דילוג לתוכן
חדשות    

צריכת דלק של ליטר ל-90 קילומטר – יש דבר כזה?

מעודכן ל-09/2022
רכבי הפלאג־אין הם רכבים היברידים לכל דבר ועניין, רק שבהם יש יותר משקל למנגנון החשמלי. הסוללה שלהם גדולה וחזקה יותר ולכן הצורך בדלק נמוך יותר. הרכבים הסמי-חשמליים האלו זוכים לביקושים גדולים, אבל לרוב הציבור לא מגיע אליהם בגלל מחיר גבוה שנובע ממיסוי גבוה. זה כנראה רמז למיסוי שיוטל על רכבים חשמליים. המסים על סדרות רכבי הפלאג אין עלו בשנתיים האחרונות למרות שמדובר בדגמים כלכליים יותר מבחינת צריכת דלק וטובים יותר לסביבה. המס כעת הוא 40%, אחרי שהיה 20% והוא עומד לעלות בקרוב ל-55%.
הסיבה למס הגבוה פשוטה – רשות המסים (המדינה) צפויה לאבד מסים עם המעבר ההדרגתי של הציבור לרכבים חשמליים והיברידים (פחות צריכת דלק) והיא מפצה על זה במיסוי גבוה יחסית לעולם על רכבים היברידיים ורכבי פלאג-אין. בהינתן שהרכבים החשמליים אומנם כבר כאן אבל מאוד בקטן, יש לצפות למסים גבוהים גם בקטגוריה החשמלית. המדינה לא תוכל לוותר על המיליארדים שנכנסים לקופתה כמסי קנייה לרכבים.לאחרונה הושק דגם הפלאג־אין של קיה ספורטאז'. המחיר – 239 אלף שקל, כ-20% יותר מהגרסה הלא היברידית. מה שמושך את העין במפרט של הרכב היא העובדה שליטר של דלק מספיק לנסיעה של 90 קילומטר. זה חיסכון גדול בדלק, זו צריכת דלק מאוד נמוכה לרכבים האלו. 

בשנה שעברה הושק קיה נירו PHEV שהפך במהירות לדגם הפלאג-אין הנמכר בישראל. הדגם הזה צורך ליטר כל 77 קילומטר, גם נתון מרשים.

קיה ספורטאז' - יחצ