת מכירות של 44 דירות בהיקף של כ-91 ברבעון הראשן של 2018.

עוד עולה מהדו"חות כי הכנסות החברה ברבעון עמדו על כ-128 מיליון שקל לעומת 141 מיליון שקל בתקופה המקבילה, הרווח הגולמי נותר דומה ועמד ברבעון הראשון של 2019 על 22.5 מיליון שקל לעומת 23 מיליון שקל ברבעון המקביל וכך גם הרווח התפעולי שעמד על כ- 15 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-3.25 מיליון שקל, אשר ישולם ביוני.

לדברי חיים פייגלין, מנכ״ל צמח המרמן, ״סיימנו רבעון מוצלח נוסף עם התחזקות משמעותית במכירות וברווח, זאת דווקא על רקע תנאי שוק מאתגרים בענף. מחיר דירה ממוצעת שנמכרה ברבעון הראשון של 2019 עומד על  2.65 מיליון שקל (לא כולל מע״מ), לעומת 2.08 מיליון שקל לדירה ברבעון המקביל. ההתייקרות בשיעור של 27% במחיר דירה ממוצעת משקף את תמהיל הדירות שנמכרו הכולל גם דירות מיוחדות. נראה שלאחר תקופה ארוכה של קיפאון בשוק היוקרה, חוזר ציבור בעלי היכולת ורוכש גם פנטהאוזים ודירות גן. למרות אי הוודאות בשוק והערפל הפוליטי, אני אופטימי לגבי העתיד הכלכלי של מדינת ישראל בכלל ומשק המגורים שלה בפרט.

"בשנה האחרונה זכינו בשורה של מכרזים וביצענו מספר עסקאות על מנת להמשיך ולפתח את חברת צמח המרמן לטווח הקצר, הבינוני והארוך. בין היתר החברה החלה לבנות עם שותפים במתחם אנדרומדה ביפו וצפויה להתחיל בקרוב בשיווק ובניית מתחם מכבי יפו בתל אביב. כמו כן , זכינו בפרויקט השכרה ארוכת טווח בכרמיאל ורכשנו עם שותפים חטיבת קרקע בהוד השרון . כפי שפורסם בעבר אנו מנהלים מו"מ עם חברת ביטוח מובילה לקראת הקמתו של מגדל מעורב שימושים בכורזין שבגבעתיים.

"מעבר לכך החברה משקיעה הון ותשומת לב ניהולית רבה, בשיפור הבטיחות באתריה, שיפור האיכות והליכי הבניה והשקעה בהטמעת טכנולוגיות חדשות ובחדשנות בכלל. גם חברת הבת (50%) סיון ביצוע, מציגה תוצאות עסקיות משתפרות והולכות ומשקיעה בחברות סטארט אפ בעלות פוטנציאל בענף הבניה".

צמח המרמן נמצאת בשלבי ייזום תכנון וביצוע שונים 21 פרויקטים בהיקף כולל של 4,802 יחידות דיור ו-41,977 מ"ר שטחי מסחר ומשרדים, אשר מתוכם מוצעים כיום למכירה 1,777 יחידות דיור וכ-977 מ"ר שטחי מסחר.

צמח המרמן עומדת למכור 70% מכורזין גבעתיים

מחיר למשתכן ביפו – צמח המרמן, משולם לוינשטין ואלעד מקימים פרויקט של 527 דירות