מדריכי צרכנות    קניות באינטרנט    

ראש בראש: איך לקנות בגדים- חנויות מול קניות אונליין

pixabay

ראש בראש: איך לקנות בגדים- חנויות מול קניות אונליין

סופעונה: יותר משתלם בחנויות או אונליין?

אחרי חגיגות הקניות של נובמבר עם יום הרווקים הסיני והבלק פרידיי, מגיע ינואר עם מכירות סוף העונה, ומאתגר את חובבי השופינג באין סוף מבצעי חורף שקשה לעמוד בפניהם.

סוף עונה שמגיע בשיא עונת החורף בישראל, יכול להיות הזדמנות לרכוש בגדים ואקססוריז במחירים נמוכים יותר, אז אם כבר החלטתם לצאת למסע קניות בחנויות או לרכוש אונליין, כדאי שתדעו איך לעשות את זה נכון.

שופינג מסורתי: רכישה בחנויות

כולם מדברים על קניות באינטרנט, והיום כמעט ואין רשת אופנה שאין לה אתר אינטרנט לרכישה אונליין, אבל קונים רבים עדיין מעדיפים את הדרך המסורתית של להגיע לחנות ולמדוד את הבגדים במקום.

לרכישת בגדים בחנויות אופנה בקניונים או ברחוב יש כמה יתרונות בולטים. הראשון הוא כמובן שיש אפשרות למדוד את הבגד, ולראות איך הוא נראה עלינו ולא על הדוגמנית הדקיקה שמדגמנת באתר. יש אמנם כמה אפליקציות שאמורות לדמות את איך בגד שתבחרו באתר יראה עליכם בפועל, אבל הן עדיין לא ממש תפסו תאוצה.

יתרון נוסף לרכישה בחנות הוא שאתם יכולים להתרשם מהאיכות של הבגד, מהצבע והגיזרה האמיתיים שלו, ללא עיוותים שיוצרים צילומי הסטילס באתר האינטרנט.  כאן ברוב המקרים מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים. זה נכון במיוחד כשמדובר בבגדי תינוקות, שהרכב הבד שלהם חשוב מאוד.

ויש כמובן את עניין השירות שמקבלים מהמוכרים בחנויות. תלוי כמובן את מי שואלים, יש כאלה שמעדיפים להסתדר בעצמם, ויש כאלה שעזרה ושירות הוא חלק מחווית הקניה שלהם. שירות טוב ומקצועי יכול לחסוך לכם הרבה זמן ומדידות אינסופיות ומתישות, כי בסך הכל שופינג אמור להיות כיף, לא?

עוד יתרון הוא מדיניות החזרה ברורה, שבישראל מעוגנת בחוק על פי סוג המוצר. אם אתם לא בטוחים, תמיד תוכלו לשאול את המוכרים בחנות, ובנוסף חלה על העסק חובה לציין על גבי הקבלה תוך כמה ימים אפשר להחזיר או להחליף את הבגד. באתרי האינטרנט הנושא הרבה יותר פרוץ, ויכול להתשנות בין אתר לאתר ובין מוכר למוכר. לא תמיד משתלם להחזיר פריט שרכשתם ממוכר בסין, כך שאתם עלולים למצוא את עצמכם תקועים עם רכישות כמו נעליים קטנות מידי או מוצר שלא נראה כמו בתמונה באתר.

 טיפים לאיך לחסוך כסף ברכישה מחנויות בסופעונה:

  • פרי סייל למועדון: חלק מרשתות האופנה, כמו מנגו הספרדית,  מציעות מכירות פרי סייל לחברות מועדון בלבד. בפרי סייל אפשר להנות מהנחות סוף עונה משמעותיות, כשרוב המידות והדגמים עדיין קיימים בחנות.  
  • עדכונים בפייסבוק: חנויות ורשתות אופנה מפרסמות את התחלת מכירות סוף העונה בדף הפייסבוק שלהן, לכן מומלץ לעקוב אחרי הדף.
  • לקצר תהליכים: אם ממש אין לכם סבלנות לשופינג ארוך מידי, אתם יכולים להיכנס לאתר האינטרנט של רשתות אופנה שאתם מחבבים, לעבור על הקולקציה ולסמן מה מעניין אתכם. כך כשתגיעו לחנות, תוכלו לקצר את התהליך ולהגיע ישר לדגמים שמעניינים אתכם. אם תגיעו בתחילת מכירות סוף העונה, רוב הסיכוים שהבגדים שרציתם עדיין יהיו בחנות. אם תגיעו בסוף החודש, אולי קצת פחות…

 

שופינג אונליין

ב- 2017 רכשו הישראלים באינטרנט בהיקף של 14 מיליארד שקל, כשהאתרים הפופולרים ביותר היו  איביי, עלי אקספרס ואמזון. המסחר באינטרנט אם כך הוא כסף גדול, אך הציפייה של רבים מהקונים היא למחירים זולים יותר מאשר בחנויות.

במקרים רבים תמצאו באתרים פריטים דומים או זהים במחירים זולים יותר מאשר בחנויות, כי התחרות עזה, ההוצאות נמוכות יותר מאשר בחנויות והאתרים הסינים שוברים את השוק.

לשופינג אונליין של בגדים יש כמה יתרונות ברורים.

