חדשות    

קורונה – עדכונים: מניין החולים בקורונה בישראל הגיע ל-213

מעודכן ל-03/2020

מחיר האלכוג'ל יוגבל ל-9.90 שקלים ל-100 מ"ל מקסימום רכבת ישראל יצאה במבצע חיטוי בזק מרשתת ב- WIFI את מחלקות הקורונה ■ מפרי בידוד ייקנסו ב-5,000 שקל

עם עדכון ההנחיות מפני התפשטות הנגיף בישראל, נודע כי מספר הנדבקים בווירוס בארץ עלה ל-213 בני אדם. על פי משרד הבריאות, מצבם של 195 מוגדר קל, 12 במצב בינוני, שניים במצב קשה, וארבעה החלימו ושוחררו לביתם. הממשלה אישרה הטלת קנסות מנהליים בסך 5,000 שקלים על מי שמפר צווי בידוד או צווי הגבלת התקהלות.

בעקבות תופעות של הפקעת מחירי תמיסות אלכוהול-ג'ל, פנה שר הכלכלה אלי כהן לרשתות מזון ופארם, והן נענו לבקשתו להגביל את מחיר המוצר. חלקן מהרשתות אף הבטיחו למכור 500 מ"ל ב-19.90 שקלים, אך תיתכן הגבלה על מספר היחידות שצרכן יוכל לקנות.

הרשתות המוכרות את המוצר נענו לבקשתו של שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, והצהירו כי מחיר האלכוג'ל יהיה בפיקוח עצמי. כהן קרא לשמור על מחיר מקסימום לאלכוג'ל, שלא יעלה על 9.90 שקלים ל-100 מ"ל.

המוצר יימכר במחיר זה ונמוך מכך ברשתות רמי לוי, שופרסל, Be של שופרסל, יוחננוף, יינות ביתן, ויקטורי וסופר-פארם. לא מן הנמנע שיימכר במחיר זה גם ברשתות נוספות.

מדובר באחד המוצרים המבוקשים ביותר ברשתות השיווק בשבועות האחרונים, בשל התפשטות נגיף הקורונה והחובה לשמור על ידיים נקיות על מנת לצמצם את סיכויי ההידבקות. שתי היצרניות הגדולות של אלכוהול ג'ל, ד"ר פישר וסנו, עברו לייצור של 24 שעות ביממה במקום פעמיים בחודש.

צרכנים העלו לאחרונה לרשתות החברתיות תמונות של הפריט, לפיהן הוא נמכר בין היתר ב-33.90 שקלים ל-100 מ"ל ברשת סופר-פארם. הרשת טענה כי מדובר ב"טעות בתמחור" ופרסמה מחירון למוצרי האלכוהול ג'ל ברשת.

רכבת ישראל פתחה בסוף השבוע במבצע ניקיון וחיטוי נרחב ברכבות ובתחנות וכן במוקדים חיוניים להמשך הפעלה של תנועת הרכבות, וזאת כדי להגביל ולצמצם את התפשטות נגיף הקורונה. הרכבת מבצעת חיטוי מוגבר של אזורים נדרשים החשופים למגע ידיים תכוף, כגון שערי כניסה, מעקות, ידיות אחיזה, לחצני מעליות, לחצני כניסה לרכבת, משטחי אחיזה בקרונות וכדומה.

כמו כן יחוטאו מוקדי רכבת החיוניים לתפעול ובטיחות, וכן תורחב חלוקת ציוד המגן שכבר החלה לפני כשבועיים, גם לעובדי רכבת נוספים, לשימוש בעת הנחיה מפורשת של משרד הבריאות.

במקביל, נמשכת ההפסקה הזמנית בתנועת הרכבות בקווים ראשון-לציון הראשונים-לוד, ירושלים מלחה-בית שמש ודימונה-באר-שבע צפון, בשל כניסתם של 34 פקחי רכבת לבידוד, לאחר שהעניקו שירות ברכבות שבהן נסעו חולים.

בזק תרשת ב- WIFI את מחלקות הקורונה

חברת בזק תקים רשתות WIFI בכל מחלקות בתי החולים הייעודיות לנגיף הקורונה. החברה תרשת גם את כל בית החולים השרון, שעשוי להיות בית חולים שכולו ייועד לטובת חולי הנגיף.

לדברי ממלא מקום החטיבה העסקית בחברה, ניר דוד, החטיבה עסוקה בשבועות האחרונים במתן מענה לשורה גדולה של גופים עסקיים במשק, שמבקשים לחזק את שירותי התקשורת. "אנחנו מעבים עכשיו את כל מרפאות קופת החולים הכללית בתשתית מאובטחת לאינטרנט, מתוך כוונה של הקופה להפעיל רפואה מרחוק גם מבתי החולים".

דוד הוסיף כי מרבית הלקוחות העסקיים הגדולים במשק העובדים עם בזק מבקשים בשבועות האחרונים להיערך דרך מוקדי שירות לעבודה מרחוק. מדובר בכל העיריות, הבנקים, חברות ביטוח, גופים פיננסיים, חברות קמעונאיות גדולות וכמובן מערכת הביטחון ורשות החירום הלאומית.

הוא הסביר כי מערך השטח של החברה עובד כרגיל וכי: "כל הטכנאים והתשתיות שלנו קיבלו ערכות הגנה". עוד אמר כי בבזק הוקם חמ"ל שמתעדף את כל ההזמנות לרשות החירום הלאומית ובכך הם החברה היחידה שעובדת תחת רח"ל.

מדיניות "מים סגורים"

לא רק השמיים נסגרים בכל העולם עם ביטול של אלפי טסות מדי יום, אלא גם המים: ארגון הקרוזים העולמי CLIA הודיע על ביטול כל הקרוזים שמפליגים מנמלי ארה"ב, וזאת למשך תקופה של 30 ימים. העצירה של ההפלגות נכנסה לתוקף ב-14.3.2020. בארה"ב לבדה מעסיקה תעשיית הקרוזים 421 אלף עובדים, כשהיא תורמת כ-53 מיליארד דולר לכלכלת ארה"ב מדי שנה.

ולא רק מנמלי ארה"ב: אחרי שקרוזים רבים ביטלו הפלגות שתוכננו לאזור סין ומדינות מזרח אסיה, חברות הקרוזים עוצרות הפלגות מתוכננות בכלל האזורים – לא רק משום שהגישה אל הנמלים הולכת ונעלמת עם ביטולי טיסות, אלא גם לאור הביקוש הנמוך אחרי מאורעות הדיימונד פרינסס ובכלל.

ברויאל קריביאן עוצרים את ההפלגות מ-15.3.2020, בשלב זה עד ל-11.4.2020. נופשים שהזמינו קרוז, יוכלו לקבל שובר זיכוי להפלגה עתידית בהיקף של 125% ממחיר ההפלגה ששולם (תקף להפלגות עד 31.12.2021). מי שלא ירצו זיכוי עתידי, יוכלו לקבל החזר כספי מלא עבור ההפלגה.

הודעה דומה פרסמה גם חברת הקרוזים נורוויגין קרוז ליין העולמית, שביטלה את ההפלגות שלה מ-13 במרץ 2020 ועד ל-11 באפריל 2020. החברה מציעה לנוסעים הסדר של 125% משווי ההפלגה בזיכוי עתידי או זיכוי מלא (100%) לנוסעים ששילמו.

חופשה ללא תשלום בעקבות הקורונה – מה צריך לדעת

ההנחיות החדשות להתמודדות עם הקורונה: גני ילדים ומקומות בילוי סגורים