חדשות    

פעולות מקוונות בטאבו – יתרונות וחסרונות

הטאבו, כמו רוב המשרדים, עובר לפעילות מקוונת, מה יתרונות ומה החסרונות? ומה עוד צריך לעשות

לפני כחודשיים דיווחנו על המעבר של אגף רישום המקרקרעין לדיווח ורישום מקוון, משמע בעלי נכסים יקבלו התראות על רישום בנכס שלהם לצד שירותים מקוונים נוספים.

היתרונות במהלך הם בעיקר ביטחון לקונים, לבנקים ואף למוכרים, למשל בעסקות נדל"ן או במשכנתה. יתרון נוסף הוא שיש הרבה פחות עבודה והעבודה מהירה יותר, כי בכל זאת מדובר בהתקדמות מאוחרת למאה ה-21. נזכיר שלפני הפעולות המקוונות היינו צריכים לכתת רגליים עד הדואר לשלם אגרה, ובטח שלא צריך לעמוד יותר בתור, שגם אותו אפשר להזמין באופן מקוון. הפעולות שאפשר לעשות היום באינטרנט הן רישום או ביטול הערת אזהרה, רישום עסקת מכר, רישום עסקאות שכירות וחכירות ופעילויות נוספות. המהלך גם מצמצמם את המפגש הארוך עם הפקידים ושרשרת הבירוקרטיה.

החיסרון הוא שמידע, כמו מידע, זולג גם למי שאינו ראוי לכך, למשל עבריינים שמנצלים ריושמים על הקרקע  באמצעות מסמכים מזויפים וכן באמצעות ניצול העובדה שחסר מידע על נרשמים, למשל מספר תעוזגת זהות. חיסרון נוסף שהמערכת לא מושלמת כמובן ושוכחת שיש עוד אנשים שעוסקים במלאכה של מכירת דירה, בעיקר עורכי דין, מתווכים ואף שמאים. כך שהיא צריכה להיות מוכונת בעיקר אליהם ולא ללקוחות שלא הם שמבצעים את רוב הפעולות הקשורות לנדל"ן.  כמו כן יש להוסיף פעילויות רבות,. כמו כן  גופים רבים מעורבים בקניית נכס או העברת בעלות, ממשרד הרישום, דרך רשויות המיסים, הרישום בעירייה, בתאגידי המים, החשמל והגז. מי שבאמת רוצה לשפר את המערכת צריך לפשט את המסים וההיטלים וכן להפחית את הגופים המעורבים בכך, ולהעביר  יותר פעולות לאפשרויות המקוונות, תוך קיצור ההליכים ושיפור האבטחה, כך שלא יהיה מידע חסר, ולהקשות על גורמים לא מוסמכים לקבל את המידע היקר לנו כל כך.

התראות טאבו באמצעות הודעות טקסט – איך זה עובד?

גם בלי רישום בטאבו אפשר לקבל זכויות חכירה

חברת בנייה לא רשמה דיירים בטאבו, תשלם 117 אלף שקל