חדשות    

קבלני מחירי למשתכן יוכלו להשכיר את הדירות הנותרות בשוק החופשי

מאות דירות מחיר למשתכן נותרו ריקות, משרד השיכון מציע: תשכירו אותן
קבלנים מחיר למשתכן של מחיר למשתכן יוכלו להשכיר את מלאי הדירות הנותרות  שלהם בשוק החופשי עד מכירתן לזכאים. את היוזמה יזמה שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, שנכנסה לתפקיד בתחילת ינואר.  מדובר כנראה בכמה מאות דירות שיוצעו להשכרה בחצי השנה הקרובה..
אבל יש כמה כללים שלפיהם תותר אפשרות השכרת הדירות הנותרות:

  • על דירות אלו להיות בשלבי בנייה מתקדמים ולאחר קבלת טופס 4.
  • הושלמה מכירתן של לפחות 40% מן הדירות בפרויקט ובתנאי שנותרו 6 דירות לפחות שלא נמכרו.
  • אישור ההשכרה יינתן לעד 50% מהדירות הנותרות בפרויקט.
  • חוזה השכירות יהיה חוזה כללי שיאושר ע"י משרד הבינוי והשיכון.

משרד השיכון מסר כי הדירות יושכרו עד למכירתן לזכאים כאשר מדד תשומות הבניה יוקפא למועד מתן טופס 4, עבור כל הדירות שאושרו להשכרה. המטרה היא שהרוכשים העתידיים של דירות אלו לא ייפגעו מתקופת ההשכרה.

המצב היום הוא שבפרויקטים של מחיר למשתכן, שבהם עברה שנה מיום ההגרלה הראשונה, ולאחר סיום כל ההגרלות, היזמים רשאים למכור את הדירות לזכאים בעלי אישור זכאות בתוקף, במכירה ללא הגרלה. לפי ההחלטה החדשה, אם בכל זאת נותרו דירות שלא נמכרו – תותר השכרתן בהתאם לאישור משרד הבינוי והשיכון.
המשרד מקדם גם יוזמה לאפשר למכור לזכאים דירות שלא נמכרו – ללא הגרלה. במקרים רבים מדובר בדירות שתוכננו בסטנדרט של דיור ציבורי בתוך מיזמים שבהם יתר הדירות איכותיות יותר. מדובר בדירות "כלואות" של שלושה חדרים עם כיוון אוויר אחד, וללא חלונות ואוורור בחדרי השירותים ובאמבטיה.
משרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, נמסר כי "ההצעה שעברה מהווה ערך מוסף עבור הזכאים ועבור היזמים גם יחד. מחיר למשתכן ממשיכה להתעדכן כל העת ולהתאים למציאות המשתנה, לטובת  הזוגות הצעירים והצלחת הפרויקטים השונים בכל רחבי הארץ. משרד הבינוי והשיכון מביא לידי ביטוי בהצעה זו את ההסתכלות השלמה על התכנית כפתרון ממשי למשבר הדיור הישראל על שלל היבטיו."