חדשות    

קנס ענק לפייסבוק: תשלם 5 מיליארד דולר

מארק צוקרברג

הנציבות הפדרלית קנסה את פייסבוק בקנס הגדול בהיסטוריה על חברת טכנולוגיה: 5 מיליארד דולר, שנייה לה רק גוגל עם קנס של 22.5 מיליון דולר. הדמוקרטים אומרים שזה לא מספיק

לאחר הסכם פשרה עם הנציבות הפרדלית תשלם פייסבוק 5 מיליארד דולר בגלל פרשת קיימברידג' אנליטיקה, שבה נחשדה בדליפת נתוני משתמשים לחברת מחקר לטובת קמפיינים פוליטיים.

זה הקנס הגבוה ביותר שהוטל על חברת טכנולוגיה, שנייה לה רק גוגל שנקנסה ב-22.5 מיליון דולר, אף היא על הפרה בפרטיות.  נציגי המפלגה הרפובליקנית תמכו בהצעה, ואילו נציגי הדמוקרטים טענו שמדובר בהצעה נמוכה מדי, כי פייסבוק כבר הפרישה בגין הקנס 3 מיליארד דולר.

פרשת קיימברידג' אנליטיקה עוסקת בדליפת מידע של 87 מיליון משתמשים לחברת המחקר קיימברידג', אנליטקה שהשתמשה בפרפיולים האישיים של משתמשי פייסבוק, שהשיבו על שאלון אישיות, עבור קמפיינים לתעמולת הבחירות בארצות הברית.

הסיבה לגובה הקנס היא הפרה של הסם עם הנציבת הפדרלית, שלפיה התחייבה  פייסבוק לאמץ מדיניות פרטיות נוקשה יותר.  מדובר בקנס החל רק בארצות הברית, אך גם האיחוד האירופי ומדינות נוספות חוקרים את הפרשה ועשויים לתת קנסות גבוהים אף יותר.

בשבוע הבא צפיה פייסבוק להגיע לשימוע בפני הקונגרס שיעסוק בליברה. כבר כמה חברי קונגרס הביעו את חששותיהם מהכיוון של  הליברה של פייסבוק, ומיכולתה של פייסבוק להגן על הסוחרים והמשקיעים, כשפרשת קיימבריגדג' אנלטייקה עדיין ברקע.

הוועדה אישרה את ההסכם, וכעת הוא זקוק לאישור סופי של משרד המשפטים האמריקני. בפייסבוק סירבו לאשר את הידיעה. בשלב זה טרם ידוע מה כוללת העסקה מלבד הקנס, אם בכלל. עם זאת, הקנס לא אמור לפגוע מהותית באחת החברות העשירות בולם. בנוסף, יצאו  הן ראש הפד' והן הנשיא דונלנד טראמפ נגד העדר פיקוח בנקאי של מטבע ליברה, המטבע הדיגיטלי של פייסבק, כך שפייסבוק תצטרך להילחם קשות נגד הרגולציה.

מחקר חדש קובע: פייסבוק עושה אתכם מאושרים

המטבעות שיתחרו בליברה של פייסבוק,

המטבע החדש של פייסבוק: ליברה – איך זה יעבוד