חדשות    

פקקים בדרך לשדה רמון, הנוסעים מפספסים טיסות מאילת בחזרה

צילום: ויקיפדיה Oyoyoy

לאחר סגירת הפעילות של שדה התעופה במרכז העיר אילת ופתיחת שדה התעופה רמון, מתגלים קשיים שהיה ניתן לצפות אותם. הנסיעה משדה רמון לאילת ארוכה – אמנם מדובר על 20 קילומטר, אלא שיש פקקים בדרך, וזה יכול לקחת מעל חצי שעה, אפילו שעה. ואם כך, היתרון של הטיסה, הופך לפחות משמעותי – מעבר לזמן שלוקח עד העלייה למטוס, וגם ביציאה, יש את הנסיעה לעיר. כמו כן, זה ככה גם עובד בחזור.

משפחות רבות סבורות שנסיעה מאזור המרכז לאילת כבר עדיפה יותר, וכמובן שגם זולה יותר.

פתיחת שדה התעופה רמון (הרחבה על שדה רמון) היא חדשה טובה לאית ולסביבה. מדובר בשדה תעופה גדול מודרני שבהמשך עשוי לשמש כשדה תעופה מרכזי בישראל. בינתיים עיקר השימוש בו הוא לטיסות מהמרכז לאילת ובחזרה. בכביש חלק ובלי תנועה מדובר בנסיעה של כ-20 דקות, עם זאת בפסח עשרות אלפים באים ברכב לנפוש בעיר, יחד עם האלפים שבאים בטיסה ויחד עם עשרות האלפים שרק חולפים בעיר בדרך לסיני – רק בפסח האחרון כ-40 אלף ישראלים עברו את הגבול למצרים מאילת, פי שניים מהשנה שעברה. וכמובן פקקים. אז הנסיעה של 20 דקות הופכת לשעה וחצי.

התוצאה היא איחור לטיסות לצד נהגי מוניות שמסרבים להעלות נוסעים לנסיעה הלא משתלמת.  בחלק ניכר מהטיסות מחצית מהנוסעים לא הצליחו להגיע לשדה בשעה היעודה. וגם בפסח – מספר הטסים לאילת משקף ירידה ביחס לפסח שעבר.

התיירות משלמת את המחיר

ישרוטל למשל תכננו לפתוח מלון נוסף באילת. ועם הפקקים באילת שוקלים זאת שוב. שם טוענים: סגירת שדה דב תחסל את התחבורה האווירית לאילת. הביקוש ירד, וטיסות יופעלו בתדירות רנדומלית. אנשים יגיעו לנתב"ג ויעשו לבד את החישוב שכבר עדיף להם לנסוע לחו"ל, במקום להעביר לפחות 4 שעות בדרך לאילת. גם הנסיעה ברכב אינהא ופציה, בשל השילוב בין הסיכון שבכיש לאורך הנסיעה.

חברות התעופה מקטינות את ההיצע

כיום טיסות הפנים לאילת עדיין מופעלות משני נמלי תעופה: שדה דב ונתב"ג. תנועת הנוסעים הלוך ושוב משדה דב לאילת בחודש אפריל האחרון עמדה על 61,550 – 71% עם ארקיע והשאר עם ישראייר – מספר דומה לאפריל 2018. מספר הנוסעים לאילת מנתב"ג משקף ירידה של 22% ביחס לשנה קודמת והסתכם ב-38,457 הלוך ושוב.

גם ישראייר וגם ארקיע שתופסת נפח של 70% בטיסות הפנים, העדיפו לצמצם את ההיצע במושבים בטיסות לאילת מנתב"ג, אף שפסח מהווה את עונת השיא.

"במסגרת הפרויקט הועתקה והורחבה גם עמדת הבידוק והמכס המוצבת בשערי העיר אילת. העמדה כוללת נתיב ייעודי למעבר מהיר של אוטובוסים המגיעים משדה התעופה רמון. בנוסף הורחבו שלוש כיכרות בכניסה לעיר, המאפשרות מעבר מהיר ובטוח לעיר אילת".