קניות באינטרנט    

קנייה באמזון ישראל- המדריך

הרבה רעש עשו אמזון ואתרים ישראליים לגבי כניסתה של אמזון לארץ ופתיחתה לסוחרים ישראלים ובעברית. אלא  שהשבוע הושק השירות והישראלים מאוכזבים. למרות הבקשות של אמזון הישראלים לא הפתיעו בדילים מיוחדים ומחירים שמתגלגלים לצרכן. עם זאת, מוקדם לקבוע שכך זה יימשך.

ובכל זאת, כדאי להכיר את הסוחרים הישראלים באמזון ולחפש את הדילים השווים שיקצרו לכם מהותית את זמן המשלוח. זה מה שצריך לדעת ולעשות לפני קנייה.

השוואת מחירים לעומת אתר הבית ובחו"ל

כמו בכל אתר יש להשוות-מחירים  כולל תנאי המשלוח. להרבה מהמוכרים גם אתר עצמאי שלהם. השוו ביניהם ושימו לב לדמי המשלוח. אתרים עם משלוח בחינם יכולים להיות יקרים יותר במחיר הסופי. שימו לב גם מאיזה סכום  המשלוח חינם.

בעוד אצל חלק מהמוכרים הישראלים המחיר הסופי זהה למחיר באמזון. אצל חלק יש יתרון בעיקר בדמי המשלוח לטובת אמזון. ומעטים מאוד מציגים דיל מהותי.

השוואה אחרת היא לאתר אמזון בחו"ל ולאתרים אחרים בחו"ל כמו איביי, עליאקספרס, אסוס ועוד. נראה שעדיין הישראלים יקרים יותר, היתרון הוא בעיקר בזמן המשלוח .

מע"מ

כניסתה של אמזון לישראל מבטלת את הפטור ממע"מ ברכישות עד 75 דולר מאתרים בחו"ל. כך הוא הופך את הקנייה באמזון ישראל ליקרה יותר לעומת אתרים מחו"ל. אם כי ייתכן שכחלק מהטיפול בגירעון הממשלה החדשה תחליט לבטל כלל את הפטור ממע"מ.

מדיניות משלוח והחזרות

התנאים של אמזון מקפידים מאוד על זמני משלוח, ודאי ביחס לסטנדרטים הישראליים. תנאי ההחזרות של אמזון מאוד מקלים, ולפיהם כמעט תמיד הלקוח צודק. כאן זה אומר שידם של הצרכנים על העליונה. אבל גם שהספקים השיראלים יצטרכו לעמוד בסטנדרטים האלו.

עמלה

על כל עמלה גובה אמזון מהסוחרים 15%. כך שאם  אתם רוצים לעזור לסוחרים המקומיים עדיף לקנות מהם ישירות. אך בכל מקרה כאמור  לא בטוח שביטול העמלה יתגלגל לצרכן.

איך קונים

האתר הוא למעשה לוקליזציה של האתר העולמי וככזה שיטת הרכישה בו זהה. לכן אין הבדל מהותי מקנייה באמזון. על כך תוכלו לקרוא בקישורים הבאים:

איך לפתוח חנות באמזון בלי להתבלבל

חנות באמזון ובאיביי – איך עושים את זה? וסיכויים וסיכונים

השילוח המקומי של אמזון כבר החל, איך עושים את זה ומי המוכרים