הסיבה למס הגבוה פשוטה – רשות המסים (המדינה) צפויה לאבד מסים עם המעבר ההדרגתי של הציבור לרכבים חשמליים והיברידים (פחות צריכת דלק) והיא מפצה על זה במיסוי גבוה יחסית לעולם על רכבים היברידיים ורכבי פלאג-אין. בהינתן שהרכבים החשמליים אומנם כבר כאן אבל מאוד בקטן, יש לצפות למסים גבוהים גם בקטגוריה החשמלית. המדינה לא תוכל לוותר על המיליארדים שנכנסים לקופתה כמסי קנייה לרכבים.לאחרונה הושק דגם הפלאג־אין של קיה ספורטאז'. המחיר – 239 אלף שקל, כ-20% יותר מהגרסה הלא היברידית. מה שמושך את העין במפרט של הרכב היא העובדה שליטר של דלק מספיק לנסיעה של 90 קילומטר. זה חיסכון גדול בדלק, זו צריכת דלק מאוד נמוכה לרכבים האלו.
בשנה שעברה הושק קיה נירו PHEV שהפך במהירות לדגם הפלאג-אין הנמכר בישראל. הדגם הזה צורך ליטר כל 77 קילומטר, גם נתון מרשים.
