שוק ההון    

"פז נסחרת בשווי הוגן"

קידוח גז ימי

פז נסחרת בשווי הוגן – כך עולה מהסקירה של לאומי שוקי הון. 

אלה פריד אנליסטים בלאומי מסבירה את ההמלצה – "אנו מותירים את ההמלצה למניית פז על "משקל שוק" ואת מחיר היעד על 575 מ' ש"ח. ב-12 החודשים האחרונים הניבה מניית פז תשואת חסר של 8% מול מדד ת"א-125, אך המשיכה להיסחר בטווח המחירים ההיסטוריים של 5 השנים האחרונות. מרבית התשואה השלילית נרשמה לאחר שהחברה הפגינה חוסן לפגיעה הרגולטורית במגזר הקו"מ, כך שהיא נבעה מגורמים אחרים. פז הושפעה מהתכווצות המכפילים בקבוצת ההשוואה באגן ים התיכון המזרחי, מחשש מהשפעת ה-IMO על מרווחי הבנזין, ומהשינויים המתוקשרים בדירקטוריון וריבוי הידיעות על הרכב החשמלי. סכנות אלו רלבנטיות כמובן לכלל התעשייה, אבל מכפילEV/EBTDA הגבוה יחסית לממוצע האזורי (עמוד 2), לצד העובדה ששני הסקטורים העיקריים כנראה יושפעו בטווח הארוך ממהפכת הרכב, בהחלט באה לידי ביטוי.

"התייעלות ותוכנית אסטרטגית: אנו ממשיכים להתייחס בזהירות ליעד החיסכון, בסך 100 מ' ₪, דווקא בשל הניהול ההדוק של מגזר הקו"מ – שבפועל כבר השיב כ-35 מ' ₪ EBITDA, שנבעו מהקיצוץ במרווחי השיווק.  הוספנו בשלב זה כ-0.4 $ תרומה של המתקן להשבת גזים, ואנו מחכים ל-4Q 2019 על מנת לאמוד את תרומתו של פרויקט ה-Cat Cooler , שנועד לאפשר לפצחן הקטליטי לעבד את מרבית המזוט המיוצר בבז"א ולספק תוך כדי כך חום שיורי כתחליף לקיטור.

"ההנחות שלנו לשנים 2018-2019: לא שינינו מהותית את הנחות המודל. העלנו ב-6% את תחזית ה-EBITDA המתואם לשנת ,2018 לכדי 1,084 מ' ₪, בעיקר בשל התוצאה שנרשמה בשלושה חודשים (805 מ' ש') – למרות הקיצוץ הרגולטורי בקו"מ והתנודתיות במחירי הנפט, שלעתים משפיעה לשלילה על הזיקוק. נציין כי חולשה אפיינה גם את מרווחי הבנזין, שעמדו ברבעון על 6-7 $ לחבית, מול מרווחי הדיזל שהתאוששו לכ-18 דולר בממוצע. ההנחות המעודכנות לשנת 2018: רווח תפעולי בזיקוק ולוגיסטיקה – 143 מ' ₪ (+16%), רווח תפעולי  במגזר הקו"מ  – 400 מ' ש' ( +2.5%), רווח תפעולי של 198 מ' ₪ לתעשיות, עם עליה קלה בפחת והפחתות.

"תחזית ה- EBITDA המאוחד לשנים 2019 -2020, בסך כ- 1.1 מיליארד שקלים, גוזרת מכפיל EV/EBITDA  של 7 לחברה. התחזית מייצגת תרחיש שמרני, שכולל את איומי המאקרו. הוא שונה מתחזיות החברה,  בהניחו המשך שחיקה במרווחי הבנזין ועליה מתונה יחסית של מרווחי הדיזל – לכדי 25$ בלבד. איננו מניחים עדיין פרמיה בגין ה"קאט קולר" ושואבים את ההנחות בעיקר מפרסומים ביחס לסכנת עודפי ההיצע של הבנזין (ווד-מאק), ירידה בביקוש לבנזין באירופה בשיעור של כ-15% (בלומברג) וסקירות על חברות אירופיות. נציין, כי למחירי הנפט, ובפרט לפרמיה על סוגי נפט לבנים (דלי הגופרית וקלים) מול הברנט, תהייה השפעה מכרעת על מרווח הייחוס הבסיסי הכולל במעבר ל-IMO (שקרוב לוודאי יתרחק מאורל)  ועל מרווחי הבנזין בפרט.

"סוגיית המינוף תהיה תלויה לחלוטין באופק ההשקעה של המשקיעים. להערכתנו, בהנחה שרמת חוב פיננסי נטו בסך של  כ-2.8 מיליארד ש'  הינה מייצגת, מסתמן כי מדיניות תשואת הדיבידנד הקיימת (70% מהרווח הנקי) תואמת את האתגרים וההזדמנויות. כך נראה, כי לאור השינויים הדרמטיים המתרחשים בענף הרכב, אם רואים בפז השקעה ארוכת טווח, הגיוני להפנות את המשאבים להכנת החברה לאתגרים ולהזדמנויות. מבחינתנו, לא המינוף עומד במרכז הדיון, אלא התכניות האסטרטגיות ארוכות הטווח, הכוללת המשך ההתייעלות תוך שמירה על איכות המותג, פיתוח מתחמי התחנות והנדל"ן, בדיקת הזדמנויות בפטרוכימיה, ממשל תאגידי ולצדו שימור הידע והניסיון הקיימים בהנהלה.

 שורה תחתונה: אנו סבורים שהתמחור הקיים קרוב לשווי ההוגן, וכולל אופציה ליהנות מתהליכי התייעלות (ייעול מטות), פוטנציאל נדל"ני  והשפעה חיובית של IMO במחצית השניה של 2019".

פז נפט – ירדה 15% מתחילת השנה; הנה הסיבות

איך משקיעים בנפט?