תיירות    

מדריך לחיסכון בטיול בפריז

המדריך המלא לחיסכון בטיול בפריז

אפשר להגיד על פריז הרבה מאד דברים. היא מרהיבה ביופיה, רומנטית, עמוסת אווירה ומציעה אינספור אטרקציות בכל תחום ותחום. הבעיה היא שמדובר בעיר שהיא הכל חוץ מזולה. מחירי המלונות בה, האטרקציות התיירותיות, האוכל, התחבורה הציבורית ועוד עלולים להיות גבוהים ביחס לערים אירופאיות אחרות. החדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים באמצעותן ניתן לגלות את פריז בזול.

אספנו עבורכם כמה טיפים מועילים, ובעיקר חסכוניים.

טיסות

טיסות לפריז יוצאות בתדירות גבוהה מאד, כיאה לאחד היעדים התיירותיים הבולטים והמבוקשים בעולם כולו. אפשר לטעון שאלו הן חדשות טובות עבור מי שרוצה לחסוך כסף. היצע הטיסות הרחב מגדיל את אופציות הבחירה, וגם את הסבירות למצוא בסופו של יום הצעה משתלמת באמת. מחיר של כ-300-500 דולר לטיסות הלוך חזור לפריז, גם בעונת התיירות, הוא בהחלט בר השגה במציאות של היום – בעיקר על רקע ההוזלה המסוימת במחיר הטיסות שאנחנו עדים לה בשנים האחרונות.

מועד ההזמנה של טיסה לפריז צפוי להגדיר את המחיר שלה. בטיסות סדירות בדרך כלל הזמנה מוקדמת של טיסה, אפילו חודשים מראש, תאפשר את המחירים הנוחים יותר (המחירים עולים ככל שנרכשים יותר כרטיסים לטיסה). במצבים מסוימים ניתן למצוא דילים משתלמים ברגע האחרון, אבל יש בכך סיכוי שקיים בעיקר במועדים המבוקשים על לוח השנה התיירותי. אפשר לחפש מראש טיסות העונות להגדרה של Low Cost, בהן משלמים על כרטיס בלבד בעוד שיתר השירותים הם בתשלום נפרד (ולכן יש שבוחרים לוותר עליהם). אופציה אחרת היא טיסה עם עצירת ביניים ביעד כלשהו באירופה או במזרח התיכון. עצירת הביניים מאריכה את משך הזמן הדרוש עד להגעה לפריז, לפעמים בצורה משמעותית, אבל מנגד יכולה להציע הוזלה של כמה מאות דולרים במחיר הטיסה. אם העצירה היא "הגיונית", ניתן לבחור באופציה הזו.

מלונות

במהלך שהות בת מספר ימים בפריז צריך למצוא מקום לינה במחיר סביר, משימה לא פשוטה בנקודת ההתחלה. המלונות הטובים של פריז, ואלה הנמצאים בלב העניינים (מרכז העיר או בסמוך לאטרקציות בולטות בה), יהיו עם תג מחיר גבוה. לא תמיד המחיר באמת מבטא את הרמה של המלון, מה שעלול ליצור תחושת תסכול מסוימת אצל הישראלי הממוצע.

עם זאת, באמצעות התפשרות מסוימת ניתן להוזיל את העלויות. מבחינת המיקום, אפשר להתרחק מעט ממרכז העיר, אפילו עד לפרברי פריז. במקרה הזה חשוב לוודא שהמלון נמצא במרחק סביר מהמטרו, ושאתם לא צפויים לבזבז יותר מדי זמן בנסיעות מדי יום – עם כל הכבוד לחיסכון האפשרי במחיר, זה לא יהיה שווה נסיעה של מספר שעות ביום כדי להגיע למוקדי החובה של פריז. מלונות של שלושה כוכבים או לכל היותר ארבעה כוכבים יעשו לרוב את העבודה, אך כך גם מלונות בדרגת תיירות נמוכה יותר שזוכים להמלצות ולביקורות חיוביות. מומלץ לנסות לחפש גם אותם, כשהמלצות שחוזרות הן על מלונות הרשתות IBIS או HotelF1.

בפריז נפוצה בשנים האחרונות הלינה בדירות האירוח למיניהן, אליהן ניתן להגיע דרך אתרים דוגמת Airbnb.

אטרקציות

רוב האתרים התיירותיים של פריז כרוכים בתשלום, וחלקם אפילו ראוי להגדרה הלא מחמיאה של "מלכודת תיירים". זה לא אומר שאין אופציה ליהנות מהיופי של פריז בעלויות סבירות יחסית. זוהי עיר שחלק ניכר מההנאה בה היא להסתובב בצורה רגלית בין מוקדי העניין השונים, מה שכמובן לא כרוך בכספים. כמובן שלא חייבים לעשות את כל מה שהתיירים רגילים לעשות. אם המחיר של עלייה למגדל אייפל נראה לכם גבוה, ניתן לקבל תצפית יפה כמעט באותה מידה על העיר ממקומות אחרים – למשל בעלייה אל גבעת מונמרטר. חוץ מזה, האופציה של פיקניק למרגלות האייפל, כמו שעושים המקומיים, היא קוסמת תמיד. יהיה כאן צורך בעלויות מינימליות על אוכל ושתייה, אבל סביר להניח שהחוויה תהיה גבוהה.

