חדשות    

קרנות השתלמות המורים השלימו את ההשקעה בתמלוגי מאגר תמר

תמלוגי העל של מאגר תמר עברו לקרנות השתלמות המורים והגננות. קרנות ההשתלמות למורים וגננות וקרנות השתלמות למורים תיכוניים סמינרים ומפקחים השלימו את ההשקעה בתמלוג העל של המאגר. השקעה זו ממשיכה באסטרטגיית ההשקעות לאיתור נכסים לא סחירים מניבים ארוכי טווח, ובימים אלו הושלם מהלך הרכישה שהחל לפני כמה חודשים.

עבור התמלוגים ישלמו המורים והגננות 52.5 מיליון דולר (כ–185 מיליון שקל). עוד בהסכם נקבע מנגנון התאמת מחיר למקרה שתקבולי התמלוג יהיו נמוכים מהצפוי, אז יקבלו קרנות המורים והגננות פיצוי כספי בסך של עד 2 מיליון דולר. בשל חלוף הזמן ממועד הרכישה ביולי 2019 ועד היום, ובשל הרווח שכבר הצטבר בתקופה זו, קרנות המורים והגננות ירשמו תקבול של כ- 6 מיליון  דולר בגין חלקן בתמלוגים שנצברו בשנת 2019.

בקרנות ההשתלמות מספרים כי הם מודעים לתמורות ולנעשה במשק הגז הישראלי, הן מצד הביקוש והן מצד ההיצע, ואלה הובאו בחשבון בעת החתימה ונמצאים במעקב תדיר. מאז שקרנות ההשתלמות למורים וגננות חתמו על ההסכם לרכישת זכויות קבוצת דלק בתמלוגי מאגר תמר בחודש יולי 2019, השלימה קבוצת דלק את החתימה על החוזה לייצוא גז למצרים. מודל התמחור שעל פיו עבדו הקרנות, לא הניח יצוא כלל, מחשש שמרני, ועל כן מדובר במידע אשר משפר את התוצאה הצפויה של הרכישה בעבור הקרנות ועמיתיהן.

בקרנות ההשתלמות רואים בהשקעה זו השקעה ארוכת טווח וציינו כי הם רואים בנכס המדובר נכס איכותי ויציב אשר צפוי להניב תשואה שוטפת של לפחות 8 אחוז לשנה לטווח הארוך (30 השנים הבאות).

קרנות המורים והגננות היא קופה מפעלית, שפועלת ללא מטרת רווח ומנהלת למעלה מ- 23 מיליארד שקלים. בקופה חברים למעלה מ- 160 אלף עמיתים. מנכ"ל קרנות המורים הוא פסח לנדסברג ויו"ר הקרנות הוא איל גבאי.

מהן קרנות השתלמות למורים ומה ההבדל בין קרנות השתלמות רגילות?

קרנות השתלמות המורים רוצות את הגז של תשובה