חדשות    

קורקינטים שיתופיים גם בפתח תקווה: ליים ובירד נכנסות לעיר

מפעילת הקורקינט השיתופי  הגדולה והוותיקה בארץ בירד נכנסת לפתח תקווה, לאחר שהייתה פעילה רק בתל אביב ובערים סמוכות לה כרמת גן וגבעתיים.  החודש תחל החברה פיילוט בעיר ובו תושבי פתח תקווה יוכלו לראות את הקורקינטים של בירד. גם המתחרה הגדולה ליים  מתכוונת לפרוס קורקינטים חשמליים באזור התעשייה של פ"ת.

בירד מאפשרת לתושבי פתח תקווה להגיע עםה קורקינטים לכל הערים שבהן פעילה.  מבחינת תעריפים אין חידוש, תעריפי בירד בפתח תקווה זהים לאלה שמקובלים בתל אביב – 5 שקלים לנסיעה וחצי שקל לכל דקת נסיעה.

הקורקינטים החשמליים יסבבו את תחנת רכבת קריית אריה ויפעלו מתחנת הרכבת עד לאזור התעשייה קריית אריה ושכונת מטלון ובצד השני עד לתחנה המרכזית-ז'בוטינסקי ושכונת אם המושבות. בהמשך יורחב המערך לאזורים נוספים.

גם המתחרה ליים צפויה לפרוס 250 כלים באזור התעשייה של פ"ת. שתי החברות פעילות באותן ערים. בתוך כך דווח שתל אביב  שוקלת אם להמשיך את שירותי הקורקינטים אצלה בעיר, לאור התנהגות שלילית של רוכבים. בעירייה אומרים שהאחריות צריכה להיות על החברות, שכעת יכולות רק להדריך את הנוסעים אך לא לאכוף את החוק והרגולציה בעיר, למשל חניה במקומות מותרים, חבישת קסדה, רכיבה בכביש או בשבילים המיועדים. אם התנהגות הרוכבים לא תשופר, אמרו בעירייה, שזו תפעל לביטול ההיתר של חברות השכרת הקורקינטים

ראש העיר רמי גרינברג: "היום צעדנו עוד צעד משמעותי לטובת מהפכת התחבורה שאנו עושים ובתוך כך הקלה על הפקקים ומעבר לתחבורה ירוקה, נקייה ויעילה"

"מות כלים שיפרשו ברחבי העיר בחל ממחר, יפחיתו את זיהום האוויר, יקלו על העומסים וישדרגו את המציאות התחבורתית בעיר. פ"ת מצטרפת לערים המתקדמות בעולם בהן פועלים כלי תחבורה חשמליים לרווחת הציבור וממשיכה בהתקדמות לעבר הפיכתה למטרופולין הגדול והמרכזי ביותר בישראל".

יניב גודר, מנכ"ל איזורי Lime, מזרח תיכון: "Lime גאה להמשיך להתרחב, לצמוח ולתת שירות לעוד עיר מרכזית וחשובה באזור גוש דן ולאפשר נסיעה רציפה בין פתח תקוה, רמת גן ותל אביב. השילוב של אזורי התעשייה המשגשגים והמרחב העירוני של העיר הם בדיוק השילוב שעומד בלב לבו של ה-D.N.A שלנו. אנחנו מודים לעיריית פתח תקוה על שיתוף הפעולה ועל מחויבותה למהפכת התחבורה הניידת".

מנכ"ל BIRD ישראל, יניב ריבלין: "אנחנו ממשיכים את המהפכה ומגיעים לעיר הרביעית בישראל. בתום שנת פעילות אנו כבר יודעים לומר כי המוצר שלנו מהווה פתרון מושלם לבעיית הקילומטר הראשון והאחרון ולנסיעות בתוך העיר. העובדה כי למעלה מכ-20% מכלל הנסיעות שבוצעו באמצעות השירות של BIRD, היו אמורות להתבצע באמצעות הרכב הפרטי מוכיחות את השינוי המשמעותי שמובילה החברה בישראל בפרט ובעולם בכלל".

מה הדגמים של הקורקינטים השיתופיים ומה הכי טוב

סדנאות חינם של ליים לרוכבי הקורקינטים

הספקית העיקרית של קורקינטים שיתופיים מציגה: קורקינט שמסיע את עצמו