חדשות    

רוב העובדים בעולם עובדים מהבית לפחות פעם בשבוע

WEWORK

 

 

מחקר חדש של IWG מצא  כי 70% מהעובדים בעולם עובדים מרחוק לפחות פעם בשבוע, 53% מהעובדים מרחוק לפחות חצי שבוע ו־1 מכל 10 עובדים (11%) עובדים מרחוק חמש פעמים בשבוע. וכמעט כל העובדים מעדיפים לעבוד מהבית לפחות חלק מהזמן, 99%.

הסיבה לשינויים היא בעיקר  כמובן התפתחות הטכנולוגיה המאפשרת ליותר עבודות להיערך מהבית, ליצור תקשורת ישירה בכתב, בעל פה ובווידאו ולשלוח קבצים גדולים. כך הרבה חברות עוברות למודל מבוזר, שבו עובדים  בהן עובדים מרחבי העולם.

מצב זה דורש אתגרים שקודם לא התמודדו איתם בעלי החברות, כמו הבדלים בין תרבויות ובעיקר הבדלי שעות. עם זאת,  כן יש עידוד להפגיש כמה שניתן את העובדים מרחוק.  הרבה פעמים מנהלי חברות מעדיפים לוותר על הטכנולוגיה הישירה, משום הבדלי השעות.

מתברר שההבדלי התרבויות הם גם שמצאים באתגר של איך מקבלים החלטות בארץ ובעולם. למשל, אומרים, בענף שהאמריקאים מעדיפים תקשורת כתובה ומנומקת, ואילו הישראלים מעדיפים לסגור החלטות בעל פה.

האמריקאים ידועים גם בסגנון המכירתי יותר שלהם לעומת הסגנון הישיר של הישראלים. על כן כדאי שמנהלים ישימו את הדברים על השולחן, תוך פתיחות ושקיפות, לעודד את העובדים לדבר על אי-הבנות קטנות או גדולות ולבנות את האמון בין העובדים, את השותפות ותחושת המחויבות.

למרות שעבודה מהבית חוסכת המון זמן ופקקים, יש כמה שעדיין לא מוכנים לעבודה מהבית, אלו שצריכים הדרכה צמודה, שהבית שלהם נמצא באזור רועש ולא יכולים לעבוד במקום שקט יותר, אלו  שקשה להם עם דדליינים גמישים וכן הלאה. נזכיר שבעולם כבר יש מקומות ומדינות המיטיבות עם מעסיקים המאפשרים לעבוד מהבית, כולל תקציבים או הטבות מסים.

עבודה מהבית – המלצות לעובדים

עסק מהבית – למי מתאים, איזה עסק לפתוח, איך פותחים, איך מגייסים לקוחות

יצירת יחסי עבודה בצוות עובדים וירטואלי – איך עושים את זה?