אין שעות פתיחה: אתם קונים מתי שמתאים לכם, ורוב האתרים זמינים לרכישה 24/7.

המגוון אין סופי: נכון, לא כל האתרים שולחים לישראל, אבל גם זו בעיה שאפשר להתגבר עליה בעזרת חברות שילוח כמו mustop, shipo ועוד, שישמחו לספק לכם את הקניות תמורת תשלום.

משלוח עד הבית: טוב, כמעט. עד סניף הדואר הקרוב אליכם, אבל גם בגזרה הזו יש שינויים לטובה, והיום עסקים רבים משמשים כתחנת חלוקה של חבילות, וחלק מהאתרים מציעים אפשרות של שליחות עד הבית בתוספת תשלום.

חוות דעת אונליין: אם אתם מתעניינים בפריט מסוים, תוכלו לראות מה אומרים עליו גולשים שכבר רכשו אותו, ולא פחות חשוב- מה אומרים הקונים על המוכר.

אז איך עושים את זה נכון?

שלב ראשון: מדידות. מידות הבגדים משתנות בין המדינות השונות, וידועים לשמצה במיוחד הם האתרים הסינים עם מידות מיניאטוריות במיוחד. אז אל תתעצלו, לפני שאתם מתחילים לקנות, קחו מטר ותתחילו למדוד- היקף חזה, היקף מותניים, אורך ידיים וכו'. זה יעזור לכם מאוד לדייק את הבגדים שתזמינו כך שיתאימו למידות שלכם.

התכוננו מראש: אם אתם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים, הכינו מבעוד מועד את הפריטים ל wish list, וכך תוכלו לדעת שמחירם באמת ירד.

אתרים שמרכזים מותגים: סופעונה הוא ג'ונגל של מבצעים אטרקטיבים במיוחד, שאפשר ללכת בו לאיבוד.  אתר כמו טרמינלX למשל, מרכזים את הקולקציות של מותגים רבים, כך שאתם יכולים למצוא מבצעים רבים במקום אחד. גם בפלטפורמות הענק כמו אמזון, איביי ועלי אקספרס תוכלו למצוא אין סוף הצעות ממוכרים שונים, ולפעמים תוכלו למצוא את אותו הבגד שנמכר על ידי מוכרים שונים במחירים שונים.

ימים מיוחדים: ימים כמו בלאק פריידייום הרווקים הסיני, shopping.IL , אמאזון פריים דיי ועוד הם ימים שמרכזים מבצעים משתלמים במיוחד.

בדקו את הציון של המוכר: בפלטפורמות המכירה הגדולות כמו עלי אקספרס, המוכרים השונים מדורגים על ידי הקונים, וגם מקבלים חוות דעת. כדאי לרכוש רק ממוכרים שמקבלים ציונים גבוהים, זה מעלה את ההסתברות לכך שתקבלו את הבגדים שקניתם עוד החורף.

הכי מהר- לקנות מאתרים ישראלים: יותר ויותר מותגים ישראלים מתחזקים אתרים מושקעים לרכישה אונליין, ויש כאלה כמו עדיקה, שהתחילו כאתרי אינטרנט בלבד.  אם אתם מחפשים מותגים שקולעים בול לטעם הישראלי, והרכישות יגיעו אליכם תוך 24, התמקדו באתרים מקומיים.

ממה צריך להיזהר?

חשיפת פרטי כרטיס האשראי: כבר קרה שפרטי כרטיסי האשראי של קונים נחשפו או דלפו לרשת. הדרך להתגבר על הסכנה הזו היא להשתמש בכרטיס נטען, שרוכשים בדואר ומטעינים אותו בסכום שתרצו להוציא.

שימו לב שהאתר שולח לישראל. יש חברות, שפועלות בעיקר בארה"ב, שתוכלו לעשות את השליחות דרכם תמורת תשלום, אך הן לא פועלות בכל העולם, ולא תמיד משתלם להשתמש בשרותיהם.

שימו לב להגבלות המיסוי: אם אתם רוכשים פריטים מעל 75$ , תאלצו לשלם על כך מס, מה שעלול להפוך את הקנייה ללא משתלמת, ולהפוך את הפריט הזול, לכזה שעלה לכם יותר מאשר בארץ.  

החזרות: ומה קורה אם לא אהבתם? או, פה יכולה להיות בעיה. כדאי לבדוק את מדיניות ההחזרה של האתרים דרכם אתם רוכשים. אם אתם אמורים לשלם את עלות המשלוח להחזרת הפריטים, הרבה פעמים זה מאוד לא משתלם, ותיאלצו להישאר עם הפריט שלא מוצלח.

אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם האופנה באינטרנט, ההמלצה היא לרכוש בהתחלה פריטים זולים מאוד, לראות שאתם בכיוון הנכון, ורק אז להעז קצת יותר. עוד אפשרות היא לחלק את מסע השופינג סופעונה שלכם בין אתרי האונליין לחנויות האהובות עליכם. אחרי הכל, למה לא לפרגן קצת לחנות האופנה החביבה עליכם, שקולעת בול לטעם שלכם?. זה כמובן בתנאי שגם שם יפרגנו לכם בחזרה, עם הנחות  סופעונה שיעשו לכם טוב בלב.

קונים באינטרנט? מדריך המכס המלא לייבוא אישי

איך מחזירים מוצרים בקנייה באינטרנט