חדשות    

פייסבוק נותנת 1000 דולר לעובדים

מארק צוקרברג

בעוד עובדים בעולם ובארץ מפוטרים ויוצאים לחופשה ללא תשלום, בפייסבוק דווקא מעניקים בונוס לעובדים. החברה הודיעה אתמול  לעובדיה כי תשלם  אלף דולר לכל עובד כדי לצלוח את משבר הקורונה. המענק יינתן הן לעובדים במשרה מלאה, הן לעובדים במשרה חלקית והן לעובדים זמניים. כ-45 אלף עובדים.

ההודעה שדוודחה תחילה באמצעי התקשורת הפנימיים של הרשת החברתית הפופולרית התפרסמה בכלי התקשורת במדינה . נוסף הודיעה פייסבוק על סיוע בסך  100 מיליון דולר לעסקים קטנים ובינוניים. עם זאת, העזרה אינה במזומן זמין אלא בזיכויים ומענק חינמי לפרסום.

גם באמזון העלו את המשכורות של השליחים והמחסנאים וגייסה 100 אלף עובדים. עם זאת, הורידה את משלוחיה לחו"ל למשלוחים חיוניים בלבד.

 פייסבוק לצד ענקיות טכנולוגיה אחרות כמו  מייקרוסופט, טוויטר, גוגל, יוטיוב, לינדקאין ורדיט החלה להילחם בהונאות ובהפצת מידע כוזב אודות הקורונה, פייק ניוז. אלו פרסמו הצהרה והכריזו כי הן עובדות יחד  להגיב להתפרצות המגיפה, וכי הן מזמינות חברות נוספות להצטרף. בתוך כך הצהירו כי יעבירו מידע והנחיות על המגיפה מטעם גורמים רשמיים על גבי הפלטפורמות שלהן.

אם כי משתמשים רבים בטוויטר טענו כי פייסבוק  הסירה פוסטים שלהם הנוגעים לנגיף הקורונה, בטענה כי אלה לא עומדים בכללי הקהילה של פייסבוק. גם כשמדובר בשיתופים לגיטימיים למדי, של קישורים המובילים לאתרי חדשות, לכתבות, מאמרים ודיווחים
העוסקים בדרך כזו או אחרת בנגיף הקורונה.
גיא רוזן, סגן נשיא בפייסבוק לענייני אבטחה, טען כי מדובר בבאג במערכת אוטומטית לניטור ספאם, וכי אין כל קשר למצבת כוח האדם או לשינויים שבוצעו בה בעקבות הקורונה.
בהמשך, דיווח כי "אנחנו פועלים להשיב את כל הפוסטים שהוסרו – העוסקים במגוון של נושאים, ולא רק בנגיף COVID-19. מדובר בבעיה שנוצרה במערכת אוטומטית שהסירה קישורים לאתרים פוגעניים, אבל בטעות הסירה גם פוסטים אחרים".