חדשות קרנות נאמנות    

קרן נאמנות לחרדים – אימפקט 10/90; גימיק או אמיתי

מנהל קרן אימפקט 10/90  דיווח על התקשרותו בהסכם פיקוח הלכתי  עם ועד הפקוח ההלכתי לפיננסים ולתשמישי קדושה שע"י בד"צ העדה החרדית ירושלים בע"מ .
בהתאם להוראות ההסכם, יעניק הועד למנהל הקרן שירותי פיקוח הלכתי עבור הקרן שלעיל, באופן שהועד יעביר למנהל הקרן, מעת לעת, כללי מסגרת להשקעה בניירות ערך, אשר לדעת הועד לא קיים בהם חשש איסור תורה כגון איסור ריבית, חילול שבת, חמץ בפסח וכו'  ובנוסף, יעביר הועד רשימה של ניירות ערך המומלצים על ידו שעומדים בכללי המסגרת.
מנהל הקרן יתחייב במסגרת דיווח אודות שינוי מדיניות ההשקעות של הקרן בהתאם להסכם, כאמור לעיל, כי נכסי הקרן יהיו חשופים רק לנירות ערך אשר מתאימים להשקעה בהתאם לכללי המסגרת, אך יובהר כי למנהל הקרן שיקול דעת בלעדי בנוגע לקבלת החלטות הנוגעות למכירה או קניה של ניירות ערך או לניהול תיק ההשקעות של הקרן ומנהל הקרן ינהל את תיק ההשקעות של הקרן באופן בלעדי ועצמאי לרבות ההחלטה האם להשקיע בנייר ערך הכלול ברשימה המומלצת.

מה זה השטויות האלו? מדובר כנראה בגימיק כדי להגדיל את היקף הקרן הזו, ואם לא – אז עוד יותר גרוע – מה, באימפקט מעוניינים לפעול תחת קווים נוקשים של הועד הפיקוח ההלכתי לפיננסים – האם הוא יגיד להם באיזה מניות להשקיע ובאילו מניות לא להשקיע. ומה אם כל המשקיעים האחרים שמחפשים תשואה ולא כשרות , למה שהם יהיו מוגבלים בסוגי ומגוון ההשקעות – בקיצור, עוד תרגיל שיווקי של מנהל קרנות!