חלק מהאטרקציות של פריז, לדוגמה המוזיאונים, נכללים בכרטיסי ההנחות. כך למשל את Paris Museum Pass ניתן לרכוש לתקופה של יומיים, ארבעה ימים או שישה ימים. הם מקנים כניסה חינם לאתרים הנכללים בהם, אבל מנגד מצריכים סכום לא פשוט על הרכישה שלהם. מומלץ לסקור היטב את רשימת ההטבות הנכללת בכרטיסים ואת העלות שלהם, ולהצליב אותה מול האתרים שמעוניינים לבקר בהם. לא תמיד הרכישה של הכרטיס הזה באמת תהיה משתלמת יותר. אפרופו מוזיאונים, אם אתם נמצאים בפריז בתחילת חודש קלנדרי תאמו את הביקור במוזיאונים ליום ראשון הראשון מדי חודש – הסיבה היא שרוב המוזיאונים המרכזיים של פריז פתוחים לכל המעוניין ללא תשלום (מנגד צריך לקחת בחשבון תורים ארוכים ואפילו ארוכים מאד). למרות שבכל רשימה של אתרי חובה בפריז תמצאו את המוזיאונים המפורסמים של פריז – בעיקר הלובר או מרכז פומפידו – יש בעיר כמה מוזיאונים קטנים ומוצלחים מאד, שהכניסה אליהם היא ללא תשלום. דוגמא לכך היא מוזיאון קרנבלה.

יש אתרים בפריז שמקנים הנחות של כמה יורו בכניסה אליהם עבור אוכלוסיות מוגדרות, דוגמת סטודנטים או פנסיונרים. אם אתם נמנים על אחת הקבוצות האלה, הצטיידו מבעוד מועד בכרטיסים הרלוונטיים. לא תמיד יקבלו אותם (יש מקומות שדורשים כרטיסי סטודנט בינלאומיים, ולא הכרטיסים שמעניקים מוסדות הלימוד בישראל), אבל יש מקרים שכן. מה גם שאין לכם ממש מה להפסיד.

קניות

לפריז יש תדמית יוקרתית, שמשפיעה באופן קריטי על סצנת הקניות שבה. אם תגיעו לרחובות הקניות המובילים והמפורסמים של פריז, לדוגמא שדרות שאנז אליזה, סביר שתיתקלו בפריטים שתג המחיר המוצמד להם גבוה מדי. בכל זאת יש מספר דרכים לעשות רכישות בפריז במחירים משתלמים.

מחירים סבירים יותר תמצאו בבתי הכלבו של פריז, למשל Tati שמציע רשימה אינסופית של פריטים. אפשר לחפש מראש את חנויות העודפים של המותגים הצרפתיים המוכרים, כשפריטים יפים ואופנתיים במחירים זולים יש בחנויות הוינטאז' למיניהן. חוויית קניות אותנטית וגם זולה יותר תקבלו בשווקים של פריז, דוגמת שוק הפשפשים St Quen Market.

אם אתם בכל זאת מעוניינים לרכוש במקומות המוכרים יותר בתוך פריז, נסו לחפש את הסיילים שמציעים הנחות אפשריות של כמה עשרות יורו במחיר. בתקופת חג המולד לדוגמא ניתן למצוא לא מעט מבצעים משתלמים.

אוכל

בפריז תמצאו כמה מהמסעדות המשובחות ביותר בעולם, ותג המחיר של האוכל המוגש בהן גבוה בהתאם. אלא שיש גם אופציות שפויות יותר. בפריז פזורים דוכני רחוב שמאפשרים לטעום מאכלים טעימים תמורת מחירים סבירים. לא תמיד זה מחליף את הארוחות ה"מסורתיות" במסעדות, אבל יכול לספק פתרון נוח בין הארוחות. ניתן לרכוש מפעם לפעם מוצרי מזון בסופמרקטים של פריז. לא תמיד הם יהיו זולים, אבל בוודאי שהם יהיו זולים יותר ממספר ארוחות במסעדות בכל יום.

בגזרת המסעדות, המקומות העממיים יותר יגישו פעמים רבות אוכל במחירים סבירים באופן יחסי. מומלץ לחפש תמיד את הארוחות העסקיות, שעשויות להציע אף הן חיסכון נאה במחיר. מבחינת מיקום, כלל האצבע הוא שבדרך כלל מחיר הארוחות יעלה באזורים המתוירים של פריז, כך שדווקא מחוץ למוקדי העניין התיירותיים יש אופציות לגלות את מטעמי פריז בזול.

מדריכים נוספים שיצמצמו עבורכם את עלויות הטיול בחו"ל:

חיסכון בברצלונה

חיסכון בלונדון

חיסכון בברלין

חיסכון בפראג