HON TV    מדריכי השקעות    

קופת גמל להשקעה – כדאי שתהיה לכם, אבל איך בוחרים?

מעודכן ל-10/2021

קופת גמל להשקעה – מוצר מנצח 

קופת גמל להשקעה היא אחד המוצרים הפיננסיים המובילים (הרחבה כאן) שחשוב להכיר אותו. הוא יכול לספק לכם תוספת לתקופת הפנסיה, הוא יכול להיות סוג של חיסכון לילדים וגם לכם. יש לו יתרונות בולטים, לרבות מיסוי נמוך, נזילות והטבות למעוניינים להשקיע לזמן ארוך.  במקביל הרחבנו באתר על דירוגי קופות הגמל ואיך בעצם בוחרים (להרחבה על דירוג קופות גמל במסלול כללי; דירוג קופות גמל להשקעה מסלול מנייתי).

אז מהם היתרונות של המוצר ולמה חשוב שתכירו אותו?

אם תשוו את קופת הגמל להשקעה למוצרים אחרים, תגלו שהיא עדיפה עליהם. השם שלה מטעה. קופת הגמל להשקעה היא מוצר נזיל. אומנם קופת גמל רגילה היא מוצר להשקעה לטווח ארוך, אבל את קופת הגמל להשקעה אתם יכולים לממש בכל נקודת זמן, בלי קנסות.

ובכל זאת, למה קוראים לה קופת גמל להשקעה?  כי מי שמחזיק בה לטווח ארוך נהנה מהטבות נוספות, לרבות הטבות מס, כאלו שיש בקופות גמל סטנדרטיות.

במילים פשוטות, מדובר על מכשיר להשקעה שוטפת עם אפשרות להפוך את ההשקעה לארוכת טווח ולקבל הטבות נוספות.

קופת גמל להשקעה היא מוצר מגוון – אתם יכולים להשקיע בקופה שמחזיקה במניות, בקופה שמחזיקה באיגרות חוב, בקופה כללית שהיא ערבוב של השניים, ועוד. הקופות הפופולריות הן קופות כלליות.

אתם יכולים להפקיד לקופה סכום חד פעמי (עד 71 אלף שקל בשנה), אתם יכולים לעשות זאת בהפקדה חודשית – שיטה שמתאימה לחוסכים רבים, ככה כסף קטן מצטבר על פני זמן לכסף גדול.

להבדיל ממוצרים אחרים, קופת גמל להשקעה מאפשרת גמישות שלא קיימת בקרנות נאמנות, תעודות סל ומכשירים נוספים. נניח שאתם שוקלים למכור את קופת הגמל להשקעה המנייתית שלכם כי אתם מעדיפים בתקופה זו שלא להשקיע במניות. מכירה מחייבת אתכם בתשלום מס על הרווחים. אבל אם אתם מתכוונים לממש ולשים בצד, אז יש דרך אחרת שאינה כרוכה בתשלום מס. אתם פשוט מעבירים את הכסף מהקופה שלכם לקופה אחרת שמשקיעה לפי רצונכם – פיקדונות, אג"ח ועוד. העברה כזו אינה נחשבת למימוש מבחינת רשות המס, ולכן חסכתם במס.

אם אתם מחזיקים בהשקעה עד לפנסיה, אז במועד המימוש אין לכם מס על הרווח שנוצר בקופה.

לסיכום – נזילות, גמישות והטבות מס הן היתרונות העיקריים של קופת גמל להשקעה.

אם השתכנעתם, נותר לבחור קופה מתאימה.

בשלב ראשון תבחרו מסלול שמתאים לכם בהתאם לרמת הסיכון שלכם ולטווח ההשקעה שלכם. אם מדובר על חיסכון לילדים, המומחים ממליצים על מסלול מנייתי – השקעה במניות מספקת תשואה עודפת על השקעה באג"ח על פני תקופה ארוכה. אולי שוק המניות יאכזב שנה, אולי שנתיים ואולי יותר, אבל בטווח של עשרות שנים, שוק המניות צפוי לספק תשואה גבוהה משוק האג"ח.

אחרי שבחרתם, תבדקו בדירוגים מי הקופות הטובות ביותר בכל קטגוריה. מידע ודירוגים על קופות גמל להשקעה תוכלו למצוא באתר שלנו.