חדשות    

פיוניר על הגירעון: לא מתקבל הדעת

צילום: עומר קפלן

שר האוצר הבא, כחלון או אחר, יצטרך לעמוד במשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית

שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי לשוק המקומי בפיוניר ניהול הון, פרסם את הניתוח שלו על הגירעון הצפוי של 3.6%, ואלו דבריו:

"גירעון צפוי של 3.6% הוא דבר שאינו מתקבל על הדעת, לא במדינה עם כלכלה חזקה, עם אבטלה בשפל וצמיחה מהגבוהות במדינות ה- OECD.

הנתון האחרון של 3.8% גירעון מראה שגם ב- 3.6% נתקשה לעמוד בסוף השנה האזרחית. הגירעון נובע גם מכיוון ההכנסות וגם מכיוון ההוצאות, כאשר הוצאות הממשלה רק הולכות ומתגברות ככל שחולף הזמן, בצורה שנראית בלתי מרוסנת וצד ההכנסות לא מצליח להדביק את הקצב.

שר האוצר הבא, כחלון או אחר, יצטרך לעמוד במשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית: לסגור את הגירעון שקודמו יצר לו וזאת ע"י העלאת מסים מצד אחד וצמצום הוצאות הממשלה מהצד השני, כל זאת מבלי לפגוע בצמיחה של המשק המקומי שגם היא עומדת בסימן שאלה גדול.

בשורה התחתונה נראה כי אזרחי ישראל עומדים בפני העלאת מסים אשר תחלחל גם למדד המחירים כך שבשנה הקרובה נראה אינפלציה גבוהה ממה שהורגלנו אליה בשלוש השנים האחרונות, ומסים כבדים יותר ממה שהורגלנו אליהם בשנה האחרונה.

נציין כי המהלכים שבוצעו בקדנציה הקודמת ע"י משרד האוצר שיקפו מדיניות של רווחה והדדיות חברתית מובהקת, אך כאמור יש לזה מחיר".

פיוניר ניהול הון הינה חברה עצמאית ובינלאומית המספקת שירותי ניהול הון ופמילי אופיס בהתאמה אישית ללקוחותיה בארץ ובעולם החל משנת 1986.

המלצה: פיוניר ממליצה על פוקס

פיוניר – ;מניית בנק איגוד אטרקטיבית