חדשות    

קרנות השתלמות המורים רוצות את הגז של תשובה

אסי ברטפלד מנכ"ל קבוצת דלק תמונה מאתר החברה

לפי ההסכם, קרנות ההשתלמות למורים וגננות יקבלו את הזכויות בתמורה ל-53 מיליון דולר; הזכטת לתמלוגים תחל באפריל, אם העסקה תתממש

קבוצת דלק דיווחה היום על מו"מ עם קרנות ההשתלמות למורים וגננות למכירת תמלוגי העל של דלק קידוחים, בבעלות יצחק תשובה, ותמר פטרוליום ממאגר הגז הטבעי תמר. קרנות המורים והגננות אמורות  להשלים בשבועות הקרובים את המו"מ לרכישת חלקה של קבוצת דלק בעבור כ-53 מיליון דולר.

כיום דלק קידוחים, שפועלת תחת קבוצת דלק, מחזיקה ב-22% ממאגר הגז הטבעי תמר ועוד כ-9.25% דרך תמר פטרוליום, והיא מוכרת בשלב הזה רק את שיעור האחזקות שלה, בהיקף 1.625% מהמכירות של המאגר.

מדובר בהשקעה סולידית וארוכת טווח למוסדיים: מאגר תמר הוא ספק הגז הבלעדי למשק הישראלי לפחות עד העשור הבא, וגם אז יהיה מהמאגרים החזקים.

דלק משלימה במהלך זה את ההתחייבות שלה לצאת מאחזקותיה ממאגר תמר עד אמצע 2021, לפי הוראות מתווה הגז הממשלתי.

אם העסקה, הכפופה לתנאים מתלים שונים, תושלם, תקבל קבוצת דלק מקרנות ההשתלמות של המורים והגננות, בראשות היו"ר אייל גבאי,  כאמור סכום של כ-53 מיליון דולר, כשהזכויות לתמלוגי-העל מהמאגר יועברו לקרנות החל ב-1 באפריל. הצדדים הסכימו כי בתחילת 2023 יבצעו בדיקה והתחשבנות, שעשויה להוסיף או להפחית כ-2 מיליון דולר מסכום התמורה.

תמלוג-העל שלו זכאית קבוצת דלק ממאגר "תמר" עמד עד לסוף 2017 על 1.5% מהכנסות המאגר, וקפץ לרמה של 6.5% בתחילת 2018, לאחר שהוחזרה ההשקעה במאגר הגז.

תמלוג העל הוא תשלום ייחודי שיש לשותפויות הגז שפועלות בישראל, שמועבר עבור ייזום והקמה של פרויקטי התשתיות השונים, והוא נגזר ממהכנסות ולא מהרווח.

בקבוצת דלק מבהירים כי בשלב זה אין ודאות אם המשא ומתן יבשיל לכדי הסכם מחייב, או שיתקיימו התנאים המתלים הקבועים בהסכם להשלמת העסקה.

קבוצת דלק צפויה לרכוש נכסי גז טבעי בבריטניה ב-2 מיליארד דולר

דלק קידוחים מתרחבת למצרים