שוק ההון    

פיטורים ב-HP: מנכ"ל חדש מפטר אלפי עובדים

אירו

HP הכריזה על קיצוצים משמעותיים בכוח העבודה העולמיי, של כ-7,000 עד 9,000 עובדים. מדובר ב=16- מהעובדים. עדיין לא ברור מה תהיה ההשפעה על ישראל. את התוכנית מוביל המנכ"ל הנכנס של HP, אנריקה לורס, והסיבה היא  הירידה בהכנסות מפעילות המדפסות ברבעון השלישי.

בחברה צופים כי תוכנית ההתייעלות תחסוך לה כמיליארד דולר בשנה עד סוף שנת התקציב של 2022. .ל-HP יש מספר פעילויות בישראל, בהן פעילות מכירות, פעילות המבוססת על רכישת סאיטקס וכן את אינדיגו-HP, שיושבת בקריית גת. אינדיגו, שהוקמה ב-1977 על ידי היזם בני לנדא, עוסקת בדפוס דיגיטלי, ו-HP רכשה אותה לפני כ-16 שנה. כל פעילות הפיתוח והייצור שלה נעשית בארץ והיא נחשבת לאחת היצואניות הגדולות מישראל. .

מ-HP נמסר: "התעשייה נמצאת כיום בנקודת מפנה ו-HP מתחילה פרק חדש שמצריך ביצוע של מהלכים משמעותיים. זה כרוך בכמה החלטות קשות אך אנחנו מחויבים כתמיד לעזור לעמיתינו שיושפעו כתוצאה מהמהלכים הללו. אלו הן ההחלטות הקשות ביותר שחברה נדרשת לעשות אך הן קריטיות למיצובה בעתיד".

"זהו מהלך גלובלי של ארגון מחדש ואנו לא מוסרים בשלב זה מידע על האופן שבו הוא ישפיע במדינות השונות. HP אינה מוסרת מידע על היקף עובדיה במדינות השונות".

לצד הפיטורים הודיעה גם על הגדלת הדיבידנד ב-10% ועל תוכנית חדשה לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 5 מיליארד דולר. זאת נוספת לתוכנית קיימת לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 1.7 מיליארד דולר. בחברה ציינו כי התוכניות הללו נועדו לאזן את הדילול שנוצר ממתן אופציות לעובדים.

בשנה האחרונה ירדה מניית החברה ב-29%, ושווייה עומד על 27 מיליארד דולר.

איתמר – גידול של 30% בהכנסות ממכירת מוצר ה-WatchPAT בארה"ב

איתמר מדיקל קיבלה אישור FDA ל-WatchPAT300