מדריכי פיקדונות    

פיקדון ארץ של בנק ירושלים – ריבית של 1% בשנה; האם כדאי?

בנק ירושלים

פיקדון ארץ של בנק ירושלים – ריבית של  1% בשנה; האם כדאי?

בנק ירושלים ממשיך להציע פיקדונות אטרקטיביים יותר מאשר ברוב המערכת הבנקאית, וזאת כדי להגדיל את היקף הלקוחות שלו. הבנק השיק ב-2018 את פיקדון ארץ. הפיקדון הוצע בכמה מסלולים שונים – מסלולי ריבית משתנה, מסלולי ריבית קבועה, מסלולים בשקלים ומסלולים במט"ח. התנאים היו טובים ואיפשרו משיכה מוקדמת (לפני תום תקופת הפיקדון) בתנאים טובים (תחת הודעה מקדמית).

המסלולים האלו בחלקם עדיין אפשריים – הבנק מציע פיקדונות במספר מסלולים ולטווחים שונים, אך נראה שאחד הפיקדונות האטרקטיביים ביותר בבנק ירושלים בפרט ובמערכת הבנקאית בכלל הוא פיקדון ארץ לתקופה של שנה. בבנק הגדירו את הפיקדון כפיקדון במבצע והתואר הזה מחייב. מדובר בפיקדון שקלי זמין למשיכה בהתראה של שבעה ימים בריבית קבועה של 1% – זו ריבית טובה, למעשה אין לה מתחרים, אין פיקדון לשנה שמספק ריבית כזו במערכת הבנקאית.

זו בהחלט יכולה להיות אלטרנטיבה ראויה לכסף שלכם אם אתם מחפשים השקעה סולידית לשנה, רק חשוב להדגיש – אם אתם מחפשים השקעה סולידית לטווח ארוך יותר, יש אפשרויות אחרות, ואם אתם צריכים את הכסף מוקדם יותר משנה, אז עדיף שמראש תבחרו בפיקדון לתקופת קצרה יותר, מכיוון שאם "תשברו" את הפיקדון לפני תום שנה (וכאמור זה אפשרי), גם אם מדובר במשיכה חלקית, כבר לא תקבלו את התנאים המלאים על הפיקדון. תקבלו שיעור של 10% מן הריבית הצבורה – שזה כמובן נמוך.

פיקדון ארץ לתקופה של שנה עדיף גם מפיקדון תפוז של מזרחי טפחות – שמאפשר נזילות, ומאפשר לחסוך לתקופות ארוכות יותר בריבית אטרקטיבית, אך לא נותן ריבית כזו לשנה (אלא ריבית של 0.5%).

בבנק ירושלים יש כאמור מסלולים נוספים, ואחת לתקופה הבנק יוצא במבצעים אטרקטיביים ללקוחות כל הבנקים. אחד מהמסלולים המעניינים הוא מסלול לארבע שנים בריבית קבועה של 1.5%. מדובר בריבית טובה יחסית למערכת הבנקאות, אבל חשוב להדגיש – התנאי לריבית הזו הוא שהכסף סגור לארבע שנים. הפיקדון הזה זכה לביקושים גבוהים מאוד.

ואם אתם מתעניינים בפיקדון ארץ – היכנסו לכאן