חדשות    

פייסבוק מציגה בתערוכת הטכנולוגיה: פרטיות

פייסבוק חשפה פן מפתיע במהלך תערוכת CES 2020 : שיפור פרטיות המשתמשים. היא הקימה לשם כך דוכן בתערוכת הטכנולוגיה ותחלק גרסאות ניסוי של כלי בדיקת הפרטיות המעודכן  שלה.

לא מדובר רק בטוב לב של החברה, פרטיות צפויה להיות במרכזה של התערוכה השנה כאשר חברות טכנולוגיה ניצבות מול בדיקות קפדניות יותר של הרגולטורים והמחוקקים. זהו השינוי המשמעותי הראשון שעושה פייסבוק בכלי בדיקת הפרטיות שלה מאז 2014, לפני פרשיית קיימבריג' אנליטיקה.

בעקבות הפרשה, שבה נחשפו פרטים של מילוני משתמשים,  מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, העיד מול הקונגרס האמריקאי, ושטח בפניו את הדרכים שבהן הרשת החברתית מתכננת להגן על פרטיות משתמשיה בה בעתיד.

אחת הדרכים שהועלו היא דוכני פופ-אפ בערים שיעזרו לחנך משתמשים לגבי הגדרות פרטיות ברשת. ב-CES השנה מתכננת פייסבוק להביא את החוויה הזאת ללאס וגאס.

העדכון לבדיקות הפרטיות מרחיב את הקטגוריות הנוכחיות משלוש לשמונה קבוצות שונות, וארבעה נושאים: מי יכול לראות את מה שאתם משתפים; כיצד לשמור על חשבונכם מוגן; כיצד ניתן למצוא אתכם בפייסבוק והגדרות המידע שלכם בפייסבוק.

הכלי החדש מעניק למשתמשים לשונית אחת בעזרתה הם יכולים לשנות הגדרות כמו מי יכול לצפות להם בפרופיל ולשלוח להם בקשת חברות, התראות הפעלה, ובחינה של הגדרת הרשאות לאפליקציות צד שלישי. פייסבוק הודיעה כי היא מציגה דווקא את הקטגוריות האלה מאחר שמשתמשים הביעו חשש בעיקר לגביהן. בעיות שלא נפתרו בשלב זה הן בעיות הקשורות בממשק למשתמש, כמו כיצד מתייגים אותי, ובעיות פרטיות רחבות יותר שרק רגולטורים יכולים לקבל עליהן תשובות, כמו כיצד מנוצל פרופיל המשתמש על מנת לשנות בעזרת אלגוריתם את מה שנצפה בניוזפיד.

כך שפייסבוק שומרת לכם על הפרטיות מפני משתמשים אחרים אך לא מעצמה. בעזרת הכלי החדש ניתן לשלוט במי יכול לראות את מספר הטלפון של המשתמש, או את כתובת הדואר האלקטרוני שלו, אך היא לא נותנת לו את האופציה לחסום את פייסבוק או מפרסמים מלראות ולעשות שימוש במידע הזה.

כדי לעשות את זה משתמשים צריכים לגשת להגדרות נפרדות הקשורות לשליטה בפרסומות, אשר פחות ידידותיות למשתמש מאשר בכלי החדש.

לא רק פייסבוק: יוטיוב וגוגל ישלמו 180 מיליון דולר על פגיעה בפרטיות של ילדים וישנו את המדיניות

פייסבוק לבית המשפט: "אין אצלנו פרטיות"