מדריכי צרכנות    

קניית בגדים בצורה חכמה

pixabay
מעודכן ל-05/2019

אנחנו קונים בגדים די הרבה, מתפתים למבצעים, לא שמים לב לאותיות קטנות ולא מודעים לאפשרויות ביטול עסקה

לצד מזון ודיור בגדים הם מההוצאות השכיחות שלנו, הם נוטים להתבלות, לא להתאים לנו יותר במידה, לכך  יש להוסיף אופנה משתנה. זה לא אומר שאי אפשר לצרוך בגדים בצורה חכמה יותר.

קודם כול, כמו בכל צריכה אנחנו צריכים להקפיד לקנות מה שתכננו ולא להתפתות יותר מדי למבצעים שבעצם מטרתם להגדיל את היקף הקנייה  של החנות ולהקטין את הכיס שלכם. זה לא אומר שלא יכולים להיות מבצעים שווים על בגדים שממילא התכוונתם לקנות. או למשל מבצעי סוף עונה בבגדי ילדים. אלו לא יתאימו בהכרח למידת הילד.

שימו לב גם מה המשמעות של נוסח המבצע, כשאומרים לנו השני בחצי מחיר, זה אומר שמחיר מוצר אחד במחיר מלא ואילו השני בהחנה, אבל ההנחה מסתכמת בשני המוצרים ב-25% הנחה בלבד.

עוד דבר שיש לשים אליו הוא הפרסומות של המבצעים. לרוב בפרסום לא יופיעו הפרטים הקטנים, למי מיועד, מה תקופת המבצע, מה כן כלול בו, האם  יש כפל מבצעים. גם אם מופיעים בפרסום, ניתן להם פחות דגש. לכן לפני הקנייה יש לשאול את המוכר.

מה עושים אם המחיר על הפריט שונה מהמחיר בקופה? על פי חוק יש להתייחס למחיר על המוצר בלבד. על זה לא מתפשרים. כמו כן בכל צריכה כדאי וצריך להשוות מחירים, לקנות בחנויות אינטרנטיות ואם אפשר להשיג בגדי יד שנייה.

איך מבטלים עסקה על ביגוד

זכותכם לבטל עסקאות ביטל והנעלה עד שני ימי עסקים. לצורך כך יש לשמור על תוויות היצרן ולא להשתמש בבגד. אומנם זה החוק, אבל יש חנויות שבהן יש מדיניות החזרה מקלה יותר המאפשרת החזרה ליותר זמן ולהחליף את הבגד או לקבל זיכוי עבורו. כך או כך, מדיניות ההחזרה חייבת להיות מוצגת בגלוי ליד הקופה הראשית. אל תקנו לפני שקראתם אותה

ביטול עסקה – מתי תקבלו את כספכם בחזרה, ומתי לא?

5 אתרי בגדים מחו"ל שהישראלים הכי אוהבים

ראש בראש: איך לקנות בגדים- חנויות מול קניות אונליין