קריירה    

קבוצות מחפשי העבודה שנפתחו בעקבות הקורונה

מעודכן ל-03/2020

המעבר של יותר עובדים לחל"ת פתח איתו  טרנד של פתיחת קבוצות של מחפשי עבודה למרות הקורונה. תחילה נפגעו רק ענפי התיירות והתעופה ועם התרחבות ההנחיות מצטרפים יותר ויותר מובטלים – זמניים וקבועים. עם זאת, יש ענפים שבהם דווקא גדל הביקוש, שליחים, מחסנאים, עובדי מזון, בייביסיטרים ועוד.

תחילה היו אלו עובדי ענף התיירות שפתחו קבוצה כזו בשם  סוכני נסיעות ,אנשי ענף התיירות והתעופה בצל משבר הקורונה. בהגדרת הקבוצה נכתב: "בצל משבר הקורונה, הענף שלנו ממנו אנו מתפרנסים עובר משבר שכמוהו לא ידעה המדינה גם לא ברגעי מלחמה.זה המקום לשתף, לייעץ ולכתוב על ההתמודדות עם לקוחות ועם המצב  להתלבט וביחד למצוא פתרונות. בתקווה לימים טובים יותר.  הקבוצה סגורה לסוכני נסיעות ולעובדים בענף התיירות בלבד. מוזמנים לצרף קולגות מהענף"

קבוצה נוספת מתייחסת למשרות בצפון ומונה כבר מעל 15 אלף עובדים – דרושים בצפון – מאגר משרות ענק גם בתקופת הקורונה. רוב המשרות בקבוצה הן לענף המזון, תחבורה ושילוח לצד ההודעות הרגילות הלא מוגדרות לעבודה מהבית – בדרך כלל מדובר בפירמידה, היזהרו.

עוד קבוצה היא משרות בצל הקורונה. זו הקבוצה הכללית ביתר בנושא ומונה מעל 4,000 חברים. ההצעות בקבוצה הן בעיקר לענף הלוגיסטיקה, ההייטק, המזון, הקמעונות, אדמיניסטרציה ומכירות.

בהגדרות הקבוצה נכתב: " על רקע התקופה הנוכחית – מטרת הקבוצה לחבר בין מחפשי עבודה בהיקפי משרה שונים לבין מקומות חיונים או אנשים פרטיים הזקוקים לצרכים חדשים שנוצרו בעקבות המצב. מעוניינים למצוא עבודה? אל תתביישו- השאירו פרטים ואנו נעזור לכם". ומצורף קובץ בגוגל דוקס שבו ניתן להשאיר פרטים.

בעמוד הפייסבוק של המיזם מתפרסמים פוסטים המציעים משרות לאיוש מיידי ושרשור של מחפשי עבודה שמציעים את עצמם תחת קטגוריות שונות כמו פיטנס אונליין, תכנות, תוכן דיגיטלי, תמלול ותרגום, בייביסיטר, טיפול בקשישים, חקלאות, אדמיניסטרציה, לוגיסטיקה ושינוע, חתונות ועוד. עכשיו עובדים המתנדבים על אתר שיעלה בימים הקרובים ועל אפליקציה שתצא בעוד כשבועיים.

הקבוצה צמחה בקצב מעריכי פלוס אחרי שנפתחה לפני כמה ימים בלבד. בקבוצה פונים בכמה שפות למחפשי העבודה ומשתדלים שכל פוסט יהיה בעברית, אנגלית, ערבית ורוסית ושיפנה לכל החברה הישראלית. המטרה, אומרים מייסדי הקבוצה, היא להנגיש את המידע על משרות שמיועדות לאיוש מיידי ובכך לעזור למחפשי העבודה שיצאו ממעגל העבודה ולמעסיקים למצוא עובדים.  נוסף עלכך ממנהלי הקבוצה פעילים ופונים למעסיקים גם בעצמם כדי לשדך להם עובדים.

האבטלה מזנקת: משבר הקורונה יוסיף למשק לפחות חצי מיליון דורשי עבודה

דורשי עבודה – שירות התעסוקה מציע לכם סדנאות בחינם

שירות התעסוקה: ";ירידה קלה במספר דורשי העבודה שהתייצבו בשירות במארס";