חדשות    

רוב עובדי רשות שדות התעופה ייצאו לחופשה ללא תשלום

קרדיט: pixabay

על רקע הירידה בטיסות רשות שדות התעופה מוציאה מהלך ראשון לקיצוצי כוח אדם. 70 אחוז מהעובדים הזמניים יוצאו מיידית לחופשה ללא תשלום. בנוסף יצומצמו משרות בקרב 150 עובדי הביטחון של רשות שדות התעופה.

עובדי "משמרות היום" יעברו לארבעה ימי עבודה בשבוע והעובדים – ולא יורשה לעבוד שעות עבודה נוספות. עוד  בוטלו הכשרות וגיוסי עובדים זמניים – שהיו אמורים לשוב לעבודה לקראת קיץ 2020 – עונת התיירות המסורתית. מעבר לכך, בוטלו נסיעות לחו"ל לעובדים בתפקיד, בנוסף יבוטלו באופן גורף השעות הנוספות לכלל הבכירים ויקוצץ שכר העובדים הבכירים.

עוד פרסמה היום רשות שדות התעופה את הנתונים לחודשים ינואר-פברואר, שבכל זאת מראים על עלייה בהיקף הטיסות בפברואר השנה ביחס לאשתקד, עלייה מועטה לעומת העלייה של שנה שעברה וכמובן בעקבות הקורונה.

 

מנתוני מרץ מסתמן כי כי בוטלו 1,662 טיסות עבור  435 אלף נוסעים. לפי הנתונים, במרץ צפויים לעבור בנתב"ג 1.3 מיליון נוסעים  – כלומר תחול במרץ השנה ירידה של 23% ביחס לחודש המקביל אשתקד. לגבי אפריל, לפי שעה צופה רש"ת נתון דומה של 1.3 מיליון נוסעים – נתון שמצביע על ירידה של 36% ביחס לאפריל אשתקד – חודש הפסח – בו טסו 2.02 מיליון ישראלים.

מניתוח של תנועת המטוסים בחודש שעבר עולה כי אל על היא החברה המובילה עם 316,947 נוסעים- ירידה של 6.6% ביחס לאשתקד. במקום השני: איזיג'ט שהטיסה בחודש שעבר 106,298 נוסעים – עליה של 7.2% ביחס לאשתקד ובמקום השלישי WIZZ עם 93,076 נוסעים – עליה של 11.4% ביחס לאשתקד

בגלל העומס: רשות שדות התעופה תתגבר את מערך השאטלים בשדה

מספר הטסים מחו";ל לשדה התעופה רמון זינק באוקטובר השנה ב־77%